החורף הישראלי מאופיין ביובש כללי של העור והקרקפת. לכן בתקופת החורף רבים מתלוננים שהשיער נוטה להתפצל ולהישבר. השלב הראשון לשמור על מראה שיער בריא הוא כמובן לגזור קצוות מפוצלים. אולי זה יפתיע אתכם, אבל עונת החורף, היא העונה שבה השיער נושר יותר וייבוש השיער בעזרת פן או כל מוצר אחר "מחמם", יכול לגרום לשבירה של השיער ונשירה מסיבית. לכן מומלץ לא לייבש את השיער עם פן. ובמיוחד לאחר חפיפה, לתת לשיער להתייבש לאט ובאופן טבעי כך תמנעו משבירה או נשירה מסיבית יותר.



מה שלא ידעתם הוא ששימוש לא נכון במייבש השיער יכול לגרום לו להיות קשה לסירוק, ושימוש לא נכון במברשת השיער יכול לגרום לשבירתו בכל פעם ולעשות לכם את החיים הרבה יותר קשים. לכן לכל סוג שיער יש את המברשת המתאימה לה. בחורף לעומת זאת, עדיף להשתמש במברשת שיער רחבה עם שיניים רחבות ולהתחיל בסירוק מהקצוות ולאחר מכן מהשורשים.


בנוגע לכל מה שקשור לחפיפה נכונה , בחורף קשה להזיע אלא אם כן את לאחר אימון, לכן אין צורך לחפוף את השיער בכל יום, וחפיפה בכל שלושה ימים תעזור לשמור על השומניות הטבעית של השיער ותחזק את הקרקפת, במיוחד לבעלות שיער בהיר ובלונדיני שהשומניות עוזרת לשיער לקבל ברק. לשיער שומני, מומלץ "למרוח" את השמפו על שיער יבש, חפיפה קלילה ולהמתין מספר דקות. לאחר מכן לשטוף במים ולחפוף רגיל.



שיער צבוע יהיה דהוי ופי 3 יותר יבש מכל שיער אחר, לכן על מנת להחזיר את הצבע והברק לשיער פנו למעצב השיער שלכם או עשו בעצמכם וחדשו את הצבע ממש בתחילת החורף, לאחר חידוש הצבע השתמשי במסכה ולא במרכך. עדיף שהמסכה תהיה טבעית ובעלת ויטמינים.


לדוגמא: מסכה עם שמן ארגן, או שמן קוקוס שעוזרים לשיקום השיער לאחר תהליך כימי.


פעילות כימית כמו החלקה, מייבשת את השיער ושממש יכולה לייבש אותו פי 3, אז אם כבר החלטת להחליק את השיער ולבצע "פעילות כימית" - זאת העונה הנכונה!


שיער יבש אינו יכול לתקן את עצמו, והענקת לחות לשיער יכולה להועיל לקבלת ברק וחיזוק סיב השיערה. לכן יותר ממומלץ להתייעץ עם מעצב שיער ולהתאים לסוג ההחלקה/ שיער מסכת שיער לחות אינטנסיבית ולהשתמש בה לפחות פעם בשבוע. יש הממליצים להשתמש בנוסף במוצרים ללא מלחים.



בנוסף, בחורף אנחנו משתמשים בכובעים או מוצרים ל"חימום" הראש, יותר ממומלץ להרפות את השיער וללכת עם פזור, למרות הרוח או הגשם. זה אומנם נוח מאוד שיער אסוף יחד עם הכובע, אך שיער רפוי יועיל לשיער ולקרקפת ולעזור לו ולהתחזק.