אני סבתא לנכד מקסים בן 5 שאוכל הכל מלבד ירקות. ניסינו לשכנע אותו לאכול ירקות, אבל הוא מסרב בתוקף. מה דעתך? 
"אסור להכריח ילדים לאכול. כדי לשכנע אותם להיחשף למזונות שונים, יש להשתמש ביצירתיות ובדמיון. את יכולה להכין לו ציורים מירקות, להשתמש במקלות גזר, פרוסות מלפפון ועגבניות שרי. מעבר לזה, כדי לקבל את כמות הוויטמינים הדרושה בכל יום, ילדים לא חייבים לאכול כמות גדולה של ירקות. תסבירי לו שהוא יהיה חייב להתפשר על כמות ירקות ספציפית בכל יום, ומעבר לזה הוא לא יהיה חייב לאכול יותר. לצורך העניין, אם הנכד שלך יאכל חצי גזר ביום, הוא יקבל את כל הוויטמין A שהוא צריך. ברבע פלפל אדום יש את כל הוויטמין C הדרוש לילד ביום, והדבר חשוב מאוד למערכת החיסונית שלו. דעי לך שאם הילד יאכל עגבנייה אחת קטנה ביום הוא יזכה לקבל את כמות הליקופן הדרושה לו, ואם על הדרך יסכים לאכול גם עלה או שניים של חסה, הוא יקבל את כל הוויטמינים שהוא זקוק להם, ולכן לא תהיה שום סיבה לדאוג. ילדים רבים בגיל הזה מעדיפים לאכול גזר מבושל לעומת טרי משום שהוא מתוק יותר ונוח לאכילה, ולדעתי ניתן לאפשר להם. הרי גם בגזר מבושל נוכל למצוא כמות גבוהה של ויטמין A שאינו מתפרק במהלך הבישול". 
בכל שבוע אני רוכשת חסה ופותחת את השקית. יומיים לאחר מכן אני מגלה שהיא איבדה את צורתה ונאלצת לזרוק אותה. מה עושים עם חסה "עייפה"?

"במקום למהר לזרוק את החסה, תוכלי לנסות את הטריק הבא: הוציאי את החסה מהשקית, שטפי את העלים וקרעי אותם לקרעים בינוניים. הכניסי את החסה לתוך קערה ומלאי אותה במי קרח. לאחר כמה שניות הוסיפי כף סוכר, ערבבי את הכל בעזרת הידיים והשרי למשך שעה. החסה תספח את המים ותהפוך לקריספית יותר מחסה טרייה".


 
אני אוכלת את הארוחה העיקרית שלי בערב, כשאני חוזרת מהעבודה. האם שווה לדעתך להתאמץ ולהביא איתי לעבודה קופסאות של אוכל מוכן ולאכול את הארוחה הגדולה דווקא בצהריים? 
“מבחינה בריאותית, אין ספק שכדאי לאכול את הארוחה הגדולה ביום דווקא בשעות הצהריים, ולא בשעות הערב, הידועות כשעות שבהן מערכת העיכול פועלת יותר לאט. בערב קשה לגוף לעכל מזון בכמויות גדולות, ומעבר לזה אכילת מזון כבד עלולה לגרום לכאבי בטן, נפיחויות, צרבות ואפילו רפלוקס. יש אנשים שאכילה של מזונות מסוימים בשעות הלילה עלולה לגרום להם לבעיות בשינה. ארוחת ערב קלה הכוללת סלט ירקות, ביצה וגבינה או פרי ויוגורט לא תגרום לתופעות לוואי אלו. את הארוחה הגדולה בכל יום עלינו להקדים לא רק מבחינה בריאותית, אלא גם בגלל השפעתה על המשקל שלנו. לאחרונה פורסם מחקר שבו נתנו לנשים תפריט למשך שלושה חודשים שבו אוכלים 1,200 קלוריות בלבד. חצי מהנשים אכלו את הארוחה הגדולה בצהריים והאחרות אכלו את אותו תפריט בדיוק כארוחה הגדולה בערב. לפי התוצאות, בקרב הנשים שאכלו את הארוחה הגדולה בצהריים נרשמו שיפור בבדיקות הדם וירידה בסיכון לסוכרת ובעיות לב. בנוסף, הן ירדו במשקל כ־6 קילו בממוצע. אלו שאכלו יותר בערב ירדו 4 קילו בממוצע".
 
 
נכדי אוהב לאכול חמינדוס - ביצים חמות שעברו בישול כל הלילה ומתבשלות בסיר של הג’חנון או החמין. לצערי הוא לא מוכן לאכול ביצים בשום דרך אחרת, ואני תוהה האם חשוב לשלב ביצים בתפריט שלו. 
"ביצים מכילות את החלבון הכי איכותי שחשוב לגדילה ובניית הגוף והשרירים. אצל ילדים כדאי לשלב ביצה בכל יום ואפילו שתיים, לא משנה אם בחביתה, פנקייק, עוגה או אפילו שקשוקה. אם את מעוניינת להכין חמינדוס במהירות, יש לי מתכון: מכינים סיר שלם של ביצים קשות, ואחרי שהן מוכנות מקלפים אותן. ממלאים את הסיר במים, מוסיפים חמש כפות רוטב סויה ושקיק תה שחור. מרתיחים את המים, מנמיכים את האש, ואז מבשלים את הביצים עוד כשעה. הן יוצאות חומות וטעימות לפחות כמו חמינדוס. אפשר לשמור ביצים קשות במקרר כשבוע, ולכן ניתן להכין כמות גדולה: למשל 12 ביצים, ולאכול שתיים ביום".