חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד, מצוין מדי שנה באוקטובר ומביא לתודעה את החשיבות בבדיקה מוקדמת לגילוי סרטן השד. השנה, בעקבות המלחמה שפרצה בתחילת אוקטובר, הנושא נדחק הצידה וכמות הנבדקות ירדה משמעותית. כעת, יום האישה מביא הזדמנות חדשה להעלאת המודעות. 

חברת המוניות של Yango מציעה היום 7.3.24 נסיעות חינם למוקדי בדיקות ממוגרפי שיוזנו מראש במערכת. כל נוסעת שתרצה להגיע לבדיקה – תוכל לעשות זאת בלי בעיה, וללא תירוצים של דרכי הגעה. הרעיון נהגה יחד עם עמותת "אחת מתשע", שחזרה לגייס תרומות גם דרך האפליקציה של Yango החל מתחילת מרץ.

"עמותת אחת מתשע היא העמותה היחידה בארץ העוסקת אך ורק בסרטן שד", אומרת טלי רוזין, מנכ"לית העמותה ומחלימה מסרטן שד בעצמה. "אנחנו פונות לשני קהלים: לקהל הבריא – כדי להעלות מודעות לחשיבות האבחון המוקדם, המציל חיים, ולקהל המתמודדות ובני משפחותיהן שעבורן יש לנו ארגז כלים מלא וגדוש". "עד היום, חודש המודעות הבינלאומי לסרטן שד שחל באוקטובר היה חודש שיא בפעילות שלנו, אלא שמאז השבעה באוקטובר הארץ הוצפה בבקשות לתרומה, ולגמרי נמחק לנו מהתודעה שאוקטובר השחור היה במקור צבוע ורוד" הוסיפה רוזין.

טלי רוזין (צילום: ליה יפה)
טלי רוזין (צילום: ליה יפה)

בקניון עופר ברמת אביב הוקם מיצג יחודי וראשון מסוגו בשיתוף "אחת מתשע", "למה את מחכה?" הקורא לכל הנשים לקחת אחריות על עצמן ולבצע בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן השד. במרכז המיצג שעון ענק ומעוצב בצבע ורוד (צבע המאבק בסרטן השד), עם הסלוגן "קבעי תור מהר לפני שהקפה מתקרר"!, זאת כתזכורת לדחיפות קביעת התור לבדיקה. לצד השעון יוצגו בובות חלון ראווה לבושות ורוד ממגוון חנויות הקניון, שהתגייסו לטובת הפעילות ויקדמו את הנושא גם בחנויות. המיצג פתוח לקהל הרחב, בין התאריכים: 07.3.24 עד ה 16.03.24 והוא יוצב ברחבת הקומה הראשונה של הקניון. בנוסף, מעצבת התכשיטים, אושיית האופנה והמשפיענית אתי קובו,עיצבה צמיד פנינה אופנתי שימכר באופן בלעדי בכל אחד מ-18 קניוני עופר ברחבי הארץ, במחיר מיוחד: 29.90 שח בלבד. - כל ההכנסות קודש תרומה לעמותת "אחת מתשע".

אתי קובו מסרה על עיצוב הצמיד עבור רשת קניוני עופר למען עמותת אחת מתשע: "אני שמחה להיות חלק ממטרה חשובה למען עמותת אחת מתשע, זו זכות גדולה עבורי. מדובר באחד הנושאים החשובים לכל אישה: בריאות הגוף, ולכן אני גאה להירתם למטרה נעלה זו. אין דבר שעושה אותי יותר גאה ביצירה שלי".

עדי אשכנזי לקניוני עופר עם הצמיד בעיצובה של אתי קובו (צילום: אלון שפרנסקי)
עדי אשכנזי לקניוני עופר עם הצמיד בעיצובה של אתי קובו (צילום: אלון שפרנסקי)