בשבוע הבא בעלי ואני יוצאים לחגוג במסעדה רומנטית כדי לציין את יום הנישואים שלנו. אני רוצה להזמין מנה אחרונה. איזה קינוח יהיה הכי פחות משמין?
"ידוע שקינוחים במסעדה עלולים להכיל אלפי קלוריות, ולכן אני יכולה להבין את החשש שלך. מנה זוגית של סופלה שוקולד עם גלידה וסירופ שוקולד מכילה 2,100 קלוריות. מנה אחרונה של ופל בלגי עם כדור גלידה, קצפת, סירופ שוקולד ואגוזים מכילה 1,600 קלוריות. אם תרצו להזמין יחד סופלה שוקולד אישי ללא תוספות, זה יעלה לכם 800 קלוריות, שטרודל תפוחים עם גלידה וקצפת מכיל רק 700 קלוריות, ואילו קרם ברולה שווה ערך ל־600 קלוריות בלבד. ערכתי כמה וכמה חישובים, וגיליתי שדווקא קינוח פבלובה העשוי מקצף ביצים בתוספת פירות טריים ומעט קצפת, מכיל הכי פחות קלוריות. כך תוכלו ליהנות מקינוח זוגי המכיל כ־300 קלוריות בלבד".

האם שוקולד מריר הוא יותר דיאטטי משוקולד רגיל?
"כמות הקלוריות בשוקולד מריר היא ברוב המקרים זהה לזו שתוכלו למצוא בשוקולד חלב. הוצאת החלב והחלפתו בחמאת קקאו לא גורמת להפחתה במספר הקלוריות. מעבר לזה, עלינו לזכור שבשוקולד מריר יש הרבה פחות סוכר, והוא נחשב כמומלץ מבחינה בריאותית. שוקולד ללא סוכר מכיל מעט קלוריות ל־100 גרם, אבל אין לו את אותם הערכים התזונתיים שיש לשוקולד מריר בעל 70% מוצקי קקאו למשל". 
אני מכורה למתוקים ולפחמימות, ואני חוששת שהדבר עלול לפגוע בדיאטה שלי. איך אוכל להתגבר על ההתמכרות ולהצליח לרדת במשקל?
"לאורך 30 שנות עבודתי בקליניקה אני רואה שוב ושוב מקרים שבהם מטופלים שלי הצליחו להפחית את כמויות הפחמימות והסוכרים, ואף גילו שהם בכלל לא אוהבים מתוקים ומסתדרים אפילו יותר טוב בלעדיהם. גם אנשים שמחליטים לשנות את אורח החיים שלהם ועוברים לדיאטת פחמימות או פליאו מעידים על זה. מטופלת שלי בקליניקה ירדה 14.5 קילו בקלות רבה ובלי לוותר על פחמימות ומתוקים. במפגש הראשון שלנו היא סיפרה שהיא אוהבת שוקולד יותר מכל דבר אחר, ולכן בחרתי לבנות לה תפריט המשלב בתוכו גם שוקולד באופן יומיומי. היא הייתה אוכלת שורת שוקולד במקום פרי בארוחת עשר, שורת שוקולד עם השתייה החמה אחר הצהריים, ועוד שורה בערב. היא הייתה מאושרת, והתמידה בתפריט כי היו בו שלוש שורות שוקולד ביום. היא הצליחה לרדת במשקל יפה, ולא ויתרה על הדברים שהיא אוהבת. לפני כמה שבועות פגשתי בחור שהיה מטופל שלי לפני כ־16 שנה. בזמנו הוא ירד כ־30 קילו, והיה שמח מאוד בהישגים שלו. במהלך הפגישה שלנו ניכר היה שהוא עלה את הכל חזרה. שאלתי אותו מה הדבר שהצליח להפיל אותו, והוא ענה לי כמעט בלי לחשוב: 'פחמימות ומתוקים'. לתפיסתי, אם מישהו מרגיש שהוא צריך לאכול הרבה ומהכל, אולי כדאי שישקול להפחית מהתפריט שלו חלק מהפחמימות והמתוקים שהוא אוכל במהלך היום. אם את מסוגלת להסתפק בכמויות הנכונות, אל תוותרי על מה שעושה לך טוב. אני באופן אישי לא רואה פסול בשילוב עוגות ושוקולדים בתפריט היומיומי, אם זה עושה אותנו יותר שמחים ומאושרים. כדאי לזכור שאין צורך פיזיולוגי במתוק. הגוף לא דורש סוכר מרוכז, אולי הנפש, וגם זה חלק משטיפות המוח שעושות לנו חברות המזון כבר עשרות שנים. בשורה התחתונה, הכל מתחיל ונגמר במחשבות שלנו, ובאופן שבו אנחנו מתמסרים לתהליך הירידה במשקל".
 
אני אוכל שוקולד כמעט כל יום. האם זה יגרום לי לסוכרת?
"נוגדי החמצון שנמצאים בקקאו מסייעים בהפחתת מחלות לב, הסתיידות עורקים, ואף סוכרת, אבל חשוב שנזכור שהשוקולד לא מכיל רק קקאו, אלא מרכיבים רבים כמו סוכר, ולכן השפעתו על הגוף עדיין לא ברורה לנו. במחקר שפורסם לאחרונה בדקו מעל ל־18 אלף אנשים בגילי 60 ומעלה, וניסו להבין כמה שוקולד הם צורכים ובאיזו תדירות כדי לחקור את השפעתו על רמת הסוכר בדמם. חילקו אותם לשלוש קבוצות. האחת הייתה של כאלה שלא אוכלים שוקולד בכלל, השנייה הייתה של כאלה שאוכלים שוקולד פעמיים בחודש, והשלישית של כאלה שאוכלים שוקולד פעמיים בשבוע לפחות. תוצאות המחקר הוכיחו שאין קשר בין התדירות שבה אנחנו צורכים שוקולד לבין רמת הסוכר בדם שלנו".