בזמן מלחמה, לרבות הטראומה הקולקטיבית שעברה על מדינת ישראל, חרדה וטראומה הן תגובות נורמליות למצב קשה שכזה, ויש מגוון דרכים להתמודד עימן בצורה בריאה ומקלה בקרב מבוגרים. יש מי שאירוע כמו מלחמה יקשה עליו בתפקוד היומיומי וישתק אותו לחלוטין, ויש מי שיוכל להמשיך ולתפקד למרות המצב, כל אחד מגיב לסיטואציה בצורה שונה וזה נורמלי. גם בעת אזעקה יש מי שיוכל לקום ולהגיע במהירות למרחב מוגן, ולעומתו יש מי שיחוש דפיקות לב מהירות ופחד עד כדי שיתוק וקושי בהליכה.

מאות פלסטינים נהרגו? הערכה חדשה למניין הנפגעים בפיצוץ בית החולים
הזוועות בנובה ממשיכות להיחשף: "הייתה כיתת יורים. ירו באנשים כמו בברווזים"
 
ישנן מגוון דרכי התמודדות עם חרדה וטראומה בקרב מבוגרים. פנינו לתמי זסלבסקי סלע, מנהלת תרבות בדיור מוגן "אחוזת פולג", שנתנה לנו כמה עצות חשובות:
 
• עיסוק בתחביבים: עיסוק בתחביב אישי כמו יצירה, ספורט, בישול ואפיה, מוריד את רמת המתח ומשאיר אותנו עסוקים.

• הגבלת הצפייה בחדשות: בקרב מבוגרים, חשוב להגביל ככל שניתן את הצפייה בחדשות לזמנים קבועים ומדודים כמו למשל שעה בערב ושעה בבוקר ולא מעבר. הגדרת זמנים מאפשרת התמודדות טובה יותר עם המצב והורדה של רמת החרדה. ככלל, ההמלצה היא לצפות לכל היותר בשני פרקי זמן מוגדרים בחדשות, ולא יותר מכך.

• שיח עם משפחה וחברים: הקיפו את עצמכם במשפחה, חברים ושכנים. הרבו בשיחות, שתפו ברגשות, בחששות ואפילו בתקוות שלכם. שיח עם אנשים מוכרים ואהובים תורם מאוד להפחתת הלחץ והחרדה ומקנה תחושת ביטחון רבה.

• התנדבות: בימים מורכבים אלו, אין סיפוק גדול יותר מלעשות למען אחרים. נסו לבדוק כיצד תוכלו להתנדב, בין אם בהכנת מאכלים ביתיים לתושבי העוטף וחיילים או בין אם לארוז מצרכים חיוניים. כל התנדבות מבורכת וגם מספקת את הנפש.

• רשתות חברתיות: יש לא מעט מבוגרים שמסתמכים על מידע שמופץ ברשתות החברתיות. השתדלו לעודד את הוריכם להפסיק לצרוך ולהעביר תכנים שעלולים להיות שקריים ולא אמינים וגרוע מכך, עלולים להעלות את מפלס החרדה.