החיים של כולנו נעים בקצב מהיר, וימינו מוקדשים ברובם למילוי משימות באופן אוטומטי. גם כשהחיים מתקדמים כמו שצריך, לפעמים יש לנו נטייה להתעלם מהדברים החשובים ביותר, ובנקודה הזאת חשוב שנשאל את עצמנו: האם אנחנו מכירים את הערך האמיתי שבסביבתנו?
אלה חמשת הדברים שאסור לקחת כמובן מאליו:

גירושין בצפון הארץ: הגיעה עם בעלה לכנס מחזור - ונטשה אותו לטובת אהבת נעוריה
זהו ה"צליל המפחיד ביותר בעולם": האזינו למשרוקית המוות האצטקית

1. זמן – הזמן הוא סופי, ולכן אסור לקחת אותו כמובן מאליו. יש כל כך הרבה אנשים שלא מפנים זמן לדברים החשובים בחייהם כמו פעילות גופנית, טיפול בעצמם, למידה או בילוי עם האנשים החשובים להם.

לכולנו יש את אותן 24 שעות מדי יום, אבל רבים מאיתנו לא מנצלים את המקסימום מהזמן הזה. בואו נצא מתוך נקודת הנחה שאנחנו ישנים 8 שעות ביום, זה משאיר לנו 16 שעות לחיות. אולי נבלה 8 מהשעות האלה בעבודה, אבל מה לגבי 8 האחרות? תחשבו כמה דברים אפשר לעשות ב-8 השעות שנותרו. אפשר לצאת לטיול קצר, לעשות פעילות גופנית, לבשל ארוחה בריאה, לקרוא, לבלות עם המשפחה או חברים. 

דרך נוספת שבה אנחנו לוקחים את הזמן כמובן מאליו, היא לחשוב שיש לנו מלאי אינסופי של זמן. אז זהו, שאין לנו.

יש לכם משהו שאתם רוצים לראות או לעשות? תפסיקו לדחות את זה ולחשוב שתעשו את זה מתישהו בעתיד, כי אולי לא יהיה מתישהו בעתיד. במקום זה, קבעו מטרה ועשו הכל כדי להשיג אותה.

2. בריאות – בריאות טובה היא אחד הנכסים היקרים ביותר שיש לנו. קל להתעלם מזה כשאנחנו בטוב, אבל זה מתבטא עד כאב כשאנחנו חולים או עומדים בפני משבר בריאותי. לכן, גם את הבריאות אסור לקחת כמשהו מובן מאליו. בריאות יכולה להשתנות באופן מידי, לכן היו תמיד אסירי תודה על הבריאות שלכם, ואל תצאו מנקודת הנחה שהגוף שלכם יתפקד באופן מיטבי כל עוד אתם רוצים בכך. 

3. אהבה – אהבה היא מתנה יקרת ערך, ויש להתייחס אליה ככזו, למרות שלפעמים היא מגיעה עם קשיים מסוימים. יש לא מעט אנשים שלא תמיד אדיבים לאלה שאוהבים אותם, ולא מחזירים להם אהבה כמו שמגיע להם. אולי זה נובע מהסיבה שהם מניחים שהאנשים האלה תמיד יישארו בסביבה שלהם, אבל חשוב לזכור שזה פשוט לא נכון, כי תמיד קיים הסיכוי שהם יחליטו לעזוב, מאחר והם כבר לא מאושרים במערכת היחסים הזאת.

מערכות יחסים דורשות מאמץ ואנרגיה. קל לחשוב שהאדם שנמצא לצידכם תמיד יהיה שם, אבל המחשבה הזאת יכולה להיות מדרון חלקלק מאוד. לכל אחד מגיע לדעת שאוהבים אותו, ולקבל יחס ראוי של אהבה.

עד כמה שזה יכול להיות קשה למצוא אהבה, כשיש לכם את הדבר האמיתי, אל תיקחו את זה כמובן מאליו, ואל תתעלמו מטיפוח האהבה הזאת, כדי שהיא תוכל לצמוח ולהתחזק.

4. משפחה – משפחות יכולות לפעמים להוות אתגר, אבל אסור לקחת אותן כמובן מאליו. אולי לאחים שלכם יש אישיות שונה משלכם ואתם לא ממש קרובים, או אולי אחד ההורים שלכם קצת מעצבן אתכם, אבל אם המשפחה שלכם אוהבת ולא רעילה, נסו לא לקחת אותה כמובן מאליו, והיו אסירי תודה כל עוד יש לכם את הגב והאכפתיות של המשפחה שלכם.

5. הזדמנויות – כל יום הוא יום חדש ומלא בהזדמנויות לחיות את החיים שאתם רוצים. הימים שלכם מלאים בבחירות שאתם עושים, בסיכונים שאתם לוקחים או בדברים שאתם מוותרים עליהם. אל תיקחו את הבחירות שלכם כדבר מובן מאליו. היכולת לעשות בחירות נכונות בחיים, היא חופש שלא כולם נהנים ממנו. תזכרו שבחירה אחת יכולה לשנות את עולמכם, ואתם לעולם לא תדעו מהי הבחירה הזאת, עד שתעשו אותה.

מירב דיין היא מאמנת אישית ועסקית, ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)