עילי אריה שלי אתה חוגג עוד מספר ימים את יום הולדתך האחד עשר ואני לא מאמינה.לא מאמינה שאני אמא לילד כה מקסים כבר מעל עשור, מתרגשת מהדרך המטורפת שעברנו ואנו עוברים ומצפה לעתיד לבוא. אז כמתנת יומהולדת חלקית שתהווה מזכרת עתידית הטור הזה מוקדש לך, גם אם כעת אני אולי מביכה אותך. ביום מן הימים תתלה את הטור הזה על ליבך.

ילד שלישי לא מגדל את עצמו | לירון חאיק מעוז
ילדים שלי, איך מסבירים לכם שלאמא מותר לבכות | לירון חאיק מעוז

כל החיים אומרים לנו להודות. על הטוב כמובן, אבל גם על הפחות. אתה לימדת אותי שיעור בפרופורציה. הבנתי דרכך כמה המאזניים מיישרים את עצמם גם אם אחת הכפות כבדה יותר. אתה הכנסת לי עובדות למסגרת וזרקת החוצה ענפים סוררים. לימדת אותי להיות חומלת כלפי עצמי, גם כשאני חרדה ורועדת. בעצם, שמת לי מראה מול הפנים, שאפילו שרציתי לעתים לשבור אותה בגלל הבבואה המשתקפת פנימה החוצה- נאלצתי לחבק אותה חיבוק שהפך לרך עם הזמן אחרי שגרם לי להיחנק.

אתה לימדת אותי טעמים וריחות וגם כשדמעתי מלחץ כשהיית תינוק, נרגעתי כשראיתי את החיוך האוהב שלך כאילו אומר לי בהמיית פיך: "אמא קטן עלייך, אני רואה שאת מנסה". גם היום כשאני קצת עייפה או עצבנית אתה מצליח להדהים ולהרגיע אותי בבגרות שלך ולומר לי: " אמא אני רואה שאת חצי כוח והכל בסדר, אני יודע שלפעמים התגובות שלך איטיות בגלל חוסר שעות שינה".

אתה מין זרקור ענק מקפץ שתמיד הכל נראה הגיוני איתך. בסביבתך. הרצון בחיים האלה לפעמים ללחוץ על כפתור שיעביר פאסט פווארד את הזמן קדימה, או שפשוט שאחרים יעברו את החוויות עבורי, כי למי יש כוח לעתים להתמודד עם חרא וקושי- נרגע כשאתה איתי.

אולי זה קצת אגואיסטי. בדמותך בהווייתך אני מרגישה שעשיתי משהו טוב בעולם וזה גורם לי לחוש טוב עם עצמי. שהבאתי ילד כזה ערכי ורגיש לעולם שמלמד את כולנו שיעור בצניעות ובחמלה. משהו בקיום שלך אילץ אותי להתמודד עם מקומות לא פשוטים שהיו לי עם עצמי. הארת עם גחליליות מחבוא חשוך.

 אומרים שכל ילד שנולד מביא ברכה. אתה מבחינתי הפיס. הענקת לי שיעור ששנים על ספות פסיכולוגים שונים לא פתרו. ואפרופו פסיכולוגים- פעם היה בי חשש שאשרוט אותך בגלל החרדות שלי והשריטות שלי בכנף. חשבתי בכנות שתמיד בעתיד תוכל להגיד שזה בגללי ואסכים. יש לנו כאנשים נטייה להאשים את הקשר הבין דורי. גם אני עד היום לפעמים מאשימה את הוריי בשריטותיי. זה מנחם ומרגיע ובו זמנית מסיר אחריות כמו מסיר כתמים משובח. היום אני פחות מתרגשת מזה. כנראה 

 כבר שרטתי אותך. בטוח שעוד אשרוט. יכול להיות שהדאגה אליך ועליך תעביר אותי על דעתי. אבל אני יודעת שאתה בטוח בערכיך ובדרכך ואם צריך תלך ותדבר כדי לפרוק מה שעל ליבך. הורה שלא שורט, כנראה לא קיים. אני מאחלת לך תמיד להיות נאמן לליבך. הוא יראה לך את הדרך. את המצפן המוסרי הפרטי שלך. אני בטוחה שתגשים את כל חלומותיך. אני פה לוודא שהם יתממשו עד תומם.  אני מאחלת לך לראות את הטוב באנשים ולהיטיב עם עצמך. זה עושה את הנפש רגועה יותר.

תזכור שבריאות היא מעל לכל ואני תמיד אהיה כאן להקפיץ את מצב רוחך, בהמשך השנים להקפיץ איתך שוט ולוודא שחיוכך מתקיים לעד עם חלומותיך. מזל טוב בכור שלי מוצלח.