הסביבה שלנו יכול להיות מרכיב עיקרי להצלחה שלנו בחיים. לאנשים שאנחנו מקיפים סביבנו יש השפעה אדירה על הלך הרוח שלנו, צורת החשיבה שלנו ועל ההצלחות שלנו בחיים. הם יכולים לעזור לדחוף אותנו קדימה לעבר המטרה שלנו או אפילו לגרום לנו לא לעשות את הצעד הראשון. לכן זה חשוב מאוד לוודא שאנחנו מקיפים את עצמנו עם האנשים הנכונים.

בדרך להצלחה, חשוב לזכור: לעצים שאנו זורעים לוקח זמן לגדול
מרגישים תקועים ולא יודעים באיזה כיוון לבחור? בואו לגלות מה לעשות במקרים כאלה

אתן לכם דוגמא מהחיים שלי, באחת הישיבות עם חברים שלי אמרתי שאני רוצה להרוויח 30 אלף שקל בחודש, כל החברים צחקו עליי ואמרו שאני חי בסרט. בסוף אותו ערב נשארנו רק אני עם חבר אחד ודיברנו על זה. הסברתי לו איזה הבדל אם החברים שלנו היו אנשים עשירים ומצליחים מאוד, לדוגמא כמו הפאנל של הכרישים, אם הייתי אומר להם את אותו הדבר הם גם כנראה היו צוחקים, ואז שואלים למה כל כך קצת?

לא מדובר באנשים רעים, מדובר בחברים טובים שגדלנו ביחד ועד היום אנחנו בקשר (והיום אני מקבל מהם אחלה תמיכה לעסק של האימון). פשוט בתקופה ההיא לאף אחד מאיתנו לא היה את הכישורים או את הידע איך להגיע למשכורות כאלה ולכן התגובה הייתה בהתאם.

אז הרבה פעמים זה לא קורה ממקום רע או כי האנשים סביבנו רוצים להוריד אותנו, אלא זה קורה ממקום שהם לא מאמינים בעצמם שהם יכולים להשיג את המטרה שהצבתם לעצמכם ולכן ההרגשה הזו משתקפת בביטול או זלזול ברעיון שלכם. יש מקרים גרועים יותר של אנשים שפשוט רוצים להוריד אתכם מכל סיבה שהיא, מאנשים כאלה חייב להתרחק ולשים להם גבולות, כי הדברים שהם אומרים והמעשים שלהם בהחלט ישפיעו עליכם לרעה.

אם תאספו סביבכם אנשים עם אנרגיה טובה שגם עובדים על לשפר את החיים שלהם אז הגישה הזו תדביק גם אתכם. אתם תראו שגם אתם תרצו להיכנס לתהליך דומה ואנשים כאלה יכולים להיות סביבה מאוד תומכת ועוזרת להצלחה בתהליך שלכם. זה מאוד מעצים כשיש מישהו שעוזר או תומך בתהליך שלכם, ממש כמו אש למדורה. אפשר לתת את דוגמה מעולם הכושר, הסיכוי שתתמידו יותר כאשר אתם הולכים למאמן אישי, או אתם מתאמנים קבוע עם עוד מישהו או עם קבוצה הוא משמעותית גבוה יותר.

מארק סלטייסקי (צילום: צילום פרטי)
מארק סלטייסקי (צילום: צילום פרטי)

נקודה נוספת מעולם האימון לחיים, בתהליך האימון, אחד הדברים שמתחילים לדבר עליהם לקראת סוף התהליך הוא סביבה תומכת. מנסים למצוא מישהו שיהיה שם אחרי שתהליך עם המאמן מסתיים. זה לא חייב להיות מישהו שיגיד לכם מה לעשות או ייתן עצה, פשוט מישהו שתוכלו לשתף אותו במה שאתם עוברים ואולי אף לקבל תמיכה. זו גם אחת הסיבות שתהליך אימון עם מאמן אישי מעלה את הסיכוי להצלחה, כי יש מישהו אתכם בתהליך (כמובן שיש עוד המון יתרונות נוספים).

במקרה שאתם במצב שמדובר באנשים שאתם אוהבים ואתם כן עוזרים אחד לשני אך לתהליך שאתם רוצים לעבור הם לא הכי עוזרים, זה בסדר, אתם לא חייבים לוותר על האנשים בסביבה שלכם, פשוט תבנו סביבה נוספת שאיתה תתמקדו בתהליך שאתם עוברים, כמו לעשות כושר עם קבוצה.

לכן זה חשוב מאוד שתבחנו את הסביבה שלכם ותבינו האם האנשים סביבכם מחזקים אתכם ועוזרים לכם לעלות או דווקא מורידים אתכם. הסיכוי שלכם ללכת בדרך שתקבעו לעצמכם, להתמיד בה ולצלוח אותה יעלו משמעותית עם סביבה תומכת. במקרה שיש לכם מצב כלשהו שאתם לא יודעים מה לעשות לגביו בהקשר הזה אתם מוזמנים לפנות אליי ואשמח לעזור. שבוע הבא אפרסם כתבה על אפשרות נוספת של התמודדות עם סביבה מורידה, אז אל תשכחו לעקוב. תודה שקראתם וסוף שבוע מוצלח לכולנו.

מארק סלטייסקי הוא מאמן אישי ועסקי, בעל ניסיון רב בהנעת תהליכים להשגת המטרה. פרטים נוספים ניתן לקבל באתר הרשמי שלו או בדף הפייסבוק

* התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת פסיכולוגית מקצועית, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.