מיונז הוא ממרח שרוב משקי הבית מחזיקים במקרר שלהם באופן קבוע. הוא מהווה בסיס מושלם להרבה רטבים וגם תוספת נהדרת לכריך או לסלט שלכם. אבל האם ידעתם שלממרח הסמיך שמורכב בעיקר משמן צמחי ומחלמוני ביצה יש עוד שימושים מאוד יעילים? קבלו חמישה.

בזכות בדיקת אבהות: כך גבר גילה שאשתו בגדה בו עם הקרוב לו ביותר
נזק לכיס: הבירה האירופית האהובה מייקרת את מחירי הלינה משמעותית

מסיר כתמי צבע: שפכתם בטעות צבע על האריחים שלכם או על ידית הדלת? אל דאגה! מרחו מעט מיונז על כתם הצבע לפני שהצבע מתייבש ומתקשה. השמן שבמיונז מושך את השמן שבצבע, ואז ניתן להסיר בקלות את הצבע ואת המיונז באמצעות מטלית לאחר שהצבע ספג את המיונז.

תחליף לביצה בשניצלים: רציתם להכין שניצלים אבל נגמרו לכם הביצים בשביל לטבול בבלילה שלהן את שכבת פירורי הלחם? יש פתרון! מורחים שכבה דקה של מיונז משני צידי השניצל (או כל סוג בשר אחר שרוצים לצפות בפירורי לחם) ואז מוסיפים את פירורי הלחם. לא תרגישו בהבדל.

מסכת שיער: מיונז יכול להעניק יופי של לחות וברק לשיער. שימו כמה כפות מיונז בקערה קטנה והוסיפו כפית של תמצית וניל. זה יגרום לתערובת להריח הרבה יותר טוב. עסו את התערובת לתוך השיער היבש והלא חפוף והמתינו 20 דקות. לאחר מכן חפפו את השיער בשמפו ושטפו אותו פעם נוספת במים קרים.

מיונז (צילום: אינג'אימג')
מיונז (צילום: אינג'אימג')

השתמשו בו כדי לטפל בצמחים שלכם: בדיוק כפי שהוא מושלם לשיער, מיונז גם מעניק חיוניות לצמחים. נקו את עלי הצמחים שלכם עם סבון עדין ומעט מים ולאחר מכן מרחו מעט מיונז על מגבת נייר. שפשפו את מגבת הנייר עם המיונז על העלים. הם ייראו יפים ובריאים במשך שבועות.

חומר סיכה לצירים חורקים: הצירים של הדלת חורקים? למיונז יש את אותו האפקט של שמן ו-וזלין על צירי הדלת והוא משמש חומר סיכה מצוין. מרחו אותו על החלק הפנימי של הצירים, נקו את שאריות המיונז ותגידו ביי ביי לרעש המטריד.