מי לא אוהב מתוק? אך מה, הסוכר מגדיל דלקתיות בגוף ומחליש את יכולת הגוף להתמודד עם סטרס. אז מה עושים? יש שוקולדים שעדיפים בריאותית, והם האלו שמכילים הכי פחות סוכר, אם בכלל.

חד משמעית יש עדיפות ל... שוקולד מריר ללא סוכר, אז הנה כמה העובדות שכדאי לכם לזכור:

שוקולד מריר, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
שוקולד מריר, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

- רוב השוקולדים "ללא סוכר" מכילים ממתיקים כוהליים טבעיים שאינם מזיקים לסוכר. ממתיקים אלו (כמו מלטיטול) אינם מקפיצים את הסוכר בדם. הם מתאימים יותר אם יש סוכרת, ופחות עושים "חשק לעוד" כי לא גורמים לקפיצות סוכר בדם.

- כל שוקולד מריר שמכיל יותר קקאו – יותר בריא, אבל – יש שוקולדים מרירים "מעולים" שמכילים סוכר במקום הראשון ברשימת הרכיבים, כלומר בכמות גדולה יותר מקקאו, ולכן שוקולדים מרירים כאלו פחות בריאים. איך יודעים? בודקים על האריזה איפה נמצא הסוכר, אם הוא ראשון ברשימה זה שוקולד פחות בריא גם אם כתוב בגדול על האריזה "שוקולד מריר".

שוקולד (צילום: אינגאימג')
שוקולד (צילום: אינגאימג')

ברוב המקרים בשוקולד שיש בו 70% קקאו ומעלה, יהיה פחות סוכר מאשר שוקולד מריר "רגיל" ולכן יש לשוקולד כזה עדיפות. ושוב – עדיפות לשוקולד ללא סוכר. זה משפר את מצב הרוח באותה מידה, אבל משביע לזמן ארוך יותר ומתאים יותר אם יש נטייה לסוכרת.

אם אין לי שוקולד בבית... אני עושה לי לבד שוקולד ביתי בריא: מערבבת 3 כפות שמן קוקוס, כף קקאו, 2 כפות שיבולת שועל, כף חמאת בוטנים, וסוכרלוז – משטחת למלבן בגודל טבלת שוקולד, ושמה במקפיא. מוכן אחרי שמתקשה... וקשה לעמוד בכמות קטנה.