אני בת 50 ועומדת לעבור לראשונה בדיקת קולונוסקופיה. ידוע לי שמדובר בבדיקה פולשנית, אבל הרופאה שלי טוענת שאהיה בסדר. ככל שמתקרב מועד הבדיקה אני קוראת עליה באינטרנט והופכת להיות יותר מודאגת וחרדה. עד כמה עלי לחשוש מבדיקה זו?
"קולונוסקופיה היא בדיקה מאוד חשובה שיכולה להציל חיים. מדובר בבדיקה פשוטה ולא בניתוח לב פתוח. כשאת חותמת על הסכמה מודעת לפני הבדיקה, את חותמת על תרחישים שקורים אחת למיליון, ולכן חשוב להנמיך את גובה הלהבות. הסיכוי שלאישה בריאה בת 50 יקרה משהו במהלך הבדיקה שואף לאפס. לתפיסתי, ברגע שהתחלת לקרוא על הבדיקה באינטרנט ולחפש מידע לא מהימן בכל מיני אתרים, נכנסת למעגל הרסני של חרדה חסרת בסיס. אם את מאמינה יותר לדוקטור גוגל מאשר לרופא שלך, אז מה הפלא שאת חרדה? חשוב לי להדגיש שמדובר בפחד לא רציונלי. לצורך העניין, אם אני נמצא פיזית באולפן וחושש מנחשים ועקרבים זו חרדה, הרי לא הגיוני שאמצא נחש במיקרופון. לעומת זאת, אם אשב בשדה זה בהחלט פחד רציונלי. עצתי אלייך: חשבי באופן חיובי וזכרי שגילוי מוקדם של מחלות מעי עשוי להציל חיים". 
אני סובל כבר יותר מעשור מכאבי ראש לא רגילים שתוקפים אותי באופן מפתיע. ביצעתי עשרות בדיקות, אבל לא גילו שום דבר. ניסיתי גם כל מיני כדורים, שלא סייעו. לעתים כאב הראש מלווה בנזלת, גם באמצע הקיץ, עין שמאל מתחילה לכאוב ואני חייב לנוח עד שהכאב חולף. אני רק בן 30 והדבר מקשה מאוד על התפקוד שלי. מה עלי לעשות?

"מהתיאורים שלך עושה רושם שכאב הראש יכול להגיע ממחוזות המיגרנה או מתחום המתח והלחץ. אגב, מתח אינו חייב להיות נפשי אלא גם שרירי. ייתכן גם שאתה סובל מכאב ראש מסוג 'קלסטר כרוני'. כאב מסוג זה נפוץ בעונות מעבר וגורם למי שחש אותו להרגיש כאילו דוחפים לו שיפוד אל תוך המוח. הכאב מופיע בדרך כלל בלילה, נמשך כ־50 דקות ואחרי כשעה תוקף שוב. אם מדובר בכאב ראש מהסוג הזה, תוכל לבצע אינהלציה בעת הצורך. הנקודה החיובית היא שאם אתה מתמודד עם כאב הראש הזה כעשור, כנראה שהוא לא מסוכן. לחלק מהכאב הזה אין טיפול בזמן אמת, אך אפשר להסתייע בנוירולוג לטיפול מונע. ככל שתיטיב לתאר לו את הכאב במדויק, גדל הסיכוי שהוא יצליח לאבחן אותו כראוי ולסייע לך להתמודד עם השלכותיו. במקביל, בקש מהרופא שיסביר לך על תרופות דוגמת אימיטרקס או ריזלט וימליץ לך על תרופה מתאימה שתוכל להשתמש בה כדי להקל על המצב. נסה ליטול את התרופות הללו מיד בתחילת הכאב ולבחון אם הן עוצרות אותו או מפסיקות רק סוג אחד מכלל הכאבים".
אני בן 20. לפני שמונה חודשים שברתי את הזרת בכף הרגל. שבעה חודשים אחרי שביצעתי שחזור, הזרת עדיין מתנהגת מוזר: היא משנה צבעים וטמפרטורות, אני חש בה עקצוצים, ובזמן ישיבה היא אף משחירה. מה עלי לעשות?
"ייתכן שכששברת את הזרת פגעת בזרימת כלי הדם באזור ויש לך שם כלי דם סתום. במקרה כזה, כשאתה הולך או יושב הרבה, כלי דם אחרים מספקים את הדם במקום. כדי לדעת מה הבעיה ואם נכון לך לשבת יותר או פחות, אני מציע לך ללכת למומחה שיבחן את זרימת כלי הדם באזור. אפשר לעשות זאת באמצעות סי־טי או בדיקה מסוג ארטריוגרפיה, הבוחנת אם יש בעיה בהגעה או בחזרה של הדם למקום".
אני בת 47 וכבר ארבע שנים סובלת מתחושת גרד לאחר המקלחת. רוב הזמן אני סובלת מגירודים בשוקיים ומדי פעם הגירוד מתפשט למקומות אחרים. ביקרתי אצל רופאי עור שונים ולצערי הם לא מצאו דבר. חלקם אף הביאו לי כדורים נגד אלרגיה, שלא עזרו. משום מה, כשרחצתי לאחרונה בנחלים בצפון לא חשתי בגירוד כלל וכלל. מדוע?
"לתופעה זו קוראים בשפה עממית 'אלרגיה למים'. ככל שהמים יותר חמים הם מגרים את מערכת העצבים הדקים שיש לנו בגוף. הסיבה לכך שנחלי הצפון לא גרמו לך לתחושת גירוד היא משום שהמים שזורמים שם הם לרוב קרים, בטמפרטורה נמוכה. הגוף שלנו מפריש שומן ששומר ומגן על העור, וכשאנחנו מסתבנים כל יום במקלחת אנחנו מורידים אותו והופכים את עצמנו ליותר חשופים. כשמישהו סובל מגירוד אחרי המקלחת מוטב לו, בתור התחלה, לא להתנגב, ולנסות למרוח קרם לחות שייטיב עם העור. זכרי, כדאי להתקלח כל יום, אבל לא חייבים להשתמש בסבון כל יום".