לא משנה מה נעשה, לכולנו יהיו קמטים בסופו של דבר. אי אפשר להכחיש את זה. אולם, כמות הקמטים ושלב הופעתם משתנה מאדם לאדם,  ואם אתם רוצים להאט את תהליך ההזדקנות של עור הפנים יש כמה מזונות שאולי כדאי לכם להימנע מהם.

צביקה יחזקאלי טוען: זאת גלולת הרעל שנתנה ישראל לחמאס בעסקת החטופים
תפיסה חסרת תקדים בנתב"ג: זה מה שהתגלה במזוודות העובדות שחזרו מתאילנד

סוכר מזוקק
מזונות כמו ממתקים, עוגיות ומשקאות מוגזים עלולים לגרום לקמטים. לדברי רופאי עור, סוכר הוא אחד התורמים הגדולים ביותר להופעת קמטים. הסיבה לכך היא, שסוכר פוגע בסיבי קולגן. קולגן הוא חלבון חשוב בעור שעוזר לו להישאר גמיש וחזק. אם רמות הקולגן שלכם נמוכות, העור שלכם יתחיל להתקמט. לכן, אם אתם רוצים להרחיק קמטים, מומלץ לכם לצרוך כמה שפחות סוכר או אפילו להימנע מצריכתו לחלוטין.

מוצרי חלב
מוצרי חלב מסוימים מכילים הרבה שומנים רוויים, ושומנים רוויים גורמים להזדקנות נראית לעין של העור. רופאת העור ד"ר ג'סיקה קרנט אמרה כי "מחקרים מראים שהתזונה המערבית הסטנדרטית מורכבת בעיקר מבשר ומוצרי חלב, עשירה בכולסטרול, אין בה סיבים תזונתיים והיא גורמת לעור להזדקן מהר יותר".

בשר מעובד
אם אתם חובבי המבורגרים ונקניקיות אבל מעדיפים לנסות להאט את תהליך ההזדקנות של העור, אולי כדאי לכם לוותר עליהם. בשר מעובד מלא בנתרן, חומר שיכול לגרום לשקיות מתחת לעיניים. נוסף על כך, הוא מכיל חומרים משמרים הגורמים לרמות הקולגן בעור לרדת, ואם רמות הקולגן יורדות - מתחילים להופיע קמטים.

לכן, אם אתם רוצים לשמור על העור שלכם נקי מקמטים, נסו להימנע ממזונות אלה.