אפליקציה | טיק טוק


אפליקציית סרטוני הווידיאו הקצרים שמשגעת את העולם עם ריקודים, שירים ושלל קטעים שבהם ניתן לשתף את החברים והעוקבים, לא נראית כאילו היא עומדת להיעלם בקרוב. ולא רק שהיא לא נעלמת, היא גם עולה על הבמה. בחנוכה התופעה הזו תזכה למופע משלה בשם TikTok Live בהשתתפות הטיקטורים המובילים בארץ (כן, יש דבר כזה). איתם יעלה לבמה ג'סי אנדרהיל, כוכב הטיק טוק הבינלאומי המתהדר בכחמישה מיליון עוקבים.



"ילדים ובני נוער עוברים כל הזמן מאפליקציה לאפליקציה. החיפוש אחר הדברים החדשים משקף את החיפוש שלהם אחר הזהות האישית שלהם", מסבירה ד"ר מיכל שפירא, ראש החוג לפרסום ותקשורת שיווקית בקריה האקדמית אונו. "מבחינתם, הם כל הזמן צריכים להיות ייחודיים ומבודלים. הם היו בפייסבוק עד שהוריהם נכנסו לשם. אחר כך השתמשו באינסטגרם, וברגע שקהלים אחרים נכנסו לתמונה, כמו ההורים או האחים הקטנים, הם החלו לחפש את הדבר הבא.



מפתחי אפליקציות מבינים את החיפוש המתמיד הזה, ומנסים להציע להם את הדבר הבא שמתאים לצורך ולקצב החיים שלהם. טיק טוק מאוד מתאימה להם, כי היא מאפשרת לייצר דברים מאוד מהר עם שימוש בווידיאו ותנועה. החבר'ה מצליחים לייצר תחושה של כוכבות ושיתוף מאוד מהיר. גם הדרך שלהם לעקוב אחרי כוכבי טיק טוק היא מאוד קלה ונוחה. סטטיק למשל מבין היטב את השימוש במדיות האלה בקהלים שלו. כשטיק טוק נהייתה מאוד משמעותית, הוא מצא דרך לדבר לקהל שלו באמצעות האפליקציה. כל עוד הקהל שהילדים ובני הנוער לא רוצים שייכנס לטיק טוק, לעולם שלהם, לא יהיה שם – הם יישארו עם האפליקציה. כמו כן, בגלל שהצעירים כל הזמן מחפשים את הדברים החדשים, סביר להניח שבקרוב גם נשמע על איזה טרנד חדש או אפילו שדרוג מסוים באפליקציית הטיק טוק".



איכות סביבה | גרטה טונברג בעמדת החד־פעמי


עובדים בחברות רבות גילו לאחרונה ליד פינת הקפה במשרד את תמונתה של הנערה השוודית גרטה טונברג, הפועלת למען עצירת ההתחממות העולמית ושינויי האקלים, וחלק מהם גם גילו כי הכוסות החד־פעמיות שבהן התרגלו להכין לעצמם שתייה, הוחלפו בכלים רב־פעמיים. השינוי הזה הוא חלךק ממהפכת החד־פעמי שבמסגרתה יוצאות הקשיות לאט לאט מהמסעדות וגם באירועים שונים מוותרים על כוסות וצלחות הפלסטיק.



"כשעבדתי בחברת הייטק הופתעתי שאנשים משתמשים בלי מודעות בהמון כוסות חד־פעמיות. לוקחים שלוק וזורקים", אומרת היזמית לי שוץ גביש, שהחלה את המהפכה בחברות ההייטק. "הבנתי שזה פשוט עניין של מודעות. ביולי העליתי פוסט בקבוצת הפייסבוק 'צרות בהייטק' ושאלתי אם לעוד מישהו מפריעים הכלים החד־פעמיים. פתאום הפוסט קיבל 1,500 תגובות, אנשים התחילו לכתוב לי שהם רוצים להיות חלק מהמהפכה. הבנתי שיש פה משהו רציני. הקמתי את הקבוצה 'ירוק בהייטק', שכיום מונה 1,500 איש".



שוץ גביש מספרת שבחברות הייטק רבות השינוי כבר ניכר. "מאות עובדים שולחים את הניוזלטרס שלנו למנכ"לים שלהם, למשאבי אנוש, ומביעים את הרצון שלהם בשינוי", היא אומרת. "הרבה חברות כבר העבירו סדנאות לעובדים כדי לרתום אותם למהלך. זה נהיה ווייב כזה, טרנד, וגלש למקומות נוספים, לא רק לחברות הייטק. הטרנד הוא בעצם להבין שהמשרד חשוב. עד היום דיברו על שינוי בפסולת הביתית, אבל כשחושבים על כך מבינים שאנחנו מבלים את רוב היום במשרד. בהרבה משרדים למשל תלו שלטים הומוריסטיים ליד עמדות הקפה, כמו של גרטה טונברג שמציצה מבין הכלים. בהרבה מקומות הוציאו כבר את הכלים החד־פעמיים, ושמו רק כלים רב־פעמיים מעל מתקני השתייה. בחברת סיבוס למשל קנו מדיח וכל עובד קיבל כוס אישית עם שמו. לא ציפיתי שכל כך מהר יהיו אלפי אנשים שיזעקו לשינוי בחברות ובמשרדים. הטרנד הזה רק התחיל והוא תופס תאוצה".



איכות הסביבה. צילום: יוסי יוסף
איכות הסביבה. צילום: יוסי יוסף



נופש | טיולי ריטריט


חופשות עם ערך מוסף לנפש, בארץ ובחו"ל, הולכות ותופסות תאוצה. סיבובי השופינג וביקור באתרים כבר לא מספקים. אנשים מחפשים להירגע, להעצים את האנרגיות שלהם, ולעשות את זה דווקא בחו"ל. "אנשים מבינים שספורט, מדיטציה ויוגה זה חלק מהחיים", אומרת כוהנת הפילאטיס דליה מנטבר, שגם מוציאה טיולי ריטריט. "החיים הטכנולוגיים עושים אותנו מתוחים מאוד. סוגי הספורט השונים עוזרים לנו לנהל את הסטרס ביום־יום. לאחרונה זה זלג גם לחופשות. יש ביקוש לחופשות שנותנות תוכן ופעילות לנפש. החופשה הקרובה שאני למשל מוציאה היא לטנריף. הבוקר נפתח בשיעור פילאטיס, אחר כך יש הליכה בים, ממשיכים בפילאטיס במים, בערב הולכים לקונצרט ג'אז ואחר כך עושים מדיטציה. חוזרים הביתה לא עייפים, לא שמנים יותר, אלא עם מלוא האנרגיה. החופשות האלה מעלות את רמת האנרגיה ומרגיעות את הנפש".



'יוגה. צילום: אינג אימג
'יוגה. צילום: אינג אימג



אופנה | סגול


כל הסימנים מראים שהסגול הולך להשתלט על החורף הקרוב. "הצבע מסמל חזון, עוצמה ותשוקה", אומרת הסטייליסטית ליאת אשורי. "כעת ניתן לראות מגמה שבה הסגול חוזר לקבל נוכחות בעולם האופנה: באביזרים, נעליים, כובעים, גרביונים, וכמובן בבגדים. ניתן לראות מעילים בסגול, שמלות בסגול ואפילו מכנסיים. מדובר בסגול חזק ולא בגוון המוחלש שלו".



לייף סטייל. צילום: אינג' אימג'
לייף סטייל. צילום: אינג' אימג'



עיצוב | ג'פאנדי


אחד הסגנונות הבולטים בעיצוב ב־2020 יהיה ה־Japandi - סגנון המשלב בין המינימליזם היפני לגולמיות הסקנדינבית. "במציאות החיים האינטנסיבית והתובענית משוועים תושבי המערב למרחבי מגורים שמשרים תחושה טבעית, שקטה ומרגיעה", מסבירה מעצבת הפנים ובעלת בית הספר ללימודי עיצוב פנים, ברברה ברזין. "השילוב בין הפשטות הסקנדינבית והאלגנטיות היפנית מאפשר לנו ליצור חללים מסודרים, שקטים ומינימליסטיים, שנתפסים כמתוחכמים".



אז מה זה אומר בדיוק? "ה־Japandi מתבסס על תפיסת עולם פחות חומרית ויותר רגשית ורוחנית", אומרת ברזין. "האלמנטים ברובם נוטים לקו העיצוב היפני: הקווים ישרים, נקיים, מאוזנים ומעודנים. ואילו סקאלת הצבעים נוטה יותר לזו הנורדית: בהירה, חיוורת ומרגיעה, בגוונים של אפור וכחול בהירים, ירוק, ורוד, טורקיז בשילוב נגיעות כהות ומחוספסות בגוני שחור וחלודה. החומרים במרביתם טבעיים ולא מעובדים, כמו עץ ובמבוק בתצורתם הגולמית, וטקסטיל מבד קטיפה ומשי. הפטרנים הבולטים בטקסטיל ובחיפויי הקיר הם מעולמות הצומח והחי באינטרפרטציה שמשדרת פשטות וראשוניות".




ילדים | לשבור את הקרח 2


הסרט החדש "לשבור את הקרח 2" רק עלה, וההיסטריה כבר בעיצומה, ולא רק בקולנוע - אלא גם במרצ'נדייז סביב הסרט, שמתבטא בצעצועים, משחקים, מצעים, בגדים וכו'. "אנחנו מתחילים להרגיש את ההתעוררות מחדש של צעצועי פרוזן השונים", אומרת ליטל בקר, מנהלת השיווק של אילנית - שיווק צעצועים. "לגו למשל יצרו ליין שלם של ערכות משחק של פרוזן, יצאו גם בובות פרווה רכות ונעימות למגע של אנה, אלזה ואולף. אני חושבת שהביקוש יימשך לא רק בחורף הקרוב, המותג יימתח לעוד שנה־שנתיים. זה לא סרט רגיל של דיסני, שיוצר ביקוש לחודש־חודשיים. פה זה יהיה הרבה מעבר לכך".



לשבור את הקרח. צילום: יח"צ
לשבור את הקרח. צילום: יח"צ



טיפוח | ציפורניים שקופות


אפשר לקרוא להן ציפורניים שקופות, ציפורני ג'לי או זכוכית. כך או כך, הן יהיו מגמה לוהטת בחורף הקרוב. מקור הטרנד ביפן, והוא שואב השראה מהטרנד האופנתי השקוף שסחף את מעצבי האופנה הגדולים בעולם. הציפורניים השקופות כבר הספיקו לכבוש כבר לא מעט פשניסטיות ברחבי העולם. "את החלק החופשי של הציפורן מעצבים במכוני הציפורניים בתכשיר ג'ל המתהדר בטקסטורה שקופה וקריסטלית לכל אורך שתרצו, במוטיב זכוכית בוהק וחדיר לאור כך שניתן למעשה לראות דרך הציפורן עצמה הכל", אומרת חני אטיאס, מדריכת המותג ORLY בישראל. "זה מתכתב עם המגמה האופנתית השקופה שמגיעה מחלונות הראווה בבוורלי הילס".




אוכל | שוקולד ורוד


לאחרונה הגיח אלינו השוקולד הוורוד, הידוע בשמו "רובי", המיוצר מפולי קקאו שמקורם באזור חוף השנהב, ברזיל ואקוודור, וכבר נדמה שאפשר לראות אותו בכל מקום: את הצבע המיוחד שלו אפשר לפגוש כבר גם בכמה גלידריות ואצל קונדיטורים שהחלו לשלבו בקינוחים. "הצבע שלו ורדרד פסטלי, הוא מאוד פירותי בטעם", אומר השף־קונדיטור אלון שבו. "ניתן ליצור ממנו מוסים, קישוטי שוקולד, פרלינים. השימוש בו בקונדיטוריה עדיין לא כזה נרחב, כי לא כולם מתחברים לטעם. זה לא מתוק קלאסי כמו שוקולד חלב או לבן, אלא נוטה טיפה לכיוון החמצמץ. גם בגלל שהוא מיוחד, המחיר שלו עדיין יותר גבוה. עכשיו כולם מתלהבים, אבל לדעתי הוא פחות יצליח משוקולדים אחרים בגלל הטעם, על אף שיש לו צבע מרהיב".



gettyimages : שוקולד. צילום
gettyimages : שוקולד. צילום