מאז ה-7 באוקטובר עוברים על כולנו ימים קשים ומטלטלים. אנחנו כואבים, מבולבלים, והנפש שלנו מתקשה להכיל את מה שקרה. החששות והפחדים שרבים מאיתנו חווים, עלולים לחלחל לכל היבט, ולהשפיע באופן משמעותי על מהלך החיים שלנו. כאשר האנרגיה כל כך ירודה, המוטיבציה לעשות דברים יורדת, וזה תקף כמעט לכל הדברים שרגילים לעשות. יכולים להתווסף לזה שינויים בתיאבון או בדפוסי השינה, ואם תחברו את כל זה ביחד, יכולות להיות לזה תוצאות מאוד לא טובות.

"מטריף את האמריקאים": מה הביא לבקשה החריגה של ביידן מנתניהו?
"סיפרתי לה על תאילנד": פרטים חדשים מהשבי של אמיליה אלוני בת ה-5

יחד עם זאת, אפילו בזמנים קשים כאלה, לרוח האנושית יש את היכולת המדהימה להתעלות מעל הקושי והמצוקה. לכן, דווקא בתקופה כל כך מורכבת אתם חייבים לנסות להעלות את האנרגיה שלכם. זאת הדרך לבנות חוזק וחוסן נפשי, ולייצר תחושה של תקווה ואחדות.

אחד התרגילים המשמעותיים שמאוד עוזר לשנות את דפוסי החשיבה ולהעלות את התדר האנרגטי, הוא התרגיל הבא, המבוסס על שלושה דברים: תודה, סליחה ונתינה.

לפני שנתחיל, שימו לעצמכם פנקס או מחברת ליד המיטה.

1. תודה – טיפוח גישה של הכרת תודה וחשיבה חיובית, יכול לחולל מהפך באנרגיה שלכם, לכן התמקדו בדברים החיוביים שיש לכם בחיים, והיו אסירי תודה עליהם. בכל ערב לפני השינה, הקדישו זמן כדי להרהר בחוויות חיוביות שהיו לכם במהלך היום, גם אלה הקטנות ביותר, ורשמו לעצמכם דבר אחד (לפחות) שאתם מכירים עליו תודה.

כשמכירים תודה באופן קבוע, אז מכוונים את התודעה ל"יש". לדברים הטובים שקיימים בחיים שלכם. זה מעלה את התדר האנרגטי, וגורם לתודעה לחפש עוד מאותו דבר.

2. סליחה – בזמנים של קושי וסערה, בקשת סליחה עשויה להיראות בלתי נתפסת או אפילו מנוגדת לאינטואיציה. עם זאת, לסליחה יש כוח גדול, מאחר והיא דורשת התבוננות פנימית, לכן קודם כל היא פועלת עבורנו. היא מנקה לנו את הנפש והנשמה, גורמת לצד השני להרגיש טוב יותר ומשחררת אותנו מכעס ומאנרגיות שליליות. לכן, בכל ערב תשאלו את עצמכם מי הם האנשים שאתם רוצים לבקש מהם סליחה היום? כלפיי מי לא הייתם בסדר? בפניי מי אתם רוצים להתנצל?

תקבעו איתם פגישה, תרימו אליהם טלפון או תשלחו הודעה. כל מה שיעשה להם ולכם טוב. ואם ממש קשה לכם ואתם לא מסוגלים, תבקשו סליחה בלב כלפי אותם אנשים. יש לזה אפקט חשוב ומשמעותי.

3. נתינה – בתקופה הנוכחית אנחנו רואים את עם ישראל במלוא הדרו, בנתינה אמיתית ומכל הלב. זה לא קורה במקרה. בעצם מעשה הנתינה אתם יכולים להעלות את האנרגיה שלכם ושל אנשים אחרים, מאחר ונתינה היא קרן אור אשר מעלה את התדר האנרגטי וגורמת להרגשה טובה יותר לשני הצדדים. מחוות פשוטות כמו מתן עזרה, תמיכה באנשים או שיתוף משאבים, יכולות ליצור אפקט של חיוביות שמחלחל לכל מקום, ולמעשים של חמלה ואמפתיה, יש את הכוח להעלות את האנרגיה, להחזיר את האמונה, ולהצית תחושת אחדות ממשית. לכן, בכל ערב תשאלו את עצמכם מה נתתם היום? נתתם ברמה של נתינה אמיתית. נתינה לא כדי לקבל בחזרה.

התנדבות במלחמת חרבות ברזל (צילום: Michael Giladi/Flash90 )
התנדבות במלחמת חרבות ברזל (צילום: Michael Giladi/Flash90 )

נסו את התרגיל שצרפתי לכם במשך שבוע לפחות. מבטיחה לכם שהתדר האנרגטי שלכם ישתפר מאוד. ותזכרו שברגע שאתם לומדים להיות בהוויה מסוימת, זה מכתיב את העשייה שלכם. העשייה הזאת מכתיבה את התוצאות שלכם. ולתוצאות שלכם יש השפעה גדולה על התדר האנרגטי שלכם.

אז מה אתם אומרים, מוכנים לנסות?

מירב דיין היא מאמנת אישית ועסקית, ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)