לא תמצאו כיום אישה או גבר שישמחו לגלות בבוקר קמטי גיל חדשים, שהולכים ומתגברים ככל שאנחנו מתבגרים. גם אם "הרווחנו אותם ביושר" או ש"אנחנו גאים בהם", הרצון להיראות טוב יותר ולשפר את הופעתנו הוא מובן מאליו. יש דרכים שונות לעשות זאת, כגון תספורת חדשה, צבע שיער או בגד חדש, וניתן גם לפנות לפתרונות מתחום האסתטיקה הרפואית, שמציעים כלים רבים לטיפול בנזקי העור. אולם, המגמה כיום היא מעבר מטיפולים כירורגיים (ניתוחים), הנחשבים למורכבים וטומנים בחובם סיכונים ותופעות לוואי שונות, לטיפולים שאינם כירורגיים, שהם בטוחים ופשוטים יותר לביצוע.

למרות שרוב הטיפולים המשתייכים לקטגוריית "הרפואה האסתטית" אינם עניין הכרחי מבחינה רפואית, יש בכוחם לשפר באופן משמעותי את איכות החיים, הדימוי העצמי ואף התפקוד החברתי של המשתמשים. השיטה הנפוצה ביותר לטיפולים הלא כירורגיים היא שיטת ההזרקות - טיפולים אסתטיים חצי פולשניים שבם נעשה שימוש בחומרי מילוי כגון חומצה היאלרונית או קלציום הידרוקסיאפטיט, שמעניקים נפח ומיצוק לעור, או ברעלן הבוטולוניום (בוטוקס) שמשתק שרירים מסויימים. אחרי הטיפולים הללו נדרשת תקופת החלמה קצרה יחסית וניתן לחזור לשגרה במהירות ולהתהדר במראה צעיר יותר שתורם להרגשה טובה, מבלי שהסביבה תבחין (בדרך כלל) שאכן נעשתה התערבות חיצונית. 

הטיפולים האסתטיים הקיימים כיום מתאימים לכלל האוכלוסיה הבוגרת, כאשר הגיל הממוצע להתחלת הטיפול נע בסביבות גיל 35. המודעות ליופי ולאסתטיקה גבוהה מאי פעם, על כן הולך וגדל היקף הגברים המבצעים טיפולים אסתטיים. בעשור האחרון חלה בארה"ב עליה של 81% בקרב הגברים הפונים להזרקה, אך למרות השימוש המוגבר, רק 33% מהמוזרקים דיווחו על שביעות רצון מהתוצאות, לעומת 83% מהנשים. 

לדברי ליאת גולדשייד-זמירי, מנכ"ל חברת לומינרה דרם: "בעבר נקטו בגישות טיפול זהות גם עבור נשים וגם עבור גברים, מה שהוביל לכך שהרבה גברים קיבלו פתאום "מראה נשי" – עצמות לחיים מודגשות, קשת גבה גבוהה, ועוד. עם השנים חילחלה ההבנה כי יש למצוא טכניקות לטפל בפנים הגבריות על מנת לשוות להם מראה צעיר ורענן, מבלי לאבד את המראה הגברי". 

כדי להבטיח תוצאות יעילות בטיפולי אסתטיקה בקרב גברים, יש לקחת בחשבון את מבנה הפנים הגברי ולהתאים למבנה זה את אופן ההזרקה. לגברים יש מסת שריר פנים רבה יותר, מבנה הגבות שלהם נמוך יותר משל הנשים, קו הלסת והסנטר בולטים יותר, המצח גבוה ורחב ועוד מספר מאפיינים שונים. כל אלה משפיעים גם על הבעות הפנים, שהן חזקות יותר ומובילות ליצירת קמטים עמוקים יותר.

על מנת לבצע טיפול נכון ויעיל בקרב גברים, יש לקחת בחשבון את כל המכלול הנ"ל ולקבוע פרוטוקול טיפול אינדיבידואלי ומובדל מזה שמותאם לנשים, הן מבחינת הטכניקה, הן מבחינת המיקום והן מבחינת הכמויות. אין כמות אחת שמותאמת למבנה הפנים הגברי, אלא יש לבחון כל מקרה לגופו ולמצוא את המינון הנכון עבור המטופל הספציפי. 

"אם לטעמי בכל נושא ההזרקות גישת ה-less is more היא המומלצת, כשמדובר בגברים כדאי לאמץ גישה זו אפילו יותר, זאת כדי לשמר מראה גברי, לא מתוח מדי ובוודאי לא כזה שמסגיר את ההתערבות" מסכמת גולדשייד-זמירי.