נפתלי בנט 

רגע לפני הבחירות ה-21 לכנסת ישראל, ישבתי לחשב את תאריך הולדתו וצופן גורלו של שר החינוך, נפתלי בנט, באמצעות נמרולוגיה, תקשור ופענוח צופן ייעודו. אז מי אתה בעצם נפתלי בנט?
 
לבנט יש מפה חזקה ואפילו בקטגוריה חזקה עד מאוד. צופן אישיותו מציב בפנינו אדם אמיץ ישר וישיר. חכם בעל יכולות למידה מהירות וגבוהות כאחד. מרצה ומדריך רוחני סוחף. בנט נולד ב-י' בניסן התשל"ה, ישר לתוך השבת הגדול פרשת "ויקרא". בשם לידתו וייעודו יש "שליחות אלוקית" גבוהה למדיי. עם לידתו קיבל בנט את המושג "האציל השמיימי" והוא ניחן בשפע ושגשוג כלכלי, שהם חלק נכבד מגורלו. הוא אוהב פילוסופיה, המצאות ופנטנטים ומשמעות חזקה לחייו. 

למרות שהוא כבר נמצא שנים בפוליטיקה, נדמה כי כרגע בנט אפילו לא התחיל את דרכו הפוליטית האמיתית, אך בעשור הקרוב הוא הולך להנהיג את עם ישראל באמצעות דרך חדשה וייחודית, כשהשיא עוד לפניו. למרות המחשבות כי בבחירות הקרובות מצבו לא יהיה פשוט, בנט הולך לכבוש בענק את הבחירות הקרובות. יש לבנט התחזקות עצומה יחד עם סלילת דרכו הפוליטית. השנים הקרובות יגרמו לבנט שינויים בהיבטים נפלאים, והצעתי היא לכל מי שקורא את הכתבה הזו ובעל עניין פוליטי מדיני, לתפוס את בנט היטב בדש חולצתו ולהתקרב אליו. בנט הולך להיות הדבר הבא, ובענק.
בבחירות הקרובות בנט יקבל תפקיד משמעותי מאוד, שיכלול ככל הנראה את תפקיד שר החוץ או הביטחון בוודאות. ככה זה שאתה מועד לגדולות. אגב, זה יהיה כלול בכך שמשהו בחשיבה הימנית שלו יתחיל להיסדק והוא יעדיף חשיבה פרגמטית, שתביא להצלחות מסחררות בתחום הפוליטי-מדיני. כאשר אני נכנסת לעומק אישיותו וייעודו אני מדמה אותו למרטין לות'ר קינג, שלקח את האידיאולוגיה הרוחנית שלו צעד אחד קדימה הגה וייסד דרך חדשה.  
הדרך עוד סלולה. נפתלי בנט. צילום: מרק ישראל סלם
הדרך עוד סלולה. נפתלי בנט. צילום: מרק ישראל סלם

יאיר לפיד
את יאיר לפיד הייתי מכנה כפי הפתגם מהתלמוד הבבלי "אסתרא בלגינא קיש קיש קריא". כך מתנהל לפיד. מטבע בודד שעושה רעש יותר מאשר כד מלא מטבעות. לפנינו עומד אדם אשר ניחן בעודף תכונות מרשימות, אך רובם ריקות מתוכן. אז האם ה"מלך" הוא עירום? לפיד בעל חשיבות עצמית גבוהה ומחשיב את עצמו כ"משיח" שהגיע לגאול את ישראל. אך הוא חלק בלתי נפרד מהבעיה של ישראל. מדובר במניפולטור גדול בענייני כספים ואוהב להמציא את עצמו מחדש חדשות לבקרים. 
 
האתגר הרציני של לפיד הוא עצם ההתמודדות ולאו דווקא הניצחון. תחושת ההתמודדות גורמת ללפיד להרגיש עילויי, אך הוא לא מודע שדווקא אצלו החוק הפיזיקלי "מה שעולה חייב לרדת" מושרש בלפיד לאורך כל חייו. 
 
ב-2019 ינסה לפיד לדחוף את עצמו למהלכים כאלו ואחרים תוך כדיי בלבול בהשקפותיו. הוא ינסה לעבוד על חיבורים כאלה ואחרים ואף עם דמויות שהוא בעצמו לא מאמין להם. כל אחד מהדברים שציינתי יגרום ללפיד כישלון חרוץ. לפיד לעולם לא יוכל לשחזר את ההצלחה שהיתה לו בעבר. אני מדמה אותו לזיקוק שמתרומם לגבהים ואז מתפוגג לו אי שם. בבחירות ה-21 לכנסת נראה את לפיד מבולבל ביותר ומנסה להמציא את עצמו מחדש. אין ולא תהיה לו בעיה להיות כל מה שתרצו. בשום מהלך שכזה הוא לא יצליח. לדעתי, סופה של "יש עתיד" להתפוגג אלא אם כן מישהו אחר ייקח את המושכות. 
לפיד ימשיך לחיות בתחושת בלבול וחוסר מיקוד. הוא ינסה לייצג את ישראל המחוברת-מנותקת. הבטוחה-הרעועה. את ישראל המוסרית-והמושחתת. והוא בעצמו יילך לאיבוד במבוך של חצר המלך של עצמו.
יתפוגג? יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם
יתפוגג? יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם


אביגדור (איווט) ליברמן נולד ב-5 ביולי 1958. כאשר ניתחתי את נתוניו של ליברמן, צללתי באופן מיידי לצירוף יוצא דופן של כוכבי מזל,שפע וחסד מעת הבורא. כילד יהודי שנולד בקישניב ועלה ארצה ב 1978 בהיותו בן 20, אכן הגיע ליברמן רחוק. יש האומרים, רחוק למדי. בשנת 2009 נכלל ליברמן ברשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם של שבועון הטיים.
 
ליברמן קיבל במתנה חריפות שכלית מדהימה ועם גילוי זה החלטתי לנבור בספריו, מאמריו והתוודעתי לאיש משכיל עם רעיונות מרשימים. ליברמן כתב באחד מספריו ש"לא מספיק להיות פרגמטי ולראות רק את המציאות האפרורית היום יומית שלפעמים היא כואבת ואפילו בלתי נסבלת, חייב להיות חלום. חייב להיות חזון, חייבת להיות אידאולוגיה. שאם לא כן, לא יהיה עתיד טוב יותר ולא תהיה מציאות". האמנם? 
 
משנת 2015 נכנס ליברמן לעשור לא יציב בכלל. ומה שמשאיר את ליברמן בזירה הפוליטית עד כה הוא "כוכב העזרה", אך גם עזרה זו היא זמנית בלבד. האתגרים בהם נתקל ליברמן ועדיין עלול להיתקל גרמו לו לעייפות תשישות וחוסר מוטיבציה לפעול. ליברמן נמצא היום בחוסר יציבות משווע בהיבט הפוליטי. חוסר עניין ועייפות יתרה גורמת לו שחיקה מתמדת. לעניות דעתי, הוא סובל בשנה האחרונה גם מדכדוך קל.
 
שנת ה-4 הנומרולוגית (הנוכחית) בחייו של ליברמן, תהפוך אותו השנה להיות פגיע יותר עייף יותר וחסר יכולות להוביל מהלכים. חוסר השפעה במערכת הפוליטית. כולנו נתהלך בהרגשה שליברמן כבר לא מספק את "הסחורה", כפי שחלק הרגישו כבר לפני התפטרותו. המוטיבציה של ליברמן בירידה ואף בירידה מתמשכת לפחות עד יולי 2018. השנה הזו נראה גם בעיות בריאות שליברמן יסבול מהן, בעיקר באזור הבטן התחתונה. וסיכון גבוה לבעיות לב.
 
אם ליברמן ירצה להמשיך את דרכו יצטרך להיכנס לנבכיי נשמתו ולהתאים את רצונותיו למציאות הקיימת, על מנת שיוכל להצליח בעתיד. הוא חייב לסגל לעצמו ראייה ראלית ולשנס מותניים והמון המון כוח להמשך דרכו (מה שנדמה שכבר נגמר לו). ליברמן עלול לאבד פרופורציות שיפגעו במעמדו ובקידומו. חרף החריפות השכלית של ליברמן המרץ והאנרגיה שכל כך אפיינו אותו. אני צופה בשנה הנוכחית שליברמן ילך ל"איבוד" בדרך. והתנהג בחוסר מיקוד והחלטיות.
 
כאשר בחנתי את השנים אחורה והשנים קדימה הבנתי שהקידום שלו בפוליטיקה הישראלית בשילוב התהפוכות שעבר בדרך יהפכו אותו מהבטחה גדולה לכישלון חרוץ. הכישלון הנוכחי עלול להתגלגל ככדור שלג בחייו. גם אם תשמעו במהלך השנה הנוכחית את ליברמן יוצא בהצהרה כזו או אחרת, אל תמהרו לשמוח. ליברמן לא נמצא במצב של לקבוע לבטל או להוביל מהלכים בשנה וחצי הקרובים. משהו בו נשבר התערער נגמר והתעייף.
 
החצייה שלו ביולי 2017 לשנת הארבע הנומרולוגית תעמיד אותו בבעיתיות. הוא נכנס בצעדיי ענק לשנת ה"תיקון". ונדמה יהיה שהבורא מבקש ממנו להאט. לבחון ולחשב מסלול מחדש. אם לא ישכיל לעשות כן, יהיה נתון ליברמן לבלבול וחוסר אפקט בזירה הפוליטית. השנה יגלה ליברמן שהוא מתבקש להתעלות רוחנית וחשבון נפש אישי.
 
בחירות לכנסת ה-21.
השנים שכולם רוצים להיות ליברמן, חלפו הם ולא ישובו עוד. גם אם נדמה שנראה התעוררות מחודשת של ליברמן, הוא לא יצליח להגיע לקו הסיום. ונראה אותו שוב בהסתבכויות כאלו ואחרות שקשורות לפרשות שונות. אם יצלח את השנים הנוכחיות בשנת 2022 נראה את ליברמן מסיים את דרכו הפוליטית לתמיד. העבודה שלו עם השכל והנתק מהרגש עלולה להביא לדבר שלעיתים יהיה בעוכריו. 
 
ליברמן נכנס לצמצום בשנים הקרובות גם בחייו האישים. הוא נחרץ בדעותיו ומעשיו, איש מבריק וחזק. מזכיר לעיתים את בן גוריון בראייה שלו. אדם ביקורתי, אנרגטי ובעל דקדקנות מדהימה. אדם עם אינטואיציות, חוסר מנוחה, ואיש רעיונות גדול. על מנת שיוכל להמשיך עליו לאזן בין המיקרו למאקרו.
 
ליברמן משחק כעת תפקיד חשוב מול היחסים שלנו בקרמלין ומשמש כ -door-man. הוא פתח לנו דלתות ותפקידו הנוכחי הוא לשמר זאת מול פוטין. והוא עושה זאת בהצלחה. נאחל לליברמן לצאת מהשחיקה במצבו.


אלין שלמה היא מתקשרת נמרולוגית ומנטורית אישית להצלחות