התפרצות והתפשטות נגיף הקורונה עוררו תדהמה בעולם כולו. סדרי עדיפויות השתנו, תוכניות שהיו לאנשים התבטלו, שלא לדבר על הופעות, פסטיבלים, הצגות וסרטים. גם בקרב חברות במשק הדברים קיבלו תפנית מאוד גדולה. אנשים עברו לעבוד מהבית, פגישות מתנהלות עכשיו בשיחות זום, וה-Happy Hour של יום חמישי הפך לוירטואלי. 

מבלי ששמנו לב, חג הפסח כבר כאן. חברות רבות שרגילות לקיים הרמות כוסית, להודות לעובדים שלהן על העבודה הקשה ואף לתת מתנות, נאלצות כיום לשנות תוכניות ולהתאים את עצמן למציאות החדשה. הנה כמה חברות שלמרות המצב, ובמיוחד בגללו, החליטו לחגוג את חג הפסח ולצ'פר את העובדים.

חברת הסושיאל גיימינג הבינלאומית SciPlay, שמקפידה לתחזק את הפן החברתי גם מרחוק על ידי קיום שלל אירועים אונליין, קיבלה את החג בהרמת כוסית וירטואלית שכללה גם סרטון הפתעה. בנוסף, העובדים קיבלו שובר מתנה דיגיטלי למגוון רחב מאוד של חנויות וחוויות, הכולל קטגוריה מיוחדת מותאמת למצב שנקראת "עד הבית".

מארז היינות של חברת סייפליי לעובדים (צילום: יח''צ)
מארז היינות של חברת סייפליי לעובדים (צילום: יח''צ)

בנוסף, נשלחו לבתי העובדים מארזי הפתעה, אשר כללו בקבוק יין בוטיק ישראלי ויין תירוש לילדים.

ענקית הבינה העסקית Sisense שלחה לכל 180 העובדים בישראל ערכה להרמת כוסית וירטואלית לחג, ובה יין מבעבע, משקה פירות, תבלינים, כפית ערבוב ושתי כוסות. בנוסף נשלח זר פרחים שנרכשו מעסקים ישראליים קטנים הנאבקים לשרוד בימים אלה.

לירון פריזנט, מנהלת משאבי אנוש: "אחרי שלושה שבועות בהם אנו עובדים מרחוק, הגעגוע לחיים החברתיים במשרד, שכל כך מאפיינים את החברה, מאוד מוחשי. החלטנו לא לוותר על ההזדמנות להרים כוסית לחג, גם אם באופן וירטואלי. שלחנו לכל אחד מהעובדים ערכה להכנת משקה, יחד עם זר פרחים אביבי, כדי לתמוך גם בבתי העסק הקטנים שעושים ככל שביכולתם כדי לשרוד את התקופה הקשה".

מתנה לפסח לעובדים של חברת סייסנס (צילום: יח''צ)
מתנה לפסח לעובדים של חברת סייסנס (צילום: יח''צ)

בבנק ההשקעות השוויצרי Hyposwiss החליטו לשמור על אווירת החג בכל מחיר. עובדי הבנק ברחבי העולם ובמיוחד בישראל ובשוויץ קיימו את הרמת הכוסית המסורתית לחג בדרך וירטואלית עם יין כשר תוצרת כחול לבן. בנוסף, כל העובדים קיבלו שוברי מתנה על סך של 1000שקלים. בבנק החליטו לגלות סולידריות חברתית לאור המצב הקשה והודיעו לכל הספקים שימשיכו לשלם לכולם כפי שהיה נהוג לפני פרוץ המשבר.

אבי סלמה, מנהל פעילות Hyposwiss ישראל אמר כי "הרמת הכוסית החגיגית היא מסורת אצלנו בבנק, ולא ניתן לנגיף המשתולל לפגום באווירה המיוחדת של החג. בחרנו להמשיך במסורת של המתנות לחג כמו בכל שנה למרות משבר הקורונה, כי העובדים הם המשאב היקר בכל ארגון וחייבים לשמור עליהם. יחד – ננצח!".

במכללה האקדמית גורדון הסגל האקדמי והמנהלי לא ויתר השנה על הרמת הכוסית המסורתית ועל ברכות לחג הפסח ולחג הפסחא, וקיים את האירוע במתכונת מקוונת דרך אפליקציית זום בהשתתפות 150 אנשי סגל וברכות מפי ד"ר אהרון בר עוז, יו"ר חבר הנאמנים, פרופ' יחזקאל טלר, נשיא המכללה, ד"ר נטע ברנסקי, סגנית הנשיא וראש היחידה ללימודי המשך ויסמין שוורץ, נציגת הסגל האקדמי.

הרמת כוסית של המכללה האקדמית גורדון (צילום: יח''צ)
הרמת כוסית של המכללה האקדמית גורדון (צילום: יח''צ)

בטלדור תקשורת, מקבוצת טלדור, יש מאות עובדים. היום כמו כמעט בכל הארגונים, עובדים רבים נמצאים בבית, והקשר עם המשרד מתבצע כמובן מרחוק. על מנת לשמור על רוח החג ולשמח את העובדים, החליט המנכ"ל בועז יהודה להשתמש בטכנולוגיה חדשנית הנקראת Manycams A מאפשרת עיבוד וידאו בשידור, על מנת להרים כוסית מכובדת עם כל העובדים ולאחל להם חג שמח.

הרמת כוסית בטלדור תקשורת (צילום: יח''צ)
הרמת כוסית בטלדור תקשורת (צילום: יח''צ)

חברת הסטארטאפ Syte אשר פיתחה טכנולוגיית חיפוש ויזואלי מבוססת AI שאומצה על ידי המותגים המובילים בעולם האופנה ועיצוב הבית, מונה מעל למאה עובדים. השנה החליטו בהנהלת החברה לערוך הרמת כוסית וירטואלית דרך אפליקציית זום, בה כל אחד מהעובדים לבש לבן והביא כוס יין משלו. לאחר הברכות העובדים שרו יחד בשירה בציבור. ברוח הנתינה והמצב, המתנה שעליה החליטו בחברה לחג היא תרומה בשם כל עובד, כשכל אחד יכול לבחור לאיזו מטרה ירצה לתרום. מנהלות הHR של החברה שלחו לעובדים שאלונים, בהם מספר אפשרויות, וכל עובד בחר בארגון שאליו הוא מתחבר, ואליו תישלח תרומה בשמו.

שאלון תרומה של חברת סייט (צילום: יח''צ)
שאלון תרומה של חברת סייט (צילום: יח''צ)

חברת SafeBreach, סטארט-אפ בתחום הסייבר סקיוריטי שמאפשר לכל ארגון להבין את מידת המוגנות שלו מפני התקפות האקרים על ידי סימולציות אוטומטיות ומתמשכות של מתקפות סייבר, לא נותנת למרחק לעצור את העובדים מלהרגיש קרובים בחג הפסח וארגנה משחק עם כלל עובדי החברה בה אותגרו העובדים להביא פריטים שונים של הליל הסדר - חולצה לבנה, מצות, גביע וכ'ו, ובסופו הרימו כוסית ״לחיים״ וירטואלית. כמו כן, החברה שלחה לעובדים ולבני משפחותיהם מארז מפנק ועשיר של גבינות, פירות ושוקולדים יחד עם שובר ה-Buyme המסורתי.

מארז המתנה של חברת סייפבריצ' (צילום: יח''צ)
מארז המתנה של חברת סייפבריצ' (צילום: יח''צ)

חברת אמריקן לייזר המובילה את תחום הרפואה האסתטית בישראל ומונה 450 עובדים המועסקים ב-17 סניפי הרשת בארץ, החליטה לפנות לעובדים לרגל חג הפסח בברכות וידאו אישיות מהנהלת החברה. רוני בלנקלדר מנכ"ל הרשת אמר כי "דווקא בימים כאלה חשוב עוד יותר להעניק לעובדים את התחושה שאנחנו לצידם, ולכן בחרנו במחווה לחג שהיא אותנטית ומהלב - ברכה אישית בווידאו, המאפשרת לצפות באדם המברך, לקרוא את שפת הגוף שלו, ולהרגיש הכי קרוב שאפשר בתקופה הזו אליו".

פורום מנהלי תחומים באלעד מערכות ארגנו הרמת כוסית וירטואלית וישיבה מסכמת לקראת חופשת הפסח. באמצע הישיבה, תוך שהם עסוקים בדיון בסוגיות רלוונטיות לתקופה, הופתעו הנוכחים מאורחת שהתפרצה "בטעות״ לפגישה באמצע דברי הברכה של המנכ"ל דגן הלוי. מסתבר שהסטנדאפיסטית הדר לוי נוספה כמנהלת לשיחה וכך יכלה לדלג כרצונה בין העובדים, להשתיק אחרים ובעיקר לאחל לכל אחד מהם ברכה מצחיקה ומיוחדת משלו.

הרמת כוסית באלעד מערכות עם הסטנדאפיסטית הדר לוי (צילום: יח''צ)
הרמת כוסית באלעד מערכות עם הסטנדאפיסטית הדר לוי (צילום: יח''צ)

בסטארט-אפ Wishi המתמחה בעולמות האופנה גם לא פסחו על חגיגת חג החירות, והחליטו לארגן הרמת כוסית וירטואלית בזום לכלל העובדים הנמצאים בארץ ובארה"ב. בנוסף פונקו העובדים בקופסת שוקולדים ושובר מתנה.

מארז מתנה של הסטארט-אפ ווישי (צילום: יח''צ)
מארז מתנה של הסטארט-אפ ווישי (צילום: יח''צ)

לדברי ליה כיסליו, מייסדת ומנכ"לית החברה: "תקופת החגים זו תמיד הזדמנות טובה לעשות הפסקה מהטירוף היומיומי, להודות לעובדים על כל העבודה הקשה ולהסתכל קדימה למה שיבוא. גם השנה, למרות המצב, ובמיוחד בגלל המצב, מאוד חשוב לי להודות לעובדים על עבודתם הקשה ולחזק אותם".