טיפולי אסתטיקה בפנים לפני חתונה או כל אירוע גדול ומשמעותי הפכו בשנתיים האחרונות לפופולריים יותר ויותר בקרב החוגגים, בעיקר כלות, אימהות ולעתים אף חתנים. הסיבה היא שטיפולים אלה יכולים בהחלט לשדרג משמעותית את מראה העור והפנים יחסית בזמן קצר, ולהעניק ביטחון ביום המשמעותי הזה. אז אילו טיפולים כדאי לבחור ספציפית לפני חתונה, ומאילו יש להימנע? 

האם אנחנו לא לבד ביקום? נאס"א עושה סוף לשמועות 
יגאל עמיר עתר לבית המשפט נגד שירות בתי הסוהר כדי ללמוד יחד עם אסיר אחר

אחת הבקשות הנפוצות ביותר לפני החתונה בקרב כלות, אימהות וסבתות, היא טשטוש קמטים שמשפר את מראה העור באמצעות בוטוקס (בוטוליניו טוקסין) שמוזרק לקמטי הבעה בדרך כלל בחלק העליון של הפנים בקמטי המצח, בין הגבות, בקמטי העיניים. גם חומרי המילוי - חומצות הילארוניות, הן נפוצות ביותר לפני חתונה ובדרך כלל כלות מבקשות לעשות זאת לצורך שיפור קמטים ועיצוב מראה הפנים. הטיפולים הנפוצים ביותר בגזרת חומרי המילוי הם - הדגשת קו הלסת, עצמות לחיים, פיסול האף, החזרת הנפח ומתיחה קלה של העור, ועיצוב השפתיים.

הזרקת בוטוקס, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
הזרקת בוטוקס, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

טיפולים אלה כדאי להתחיל בדרך כלל מינימום חודש לפני האירוע, מכיוון שבמרבית המקרים המטופלת תצטרך להגיע לביקורת כשבועיים מיום הטיפול עצמו, במהלכה ייתכן והטיפול יצריך תיקון מסוים, ולכן יש לקחת מרווח ביטחון. כמו כן, בחלק מהטיפולים תיתכן נפיחות מסוימת באזור, אדמומיות או שטפי דם קטנים, שחולפים עד 10 ימים. 

טיפולים נפוצים נוספים לפני חתונה הם טיפולים שמשפרים את איכות העור לפני האירוע. אחד הטיפולים המומלצים הוא "Hollywood Glow", והוא מהמבוקשים בעולם. אפשר להשיג באמצעותו עור זוהר, חי וקורן, והוא גם מסייע בעצירת תהליך ההזדקנות באמצעות יצירת קולגן חדש. מדובר על טיפול שרואים בו תוצאות מיידיות, ללא כאב, ללא תופעות לוואי וללא זמן החלמה. הטיפול מתבצע באמצעות טכנולוגיית לייזר חדשנית בשם הוליווד ספקטרה, המבוססת על שימוש באפקט פוטו אקוסטי לצד שימוש בקרם פחם הסופח רעלים ומנקה את העור. למעשה, הטיפול גורם לקילוף עדין של השכבה העליונה של העור וגורם למיצוקו, הקטנת נקבוביות העור, והוא מקבל זוהר וחידוש. בדרך כלל טיפול זה מומלץ לבצע שלוש פעמים, עם מרווח של שבועיים שלושה ביניהם, ולכן על מנת לקבל תוצאות מקסימליות, יש להגיע לבצעו כחודשיים-שלושה לפני האירוע. 

טיפול פופולרי נוסף הוא ה"סקין בוסטר", שמיועד לשיקום, מיצוק ושיפור מרקם העור, ומבוסס על הזרקה שטחית של חומצה הילארונית מסוג עדין יותר במרחב הפנים. בעזרת טכניקות הזרקה שונות, סקין בוסטר מסייע לתאים הנמצאים בשכבה התת עורית לייצר באופן טבעי בגוף קולגן ואלסטין, המסייעים להגברת החוזק והגמישות של העור. הוא ייראה פחות שומני, קמטוטים קטנים יצטמצמו, יקבל חיות וברק. כמו כן, החומצה ההיאלורונית המוחדרת לעור, שייחודה בספיחת מים לרקמות, מגבירה את הלחות הטבעית של העור. בדרך זו, ניתן להעניק לעור מראה אחיד ורענן עם אפקט מתמשך. מומלץ להגיע לטיפול זה כחודשיים לפני האירוע.

כמו כן, בשכבת הגיל המבוגרת יותר, 45 פלוס, נהוג לעשות לפני האירוע הגדול הרמת עפעפיים לנשים שיש להן כובד על העיניים והן מתקשות להשיג תוצאות בטיפולים אחרים. חשוב להגיע חודשיים לפני האירוע כדי לתת לנפיחות לחלוף. דבר נוסף שאנשים עושים לפני חתונה הוא טיפולים בהזעת יתר באזור בית השחי והמצח. הטיפול נעשה באמצעות הזרקת בוטולינום לעור במספר נקודות במרווחים קטנים לצורך הפחתה משמעותית של פעילות בלוטות ההזעה באזור. יתרונו של הטיפול הוא בפשטותו, ביכולת דיוק גבוהה, ובמיעוט תופעות לוואי יחסיות. כמו כן, לא נדרש זמן החלמה. מומלץ להגיע חודש לפני האירוע כי לוקח לזה מעט זמן עד שזה משפיע. 

טיפול נוסף שכלות וחתנים מבקשים לעשות לפני חתונה הוא טיפול באקנה פעיל או טשטוש צלקות אקנה באמצעות הוליווד ספקטרה, טכנולוגיית לייזר שמבוססת על שימוש באפקט פוטו אקוסטי. האפקט הפוטו אקוסטי גורם לרקמת העור לרטוט כמו אדוות על פני המים, פעולה המשפיעה על ריפוי וחידוש העור. ניתן להגיע לטיפול אחד לפני האירוע כחודש לפני, או לעשות סדרה של עד שלושה טיפולים ואז לפחות שלושה חודשים לפני.

כמו כן, הורדת נקודות חן גם נפוצה לפני אירוע גדול, אך במקרים אלה יש להגיע לפחות חודשיים לפני. בנוסף, מגיעות גם המון סבתות ואימהות שמבקשות לשפר את עור הפנים באמצעות טיפול כימי עמוק, אך זאת יש לעשות לפחות שלושה חודשים לפני האירוע. 

הכותב הינו מומחה ברפואת עור ורופא יועץ באסתטיקה ד"ר לוינגר

ד''ר מיכאל שוחט (צילום: סטודיו ''שלושה צלמים'')
ד''ר מיכאל שוחט (צילום: סטודיו ''שלושה צלמים'')