אחותי הקטנה היא אמא לשני ילדים ולצערי "עושה סנקציות" לאמא שלנו: רוצה שאביא את הנכדים לביתך? העבירי לי 1,000 שקל לחשבון הבנק. רוצה לפגוש את הבנות? בואי ניפגש בקניון ונפצח בחגיגת “סבתא תקני לי” ללא תחתית. אחותי לא בקשר טוב עם שאר המשפחה. ניסיתי לדבר עם אמא שלי, אישה טהורה ועדינת נפש, והיא התכווצה ואמרה: “מה אני אעשה?”. אני רואה שכואב לה וזה מעצבן. מה לעשות? איך לעזור לאמא שלי?
“למרבה הצער, יש פה שאלה פשוטה: האם את יכולה לשנות את התנהגותה של אחותך או של אמא שלך? התשובה היא לא. הסיטואציה שאת מתארת לא כיפית ולא נעימה, אבל היא מחוץ לשליטתך לחלוטין. את צריכה לברר עם עצמך: האם תתמקדי במה שאת יכולה לעשות - לייצר לעצמך ולאמך שמחת חיים והנאה - או שתפני לייצור של סבל וכאב במקום שיש בו כבר עכשיו סבל וכאב? טבעי שאת מרגישה את חוסר הצדק, כי גם לך יש ילדים. חיים שלי, אלה החיים. יש חוסר צדק בחיים. עצתי אלייך, אם כך, היא ברורה: אל תישאבי לזה. ברור לי למה זה כואב לך, אבל בזה שאת מנסה לשנות את המציאות את עושה טעות נוראית ומגדילה את מרחב הכאב של הסיטואציה. בפעם הבאה שאמא שלך מספרת לך על האתגרים עם אחותך, הקשיבי לה באמפתיה ואז שני את הנושא. דברי על ילדייך שלך. התפקיד שלך הוא לייצר אהבה וכיף, לבנות לעצמך מיקוד רגשי חיובי במה שיש, במה שאת יכולה להיטיב. את זה אני מכנה מיקוד רגשי איכותי. בהצלחה”.
אני מחפש השקעת נדל"ן בבאר שבע או באריאל, באזור האוניברסיטה. איך בוחרים את היעד הנכון, והאם אזור סטודנטים שבו הדיירים מתחלפים בתדירות גבוהה הוא לא סכנה לנכס?

"עזוב רגע את המקומות, אתן לך את כלל המפתח: כדי להשקיע נכון בנדל"ן חשוב שיהיה לך בכיס את כל הסכום הנדרש, ללא הלוואה. במבחן הכדאיות להשקעה, מה שמדבר הוא לא עליית הערך אלא התשואה. עליך לבחון היטב מהי התשואה של כל אחד מהיעדים ובהתאם לתוצאות להעדיף את האזור הגיאוגרפי המתאים. בכל הקשור לעליית ערך, עדיפות נמוכה יותר כאמור בקבלת ההחלטות, אני מסוגל להבין מדוע, לדעתך, אריאל עדיפה. ככל שתהיינה התפתחויות ברמה המדינית, יש היגיון בכך שהעיר עשויה להניב גם עליית ערך ויש סיכוי טוב כי היא תגדל ותצמח, מכל מיני טעמים. באשר לבחירה באזור סטודנטים: אני לא הייתי מוטרד מכך. דאג לשמור על הדירה שלך כמודל טוב להשכרה, כי זה הייעוד של האזור".
 
אני ישראלית שגרה בספרד. לפני כמה חודשים קיבלתי ירושה מאוד יפה ואת חלקה הארי השקעתי בדירה במרכז מדריד. אני מתלבטת מה לעשות עם יתרת הכסף: האם לרכוש עוד דירה, נניח באזור מגורים המרוחק יותר מהעיר, או להשקיע באפיק דוגמת רכישת חנות באמזון. מה דעתך?
“כמשקיעה את צריכה להסתכל על כל התיק. כ־70% מכספך ניתבת לאפיק השקעה סולידי, דירה במדריד, עם תשואה נאה של כ־5% בשנה. מותר לך להחליט להשקיע את יתרת הסכום באפיק שעשוי אולי להניב תשואות יותר מרשימות. אני מאמין גדול במסחר האלקטרוני. הרעיון הוא שאת עצמך לא עובדת בזה, אלא מדובר בסוג של קרן השקעות: חנות שמוכרת יפה באמזון שווה כסף ואפשר גם למכור אותה בכל שלב כנדל”ן לכל דבר. יש מעט קרנות בעולם שמתעסקות בזה היום, והן מתפקדות כחברות ניהול. כך הרווח שלך עשוי להיות כפול: מהמכירות ומהנדל”ן, שהוא החנות הווירטואלית. אמזון נכנסת לפעילות משמעותית בישראל. להבנתי מדובר בתחום הכי עולה, הכי מעניין והכי מרתק שיש. לכן אני חושב שזה זמן מצוין להיכנס ולהיות שחקן בתוכו. אני לא רואה סיכונים בהשקעה הזו. אין לי ספק שתוכלי להיכנס לתחום הזה עם הסכום שבידייך, אפילו עם פחות ממנו. זו ההשקעה שאני הכי מרוצה ממנה. כך או כך, כתמיד, אני ממליץ על ייעוץ השקעות מקצועי”.