חוסר זמן הוא תירוץ מצוין לכל דבר, בעיקר להתחמקות שלנו מלעשות כושר. בעולם לחוץ, כשאנחנו מג'נגלים בין קריירה לבית, למי יש סבלנות לזה? על הרקע הזה צצו ברחבי הרשת אינספור סרטונים קצרים המדרבנים אותנו להתאמן בבית דקות ספורות ביום. יש אימונים שנמשכים אפילו שלוש דקות, רק שנזיז את עצמנו מהספה. אז החלטתי לנסות בעצמי לעשות את המינימום, כדי להוציא מזה את המקסימום.

"אנו משקיעים בעסק, בבית ובמשפחה ודוחפים את עניין הכושר הצידה. לכן הקטע של האימונים הקצרים נהיה טרנדי", אומרת עדי כהנן, מאמנת כושר ומפתחת הרזיה בשיטת "המשולש". בערוץ היוטיוב שלה אפשר למצוא שיעורים רבים שבהם היא מדגימה איך לחטב את הבטן, את הרגליים ואת שאר האזורים הרופסים בגוף בעשר דקות בלבד. אני תוהה לגבי האפקטיביות של אימונים כה קצרים. "עדיף לא לעשות בכלל?", היא עונה. "תנעלי נעלי ספורט, תלבשי בגדי ספורט ותלחצי פליי על אחד הסרטונים".

על פי ההבטחות, גם בזמן קצר אצליח לחזק את השרירים, אועיל למטבוליזם וארד במשקל אם אשמור על תזונה נכונה. לא השליתי את עצמי. אבל גם 100 קלוריות ברבע שעה זה הישג אדיר בשבילי. עדיף מכלום.

אז בבוקר אחד עשיתי כדבריה, לחצתי פליי וביצעתי אימון שמורכב מתרגילים בסיסיים. התחלתי עם סקווט, ירדתי עם הטוסיק לאחור, עליתי חזרה וכל זה כשהשעון ברקע רץ ומראה את הזמן שנותר. השלב הבא דרש שימוש במזרן. נשכבתי על הבטן, שתי הידיים מתחת למצח והעקבים החוצה, והתחלתי להתרומם מעלה. אחר כך עשיתי גם שכיבות סמיכה.

כמה שהאימון קצר - ככה הוא אינטנסיבי. שניות ספורות של מנוחה מפרידות בין תרגיל לתרגיל, וגם אותן צריך לנצל כדי להתארגן לתרגיל הבא. לפחות זה נגמר תוך רבע שעה, כשאני מתנשפת קלות, ומקווה שאולי איכשהו שיפרתי את הכושר שלי.

אחרי האימון הקל, קל מדי, נתקפתי במה שנראה כמוטיבציית יתר. אז בערב, אחרי הכלים, עברתי לסרטון של שתי בחורות מחו"ל שזכה ליותר משבעה מיליון (!) צפיות. הן הבטיחו לשפר את הכושר בחמש דקות. אפילו פחות מאמץ מהסרטון של הבוקר. האימון שלהן הסתכם בכפיפות והזזות רגליים, וריצה במקום עם חיוך מרוח מאוזן לאוזן. ניסיתי להתלהב כמעט כמוהן. בעיקר מכך שהתרגילים היו פשוטים.

אין ספק שההתלהבות עשתה את שלה. אז בבוקר למחרת מצאתי סרטון שבו מדריכה אנרגטית ודוברת אנגלית לימדה לעשות הליכה בבית במשך רבע שעה. "הולכים במקום, צעד אחורה, צעד קדימה, לצדדים", היא אומרת בחיוך ופוקדת להרים את הידיים. ועל זה זכה הסרטון לשלושה מיליון צפיות.

בסופו של שבוע שבו ניסיתי אין ספור סרטונים קצרים, הגעתי לכמה מסקנות וטיפים: קודם כל, רצוי לשים תזכורת בנייד אחרת מאוד קל לשכוח ולפספס. שנית, נסו להתלהב לפחות כמו המדריכים שבסרטונים. ודבר אחרון: אם יש לכם זמן פנוי, אל תתעצלו: נסו לעשות את התרגילים אפילו פעמיים ביום. ככה לגמרי תתמכרו לאשליה שאכן עשיתם את המקסימום למען הכושר שלכם.