טכנולוגיות רבות הגיחו לאחרונה לעולמנו בהבטחה למקסם את פעילות חדר הכושר או לנסות להצליח היכן שהדיאטה הרגילה כשלה: לצמצם היקפים ולהעלים שומנים. מכיוון שהקיץ קרב בצעדי ענק (מה זה החום הזה?), החלטתי לנסות זאת על בשרי. הגעתי לרשת "רונית רפאל - מדע היופי", וכמעט הלכתי לאיבוד בין הטכנולוגיות - אולטרסאונד, גלי רדיו וואקום - ובעיקר בין ההסברים עליהן.



כמו בתחומי הדיאטה והבריאות שבעידן זה מתאפיינים בפרסנוליזציה, גם בטיפול הגוף דבקים בגישה זו. אחרי בחינה של מצבי, החליטו לשלב בין שתי טכנולוגיות שיתאימו לי: גלי רדיו עם ואקום. התוצאה הסופית בחיבור בין השניים אמורה להיות צמצום היקפים.



איך זה עובד? גלי הרדיו יוצרים גירוי אלקטרו־מגנטי שבסופו של דבר תורם לצמצום נפח תאי השומן. ואילו הוואקום, שהוא פעולת יניקה, ממריץ את מחזור הדם, מאיץ את קצב חילוף החומרים, מנקז נוזלים ומפנה רעלים.



איך נפלו גיבורות



אני נשכבת על מיטה מחוממת ומחליטה להתחיל את הניסוי בירך. המטפלת מורחת שמן ואוחזת במכשיר הוואקום. אני מרגישה סוג של צביטות / דגדוגים.


אחרי שסיימו לינוק את הירכיים שלי, מחדירים אליהם במריחה אמפולה ועוברים למכשיר גלי הרדיו. אני מרגישה סוג של מגהץ שמתחיל לעבור בכיוונים שונים על הרגל.



בהתחלה זה קורה ללא תחושת חום, אבל המטפלת מבטיחה שעוד מעט זה יתחיל לחמם. אחרי דקות ספורות, חום קליל אכן מתפזר על הירך. תחושה נעימה אופפת אותי ואני אפילו עוצמת עיניים, מנסה קצת להירגע. אחרי הגיהוץ, הגיע זמן לעיסוי קצר של האזור. אורך הטיפול הוא שעה, ואת הזמן מחלקים בין כל האזורים המטופלים.




למרות החששות, החלטתי ללכת גם על טיפול בבטן. הפיתוי להוריד כמה מיליטרים מהקפלים מאוד קסם לי. לחדר הגיח מכשיר בעל מראה עב"מי, המשלב בתוכו בין הוואקום לגלי הרדיו. "זה בול מתאים למצב שלך בבטן", מסבירה המטפלת ומבהירה שהפעם אחוש חימום וצביטות יחדיו. הצחוק מהדגדוגים כמעט התחלף בבכי.



גיליתי שהבטן היא אזור הרבה יותר רגיש מאשר הירך. הצביטות הפכו להיות בקצב מטורף. ניסיתי להיות גיבורה, אבל כל רגע נפלט לי איזה "איי" מהפה, ובלב נשאתי תפילה שלא יישארו לי סימנים כחולים.



המטפלת מרגיעה שאין לי מה לחשוש ורגע אחרי מגבירה את קצב הוואקום, כדי להעצים את האפקטיביות של הטיפול. עוצמת הצביטות גוברת, והנחמה היחידה היא שבסוף מתרגלים לזה. גם אם בדרך סובלים. בשקט. יחסית. כי מה לא נעשה כדי שהיקף המותניים יצטמצם קצת, בכל זאת, עוד מעט מתחילה עונת הרחצה.



בסיום, שמשאיר את הבטן אדמדמה במקצת, נשארו לי עוד עשר דקות בחדר הטיפול. אני מחליטה לנצל גם אותן. אני מתהפכת על הבטן. הפעם הישבן שלי מוכן לפעולת היניקה. המטפלת מסבירה שאין קשר לגודל הישבן - גם בישבנים קטני ממדים יכולות להיות נפילות. היא מתחילה מהירך האחורית ומתקדמת לכיוון הישבן. הפעם השד לא נורא כל כך. נראה לי שדווקא בישבן פעולת המכשיר היא הכי נעימה. אני עוצמת עיניים ומנסה אפילו לנמנם תוך כדי שתחושת חימום קלה מתפשטת במקום. המטפלת מעירה אותי אחרי כמה דקות. זהו, נגמר.



אני שואלת האם לטיפול אחד יש אפקט כלשהו? מתברר שכדי לראות תוצאות, אצטרך לקיים סדרה של עשרה דייטים עם המכשירים. בזכות הרבה סבלנות וכמובן גם אלפי שקלים, אולי בקיץ הקרוב אלבש סוף־סוף ביקיני