לארח את כל המשפחה לארוחת ערב החג זו הזדמנות משמחת, מאחדת ובעיקר טעימה, אך זו עלולה להיות משימה לא פשוטה למארחים. סידור וארגון המקרר הם התחלה טובה שתאפשר לנו למצוא את הדברים שאנחנו זקוקים להם במהירות ובקלות בהכנות לערב החג ואפילו ביום שאחרי, כשתישארו עם המון שאריות של אוכל.

אז רגע לפני שאתם דוחפים את כל המצרכים למקרר - המומחים של Beko, המותג הבינלאומי למכשירי חשמל ביתיים, עושים לכם סדר עם שישה טיפים מבריקים לסידור נכון של המקרר שלכם.

כך תשמרו על המקרר נקי ומסודר (צילום: יחצ Beko)
כך תשמרו על המקרר נקי ומסודר (צילום: יחצ Beko)

1. התחילו באחסון נכון של פירות וירקות

רבים מאיתנו לא יודעים, אבל חשוב מאד לשמור על הפרדה בין פירות וירקות. רצוי לאחסן במגירות התחתונות ולא במדף העליון של המקרר. על מנת למנוע התייבשות של הפירות והירקות, כדאי לשמור אותם באריזתם המקורית.

2. מיקום זה כל הסיפור

ישנה חשיבות למיקום המוצרים במקרר וטריותם. מוצרים המצריכים בישול בטמפרטורה גבוהה (למשל עוף, בשר וכו'), עדיף לאחסן במדפים הגבוהים. ירקות ופירות יש לשמור במדפים הנמוכים כדי לאזן את רמת הקור בה הם מאוחסנים ולשמור על טריותם. על מנת להקל על סידור המקרר הקפידו על מקומות קבועים למזון. לדוגמא, חלב רצוי למקם בצד שמאל וירקות ופירות בצד ימין. דרך נוספת למנוע בלגן במקרר היא לאחסן את כל מעדני החלב והגבינות במגירות התחתונות.

3. קופסאות אחסון זה מאסט

קופסאות מזון אטומות הן שיטה נוספת למניעת רטיבות והצטברות חיידקים במקרר. גבינות מומלץ לשמור בעטיפות המקור ואילו עוף שהופשר ולא בושל כולו ניתן לשמור בקופסא אטומה. בנוסף, שמירת מצרכים פתוחים במדפים העליונים, מפחיתה סיכוי לחיידקים ומסייעת במניעת ריח רע במקרר.

אל תעמיסו יותר מדי במקרר (צילום: אינג'אימג')
אל תעמיסו יותר מדי במקרר (צילום: אינג'אימג')

4. הידעתם?

פעולת הפתיחה והסגירה של דלת המקרר הופכת אותה למקום החם ביותר במקרר שלכם, עקב כניסת אוויר חם. לכן, חשוב לא למקם בדלת המקרר פריטי מזון רבים מדי. בדלת המקרר מומלץ לאחסן רטבים ותבלינים שהם בעלי תאריכי תפוגה ארוכים ולא זקוקים לקירור מאסיבי.

5. לא להעמיס

אחד הסיפוקים שלנו אחרי הקניות בסופר, זה לפתוח את המקרר ולראות אותו מלא. אבל, מילוי מוגזם של המקרר במוצרים רבים מדי עלול לפגוע בזרימת האוויר בחלל המקרר ולהקשות על שמירת הטמפרטורה הקרה. התוצאה היא פגיעה אפשרית במנוע המקרר וכמובן קלקול של מוצרי המזון המאוחסנים בו. לכן, למרות שכולנו אוהבים שפע, מומלץ לקנות את הכמות שאתם יודעים שאתם צריכים ולא להפריז באחסון מוצרים במקרר.

6. לזרוק זאת לא מילה גסה

כולנו נוטים לעיתים להשאיר את המלפפון העצוב במגירה עוד כמה ימים, למרות שהצבע שלו כבר רחוק מלהיות ירוק. חרף הרצון והחשיבות הרבה בצמצום בזבוז מזון, יש צורך חיוני בהשלכת פירות, ירקות ומוצרי מזון נוספים לפח כשהם מתקלקלים. במידה ואתם מתכננים להכין מהפירות עוגה, מהירקות פשטידה ומהמלפפונים חמוצים – עשו זאת מוקדם ככל שניתן ולפני שהפירות והירקות יתחילו להרקיב. שמירת מצרכים מקולקלים במקרר גורמת להיווצרות ריח רע וגורמת לעלייה ברמת החיידקים בו.