שנה חדשה מתחילה בהחלטות חדשות, וההחלטה שלי היא להראות לכמה שיותר אנשים, שבעזרת כמה שינויים קטנים, אפשר להשיג כמעט הכל. אני מאמינה שיצירת הרגלים חדשים זו הדרך היעילה ביותר להגיע להצלחה משמעותית, ולשנות כמעט כל תחום שנרצה. כשאנחנו מסגלים לעצמנו הרגלים חדשים, אנחנו, בעצם, מניעים את עצמנו לעבר הדברים שאנחנו באמת רוצים. 

תקרית מחרידה: כריש תקף תיירת ותלש את ידה - וזה קרה לא רחוק מישראל
רייטינג: האם פרק הסיום של "קופה ראשית" האפיל על גמר המטבח המנצח VIP?

כדי לעזור לכם להתחיל את השנה ברגל ימין, ריכזתי עבורכם 15 דרכים שיעזרו לכם להתחיל את השנה החדשה כמו שצריך: 

השקיעו בבריאות הנפשית שלכם

1. כתבו את המחשבות שלכם - שימו מחברת יפה ליד המיטה, והשתדלו לרשום את הרעיונות והמחשבות שלכם כשאתם מתעוררים בבוקר, או לפני שאתם נרדמים. זה מאוורר ועוזר ליצירת סדר בראש.

2. ארגנו את המרחב שלכם - סדרו את הארון שלכם, עברו על כל המסמכים שיש לכם בבית, או תרמו לצדקה פריטים שלא נמצאים בשימוש. סדר וארגון במרחב המחיה שלכם, יעזור גם לסדר וארגון בנשמה שלכם. 

3. לכו לישון קצת יותר מוקדם - לכו לישון קצת יותר מוקדם, ונסו לעשות מדיטציה כשאתם מתעוררים בבוקר. זה ייתן לכם בוסט של אנרגיה.

4. הגבילו את הזמן שלכם ברשתות החברתיות - שיטוט ממושך ברשתות החברתיות יכול להשפיע על ההערכה העצמית והדימוי העצמי שלכם. קצת גמילה מרשתות חברתיות, תעזור לכם להתמקד בעצמכם ובחיים שלכם.

5. השקיעו בתחביב או פעילות חדשה - תחילת שנה זה הזמן המושלם להשקיע את זמנכם בתחביב חדש או בפעילות חדשה שרציתם לעשות כבר מזמן.

השקיעו בבריאות הגופנית שלכם

6. בשלו משהו בריא וחדש - תהיו השף בבית שלכם. בדקו מתכונים חדשים, וקחו על עצמכם אתגר – כל שבוע בשלו משהו בריא וחדש. כך השנה תהיה מפתיעה ובריאה עבורכם ועבור בני ביתכם. 

7. עשו עיסוי - זה מרגיע ומשחרר מתחים.

8. עשו ספורט - זה יכול להיות משהו פשוט כמו הליכה או כפיפות בטן. כל הרעיון זה להכניס את זה ללו"ז שלכם, ולהתמיד בזה.

9. עשו מתיחות - מתיחות הן דרך נפלאה להזרים את הדם, ולשחרר מתח בגוף.

10. שתו יותר מים - פשוט עשו את זה. 

השקיעו בבריאות הגופנית שלכם (צילום: אינג'אימג')
השקיעו בבריאות הגופנית שלכם (צילום: אינג'אימג')

השקיעו בבריאות הרגשית שלכם

11. צרו קשר עם חברים ותיקים - יצירת קשר עם חברים ותיקים יכולה לעזור לכם להתניע מחדש את החברות. 

12. בקרו יותר את המשפחה - כל מילה מיותרת. זה כל כך חשוב.

13. נסו להכיר אנשים חדשים - כל מה שאתם צריכים זה לקום מהספה, לצאת מהבית וללכת ללמוד איזשהו קורס, לטייל עם הכלב או להירשם לחדר כושר. שם כבר תכירו אנשים חדשים.

14. נסו ללמוד משהו חדש - זה יכול להיות משהו שקשור לעבודה שלכם, תחביב שתרצו לפתח או משהו שנוגע לחיים האישיים שלכם. זכרו שחלק מצמיחה זה למידה.

15. הביעו לעתים קרובות את מה שאתה מרגישים - היו מוכנים לדבר בכנות על מה שאתם מרגישים, ואל תנסו לברוח מהרגשות שלכם.

יש משהו כל כך מעורר השראה בשנה חדשה. עבור רבים מאיתנו, זו הזדמנות נוספת להשיג את המטרות, התקוות והחלומות האישיים שלנו. זה גם הזמן לבדוק את המטרות מהשנה שחלפה, ולראות מה השגתם, מה כבר לא רלוונטי ואיזה החלטות חדשות ורעננות אתם רוצים לקבל השנה.

חג שמח ושנה נפלאה.

מירב דיין היא מאמנת אישית ועסקית, ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)