אפשר לומר שבגיל 31 יש לספר ולכוכב הרשת עידן טל כמעט הכל. הוא בעלים של שתי מספרות מצליחות בנתניה, כדורגלנים מהשורה הראשונה וכוכבי רשת מסתפרים אצלו באופן קבוע, הצעות לתכניות ריאליטי כבר יש בקנה ועשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות. בנוסף, הוא אבא לשתי בנות והריון נוסף שמתבשל בדרך ויש לו את האישה הכי מדהימה בעולם, פלורין. זו שהרימה אותו על הרגליים כשהיה שבר כלי ועזרה לו להשתקם. אבל זה לא רק סיפור אהבה כמעט כנגד כל הסיכויים, אלא בעיקר סיפור של הצלחה אישית, של ילד שנולד כבן יחיד למשפחה קשת יום. אביו היה נרקומן ואמו סבלה מאלימות מצד האב.



כשהיה בן 8 החל לסבול טל מחרדות כתוצאה מהאלימות הקשה שחווה בבית ונשלח לבית ספר נתיב בהרצליה האוסף אליו בני נוער וילדים בסיכון. "למדתי שם שמונה שנים והיתה חוויה מאד לא פשוטה" הוא מספר. "אתה לומד עם ילדים שמגיעים מבתים הרוסים, אלימות התקפי זעם. ולמרות שגם אני הגעתי מבית כזה, בו ראיתי את אמא שלי מוכה וסובלת ואת החברים של אבא שלי שמגיעים הביתה לעשות סמים ושוברים דברים בבית, עדיין לא הצלחתי להשתלב, ידעתי מגיל מאד קטן שאני חייב לפרוץ את המעגל הזה איכשהו אבל לא ידעתי איך". 



למזלו של טל, מי שעמדו לצדו היו סבו וסבתו שאספו אותו אליהם כשהיה בן 14. "הם היו כמו אבא ואמא עבורי, גידלו אותי כשלא היה מי שידאג לי. אחרי שנים שאמא שלי היתה מסורבת גט וקבלה את הגט המיוחל היא מצאה את עצמה בסיבוב שני של נישואים, אז גם החלטתי שאני עוזב סופית את הבית. הבנתי שאני מפריע לה עם המשפחה החדשה".



כעסת עליה?
"תמיד יש כעסים, אבל אני מבין אותה וגם את אבא שלי. הם לא אשמים אלא נקלעו לנסיבות החיים שגרמו להם להיות כאלה. אני מניח שהיום כשאני אבא אני יכול יותר להבין אותם ואולי לכעוס פחות. פתאום אתה מבין שלפעמים יש דברים שחזקים ממך. הבנתי שאמא שלי צריכה לשקם את החיים שלה בסיבוב השני וגם היו לה כבר שלושה ילדים, אחים למחצה שלי, ואני רק הפרעתי. אז זזתי משם".



אלא שגם החיים עם סבא וסבתא לא הבטיחו לו גן של שושנים, "בכיתה ח' הבנתי שאני על סף התדרדרות לפשע ולסמים וידעתי שאני חייב לשלוף את עצמי החוצה. מצאתי את עצמי הרבה פעמים משוטט ברחובות בלי כסף לאוכל וישן בכל מיני חושות. זה מצב שכנער שאתה נקלע אליו מאד קל להתדרדר ממנו".



מה רצית להיות כשתהיה גדול?
"תמיד חלמתי להצליח, ראיתי את עצמי תמיד מגיע לטופ שבטופ. היה לי חלום להיות ספר, להיות מפורסם, לעזור לאנשים וליצור. מגיל צעיר ידעתי לצייר פורטרטים מאד יפה ואני זוכר שכשהייתי בן 12 או 13 ואמא שלי שאלה מה אני רוצה ליום ההולדת, אז אמרתי לה שהכי אני רוצה להיות ספר כשאגדל. היא זו שבעצם קנתה לי את מכונת הבייביליס הראשונה שלי והיא מקועקעת לי על היד כמזכרת מהרגע הזה".



מכונת התספורת הקטנה נתנה לטל עיסוק יומיומי אחרי שנשר מבית הספר בכיתה ט', הוא החל להסתובב מדלת לדלת ולספר אנשים בחינם, מפה לאוזן, אחר כך החל לגבות 15 שקלים לתספורת ולקנות לעצמו מנת אוכל שתספיק לאותו היום. לצבא לא רצו לגייס אותו, אבל טל נלחם ובסופו של דבר אחרי מאבק עיקש התגייס ועשה טירונות "קשה מנשוא, של נערי מקא"ם (נוער בסיכון בעלי רישום פלילי ט"ל). עשיתי שלושה חודשים טירונות בלתי נסבלת כמעט אבל בסופו של דבר סיימתי אותה כחייל מצטיין, וזה אחד הדברים שאני יותר גאה בו בחיי. היה לי מאד חשוב לתרום, להתגייס, ולשרת שירות מלא כמו כולם". במהלך השירות הצבאי הוא נאלץ לעבוד במקביל כדי להתפרנס. "עשיתי כל עבודה אפשרי, מניקיון ועד מלצרות".



ואיפה היו רגעי השבירה?
"הידיעה שאני זרוק אצל חברים או ברחובות, שאין לי כסף לבית או לאוכל אבל תמיד ידעתי שיש לי שתי אופציות בחיים או להיות כמו אבא שלי או לקחת את עצמי בידיים גם כשקשה ולא לוותר".




ביניים: התמונה ששינתה את חייו



אחרי שהשתחרר בילה באחת השבתות בים והותקף בתגרה על ידי בני מיעוטים ונפצע קשה. הייתי "כמעט שמונה חודשים על כסא גלגלים, שקלתי 103 קילו, זרקו אותי מהדירה ששכרתי במהלך השירות הצבאי והרגשתי שאני מאבד את החיים", מספר טל, אלא שאז חלה תפנית בעלילה, הוא הכיר את פלורין, שסעדה אותו עד להחלמה מלאה וגם אביו שבינתיים עבר גמילה והשתקם חזר לתמונה ועזר לבנו בתקופה הקשה. אחרי שהחלים עם חובות עצומים לבנק אבל עם אהבה גדולה – פלורין, שבינתיים הפכה לבת זוגתו, החליטו השניים לפתוח מספרה בנתניה. "ההתחלה היתה קשה. פתחנו את המקום בשכונה לא מי יודע מה מהכספים המועטים שנשארו לי כפיקדון של השחרור, היה נהוג לעשות שם פרוטקשן וכמה פעמים איימו עליי, כמה פעמים גם זרקו לנו רימוני הלם והיו גם הצתות, אבל לא וויתרנו נלחמנו בשיניים. תמיד כשהיה לנו רווח קטן של כמה שקלים היינו מדפיסים פליירים ועוברים ממש מדלת לדלת". אבל העבודה לא ממש הגיעה, למען האמת במשך שנתיים הוא כמעט עבד בחינם, היה מספר אנשים קשיי יום, ולא לוקח כסף ממי שלא יכול לשלם. פה ושם היו מגיעים לקוחות שהיו "שוכחים" לשלם אבל השניים לא התייאשו. לפני שנתיים הגיע שחקן הכדורגל דיא סבע במקרה למספרה של טל כדי להסתפר. "תמונה אחת באינסטגרם שלו והחיים שלי השתנו מהקצה אל הקצה".


אחרי סבע החלו לפקוד את המספרה בנתניה גדולי הכדורגלנים בארץ, וטל הפך בסופו של דבר להיות ספר הבית של מכבי נתניה. "בן והבה, אביב אברהם, דני עמוס, עלי מוחמד, שמעון אבו חצירה, סלובודן דראפיץ, כולם היו אצלי במספרה ואני אפילו לא העזתי לחלום שזה יכול לקרות לי". אחרי שהפך לספר של הכדורגלנים, הפכה המספרה שלו לאתר צילומים מבוקש, "הגיעו אליי מהסדרה נופלות על הרגליים עם מילי אביטל ושני כהן", הוא משתתף בספיישלים עם כוכבי רשת כמו בן קיסר וקטריקס ועכשיו גם תורן של תכניות הריאליטי שמחזרות אחריו, הוא זכה לאחרונה במקום הראשון באליפות OIC, תחרות מעצבי שיער ארצית ולפני כמה שבועות חזר מפולין אחרי שסיפר כדורגלנים לפני משחק נבחרת ובעיקר ממשיך להגשים גם חלומות קטנים, כמו מותגים למשל. "פעם הייתי מדביק את הראש לחלון ראווה של נייקי. היום יש לי כמעט 100 זוגות נעליים".


עם עשרות אלפי עוקבים בפייסבוק ובאינסטגרם אפשר לומר שעשית את זה ובגדול


"האמת שתמיד ידעתי שאני רוצה לעבוד גם עם ילדים, להוכיח לילדים כמוני, שעברו את מה שאני עברתי שיש להם דרך ויש להם תקווה. אני תמיד פותח את ההודעות הפרטיות שלי וילדים ונוער פונים אליי ואני שמח לייעץ ולעזור. אני כן מעודד אותם לעשות צבא וללמוד. אחד הדברים שאני הכי מצטער עליהם הוא שלא למדתי ואני עדיין משלם את המחיר של לא לדעת לקרוא ולכתוב כמו שצריך".


אתה בקשר עם ההורים היום?


"היום כן, לשמחתי הרבה. לא שאין עוד כעסים בכלל. לפעמים זה תופס אותי. אבל אני משתדל להעביר את זה הלאה ולהסתכל קדימה ולנסות לסלוח כמה שאפשר".


מה החלום הכי גדול שלך?


"להגיע עם המספרות שלי גם לתל אביב. אבל גם להראות לילדים בסיכון שהם יכולים להגיע מלמטה למקומות הכי גבוהים שיש אם רק ידעו לעשות את הבחירות הנכונות בחיים. ואני בעיקר רוצה להמשיך ולעשות טוב עד כמה שאפשר. אני מתחיל עם פרויקט חדש עם מכבי נתניה לנוער בסיכון, יש לי הרבה לקוחות שמגיעים מפנימיות ומסתפרים אצלי במחיר סמלי, ואני אשמח לתרום מזמני, להתנדב בפני נוער ולתת בעיקר תקווה שהנה אם אני עשיתי את זה, כל אחד יכול".