ד"ר מאיה רוזמן התייחסה בתכניתה ב-103FM לסוגיה הבוערת של העונה הקרה. הסופגניות, מחריבות הדיאטה העיקריות בתקופה האחרונה, צצות בכל פינה, מה שעשוי להקשות על אלו מאיתנו שמנסים לשמור על תזונה מאוזנת. כיצד נוכל לפנק את עצמנו ולא לקלקל או לעצור את תהליך הירידה במשקל? עם כמה ויתורים קטנים. להלן התשובות. 


 


האם הסופגניות שנעשו בתנור הם יותר דיאטטיות?

"גיליתי שאכן שבחלק מהסופגניות מבצעים אפייה חלקית ורק בסוף מטגנים, מה שהופך את זמן הטיגון קטן יותר ופחות שמן נספג בבצק. ככל שהחימום של השמן הוא ארוך יותר, נוצרים בו יותר חומרים מזיקים ומסרטנים. זה קורה גם רק אחרי שעה שמתחילים להשתמש בשמן. שלא נדבר על מקומות שמחזיקים בשמן מספר ימים. ברוב המאפיות שבדקתי, מחליפים את השמן פעם בארבעה חמישה ימים. זה גרוע מאוד".

ומה לגבי הריבה?
"ברוב הריבות יש אחוז שומן נמוך, אך בחלק מהריבות משתמשים בצבעי מאכל מזיקים. גם במילוי השוקולד יש אחוז שומן גבוה והמון סוכר. לכן, המילוי העדיף בעיני הוא מילוי ריבת חלב, משום שהוא יחסית דל בשומן ומכיל כמות יפה של סידן".

אם רוצים לשלב סופגנייה בתפריט דיאטה, יש לא לקחת את הסופגניות עם הציפויים והמילויים, שעלולות להגיע למאות קלוריות. לסופגניות הקטנות אין יתרון כי אחוז השומן שלהן גבוה יותר. נספג בהן יותר שמן ובדרך כלל יש בהן גם הרבה יותר מילוי, כך שבסופגנייה קטנה יש בממוצע כ-250 קלוריות".

כנשנוש ביניים זה יותר מדי ובמקום ארוחה - זה לא משביע. לכן, אם רוצים, אפשר להתמקד בסופגנייה הגדולה, הרגילה והקלאסית, שבה כ-400 קלוריות, והיא גם משביעה. היא יכולה להחליף את ארוחת הערב ואת נשנוש הלילה ביחד. אם רוצים לעשות את זה במהלך הדיאטה - אפשר גם במהלך כל ימי חג החנוכה. זה לא בריא, אך זה לא יקלקל את הירידה במשקל".