עזבתי את עבודתי כשכיר והתחלתי ללמד סדנאות ציור. מבחינתי המטרה של הסדנאות היא לא רק הציור עצמו, אלא גם שעות של שקט נפשי ורוגע, התעסקות בדמיון ובצבעים ואפילו זמן איכות זוגי. כעת אני מחפש דרכים לשווק את עצמי ולהגיע למצב שאוכל לפרנס את עצמי. אל איזה קהל יעד כדאי לי לפנות?
"לפני שפותחים עסק השאלה הראשונה שצריך לשאול היא למה אנחנו עושים את הצעד הזה. הרי אם תשאל אלף סוכני ביטוח מה הם עושים הם יתארו לך בדיוק את אותן פעולות, ולא יסבירו לך מדוע כדאי לבחור דווקא בהם על פני המתחרים שלהם. ההבדל ביניהם מסתכם בשאלה מי גובה יותר, ולא בשאלה מי מעניק יותר. בכדי להצליח אתה צריך לשאול את עצמך למה לבחור בך. זו שאלה חשובה מאוד שדורשת ממך לבחון מי קהל היעד שלך. לצורך העניין, אם גילית שהסדנאות שלך עוזרות לתקשורת טובה בין זוגות או בין אחים ובני משפחה שזקוקים לזמן איכות יחדיו, תוכל להציע לאנשים את הסדנאות שלך כזמן איכות סטרילי שבו יוכלו לחלוק חוויה ולייצר תוצר משותף שכמעט בלתי אפשרי להגיע אליו בחיי היום יום. ברגע שתציג את עצמך באופן הזה, רוב האנשים שמזדהים עם תחושת השחיקה בשגרת החיים ישר יחושו חיבור אליך, ומאותו הרגע הפכת להיות משווק איכותי. תוכל גם להציג זאת כסוג של מדיטציה באמצע החיים, ומי שחש שאין לו רגע של שקט, שיגיע אליך ויצא עם תוצר שהוא מעין תעודה עבורו שהוא בחר להשקיע בעצמו ולקח רגע בחיים כדי לתת לעצמו מתנה. קהל נוסף שאליו תוכל לפנות הוא הורים וילדים. אם אני אבא ויש לי ילד או ילדה שהם קצת היפראקטיביים תוכל להזמין אותי לקבוצה שכזו שעובדת על מוטוריקה עדינה וכל אחד מצייר את הנושא המתאים לו. זה ממש סוג של טיפול. גם ילדים שהם סגורים ולא נוהגים לשתף יכולים להוציא דברים מדהימים בציור או בכתיבה".



"עזבתי את עבודתי והתחלתי ללמד סדנאות ציור"
"עזבתי את עבודתי והתחלתי ללמד סדנאות ציור"



חברה טובה שלי היא אם לשלושה ילדים. היא עברה גירושים מכוערים שהותירו אותה כמעט ללא יכולת לכלכל את עצמה ואת ילדיה. הסכום אותו תצטרך בשביל לחזור לעמוד על רגליה עומד על כ־100 אלף שקלים. כיצד ניתן להשיב לה את היכולת לשרוד את העול הכלכלי הקשה מנשוא, והאם אפשר להיעזר בעובדה שלהורים שלה יש דירה על שמם?
"משכנתה הפוכה היא הלוואה: הבנק מלווה סכום חד־פעמי, או סכום חודשי קבוע, והביטוח כנגד ההלוואה הוא הנכס שלכם. כלומר, אם בעבר נטלתם מהבנק הלוואה כדי לרכוש את הנכס והשלמתם את החזרתה - הרי שהיום הופך הנכס לערובה שלכם לנטילת הלוואה. לתפיסתי, במידה ולהורים שלה יש נכס משלהם זו השיטה הכי טובה שתוכל לעזור לה לשפר את מצבה. מעבר לזה, היא תוכל לשלם את הריבית רק לאחר שהאם תלך לעולמה, או במידת הצורך להתחיל לשלם כבר מעכשיו. חשוב לי לציין שלפני שאתם ממהרים לבצע את המהלך עליכם לשבת עם ההורים שלה ולשתף אותם בתוכנית העבודה שתשפר את מצבה. הרי הלוואה לא תספיק, ועליה לערוך ארגון מחדש של ההוצאות לעומת ההכנסות כדי להתאים את אורח החיים שלה ושל ילדיה למצבה הכלכלי. אני מאמין שאם היא תעבוד נכון היא אפילו תצליח לחסוך כסף בכל חודש". 





אשתי ואני הצלחנו לחסוך קרוב ל־100 אלף שקלים. הכסף יושב בבנק, ואנחנו מתלבטים איפה כדאי להשקיע את הכסף. מה דעתך?
“מכיוון שאתם לא יודעים מה לעשות אתם מחליטים שלא להחליט. אתם לא עושים כלום, משאירים את הכסף בבנק ומפסידים בכל חודש עוד כסף. עד שתחליט מה אתה רוצה לעשות כדאי שתלך לרכוש אגרות חוב ממשלתיות. אני לא יועץ השקעות, אבל אני בעל ניסיון ויודע שאתה חייב לגרום לכסף הזה לעבוד בשבילך. 100 אלף שקלים הם סכום ראשוני שאיתו אתה יכול לייצר תיק השקעות. מדובר בזמן לא רע לייצר השקעות, הבורסה הייתה בתקופה לא טובה, ועכשיו כשהיא מתקדמת למעלה זו תקופה נפלאה להיכנס לתחום. פנו ליועץ השקעות מומחה, תייצרו תיק השקעות סולידי ותתחילו לראות רווחים. אל תחשבו, תתנו לכסף להתחיל לעבוד”.