מרגישים תקועים בחיים? לא יודעים באיזה כיוון לבחור? לא אוהבים את המקום שאתם נמצאים בו אבל לא יודעים איך לשנות את זה? או דווקא מפחדים לעשות את הצעדים הראשונים לעבר המטרה שלכם?

הכתבה הזו היא בשבילכם.

אחת הבעיות שאני נתקל בה המון היא אנשים שלא יודעים איזה כיוון לבחור בחיים, הרבה חושבים שמדובר בחבר'ה צעירים, אחרי צבא שמחפשים את הייעוד שלהם. יש בזה חצי אמת, הדבר הנכון הוא שבאמת הרבה צעירים במעמד הזה מחפשים את עצמם, מה שלא נכון זה שהם הרוב שנמצאים במצב הזה. יצא לי לראות ולדבר עם אנשים בכל טווח גילאים, מ30 ועד 60, הנמצאים בנקודה הזו ולא יודעים מה לעשות. ההבדל הוא שבגילאים יותר מתקדמים אנשים כבר בחרו או נשאבו עם החיים לכיוון כלשהו, אך זה לא מה שהם באמת רוצים לעשות והם מרגישים תקועים. אז מה עושים אם אתם נמצאים בנקודה הזו? נורא פשוט – תתחילו לעבוד על לחזק ולשפר את עצמכם.

למה דווקא חיזוק ושיפור עצמי? יש המון סיבות שתהליך כזה יתרום לכם במיוחד אם אתם מרגישים תקועים. נתחיל בהרגשה שלכם, ככל שתעבדו יותר על עצמכם אתם תרגישו טוב יותר, חזקים יותר, חכמים יותר וחיוביים יותר. זה יגרום לכם לגשת בצורה שונה לכל דבר שיופיע בחיים שלכם. זה יעזור לכם להיות יותר פתוחים לרעיונות חדשים, לראות הזדמנויות חדשות ולנצל אותן. בנוסף, אתם כבר נמצאים בתהליך של התקדמות לכן זה יקל עליכם משמעותית כשתרצו לבחור בכיוון מסוים כי אתם כבר נמצאים בתנועה.

אז איך עושים את זה? יש הרבה תרגילים שיכולים לעזור לכם, וגם אם שמעתם על תרגיל אחר שלא מופיע ברשימה שלי ואתם מתחברים אליו יותר אז תעשו אותו. ההמלצה שלי היא 3 הדברים הבאים:

אישורים – קריאת אישורים על בסיס יומי יכולה לחולל מהפך אדיר בחיים שלנו. בעזרת פעולה זו אנחנו יכולים לחזק את עצמנו והאמונות שלנו לגבנו. זה יכול לעזור משמעותית כשנעמוד מול הזדמנות חדשה שנאמין שיש לנו את הכוח ללכת בכיוונים חדשים. הפעולה היא פשוטה – לכתוב טקסט על חיזוק עצמי ושל האמונות שאנחנו רוצים שיהיו לנו ולחזור עליו על בסיס יומי. לדוגמא: "אני חזק, אני חכם, אני לומד דברים חדשים, אני מצליח בכל מה שאציב מולי...". הרעיון הוא לפמפם לעצמנו שאנחנו כבר מי שאנחנו רוצים להיות.

כושר – התעמלות פיזית עוזרת לנו לשיפור ההרגשה הגופנית, המנטלית והעצמית שלנו. פעילות ספורטיבית גורמת לשיפור מצבי רוח, הרגשת נינוחות, הורדת מתחים, הערכה עצמית ובעלת יתרונות רבים נוספים. תתחילו אפילו רק בכמה דק' ביום. זה יעלה לכם את רמת האנרגטיות, הערנות ומצב הרוח, בכך יעזור לכם לעמוד מול המטרות שלכם עם גוף ונפש חזקים יותר.

לקרוא – תקראו ספרים או כתבות בנושאים שונים. קריאה תעזור לכם ללמוד דברים חדשים, תפתח את האופקים שלכם ואולי תגלה לכם כיוון שלא חשבתם עליו. הכוונה לא לקרוא ספר עלילתי אלא קריאה מלמדת – יכולה להיות על תחום השיפור העצמי או על כל תחום אחר שמעניין אתכם: פיננסי, קולנוע, תרבות, שיווק או כל דבר אחר. זה יעזור לכם לפתח את החשיבה שלכם ולהיפתח לרעיונות חדשים, דבר שיכול לעזור משמעותית במציאת כיוון חדש לחיים.

שילוב של שלוש הפעולות האלה בהחלט תעזור לכם להתחזק ולהיות מוכנים יותר ללכת לכל כיוון שתבחרו. הן יובילו לחיזוק האמונות שלנו בעצמנו, חיזוק פיזי, נפשי, הרגשה יותר מרוממת, אנרגטית וראש פתוח יותר שכבר מתרגל ללמוד רעיונות חדשים. השילוב הזה יעזור מאוד להצלחה שלכם בדרך שבה תחליטו לבחור ואפילו במציאתה. אז תודה שקראתם וסוף שבוע מחוזק לכולנו

מארק סלטייסקי הוא מאמן אישי ועסקי, בעל ניסיון רב בהנעת תהליכים להשגת המטרה. פרטים נוספים ניתן לקבל באתר הרשמי שלו או בדף הפייסבוק. 

* התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת פסיכולוגית מקצועית, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

מארק סלטייסקי (צילום: צילום פרטי)
מארק סלטייסקי (צילום: צילום פרטי)