הדבר הכי חשוב לכם בעולם הוא הילדים שלכם. אנחנו לא באמת צריכים לומר זאת, אתם הרי יודעים זאת בעצמכם. אתם תעשו הכל בשבילם, רק שיהיו מאושרים. ככה זה, הם תמיד יישארו הילדים הקטנים שלכם, גם כשהם יהיו בני חמישים.

הפחד הגדול של כולנו ואחד הדברים הנוראיים מכל הוא לאבד ילד. בכל שנה אנחנו שומעים על מקרים בהם נשכחים ילדים ברכבים ומוצאים את מותם בחום הנורא. בימים אלו, בעוד מערכת החינוך, הגנים והצהרונים חוזרים לפעילות מלאה ואת ארצנו פוקד שרב כבד - חשוב לעשות הכל כדי למנוע אפשרות שאסון כזה יקרה. 

לצורך כך הכנו רשימה של מוצרים שיסייעו לכם במניעתו של האסון הבא:

חברת פנגו

האפליקציה הפופולרית בישראל לשירותי חניה, רכב ודרך, מציגה בימים אלו התראת שכחת ילדים ברכב. מיד לאחר הפעלת חניה באמצעות אפליקציית פנגו תופיע התראה בולטת במסך האפליקציה שבה ייכתב: "הורים, תעיפו מבט לאחור, אל תשכחו אותי". 

התראה של פנגו (צילום: יח''צ)
התראה של פנגו (צילום: יח''צ)

קידי ווטש

שעון בטיחות חכם לילדים מגיל 3 ומעלה הנשלט בקלות על ידי אפליקציה המותקנת בטלפון של ההורה. אם הילד נשכח ברכב, הוא יכול ללחוץ על כפתור והשעון יחייג לשלושה מספרים בוא זמנית ביחד עם התראה. בנוסף, ניתן להגדיר מרחב פעילות לילד, מה שנקרא גדר וירטואלית, וברגע שהילד חוצה אותה מתקבלת התראה מידית בטלפון של ההורה. המחיר של הגרסה החדשה עומד על 399 שקלים. הערכה מכילה כרטיס סים לאינטרנט סלולרי של 019, אותו ניתן להפעיל באמצעות מנוי מוזל בעלות של 12.9 שקלים לחודש. מתאים לגילאי 3-10. להשיג באתר.

KID WATCH (צילום: יח''צ)
KID WATCH (צילום: יח''צ)

'טפ - צפה'

"יד שרה" מעמידה לרשות הציבור אלפי מכשירי "טפ-צפה" - פתרון יעיל להגנה ומניעת שכחת ילדים ברכב. המוצר מושאל בחינם בכל סניפי "יד שרה". המכשירים קלים ופשוטים לשימוש ועומדים בתווי התקן הבינלאומיים המחמירים. המכשיר מצפצף כאשר התינוק נשאר ברכב ולו לזמן קצרצר, ומונע את הסחת הדעת העלולה להיות טראומטית עבורו או קטלנית חלילה. המכשיר עובד על תדר אלחוטי, בין החלק שנמצא ברכב לבין החלק שנמצא במחזיק המפתחות. ברגע שמדליקים את שניהם התדר עובר ביניהם וברגע שמתרחקים למרחק של ארבעה מטרים ומעלה המכשיר יזהה את המרחק ויתחיל לרטוט ולצפצף. מחלקת הרכש של "יד שרה" בחרה להביא מכשיר ייחודי קל להפעלה לצעירים ומבוגרים כאחד ואינו תלוי אפליקציה או סוג מכשיר.

טפ-צפה של יד שרה (צילום: יח''צ)
טפ-צפה של יד שרה (צילום: יח''צ)

הכפתור BABY

מערכת טכנולוגית חדשנית בפיתוח ישראלי של חברת "הכפתור". המערכת הייחודית בעולם מתבססת על חיישן משקל וטכנולוגיות e-Call, מקושרת למוקד חירום אנושי המספק מענה כולל ומידי 24/7, וכל אלה ניתנים לחיווי באפליקציית הכפתור. הטכנולוגיה מופעלת בכל כניסה ויציאה מהרכב באופן עצמאי וללא צורך בהתערבות אדם. המערכת פותחה במטרה להתאים לדרישת התקן למניעת שכחת ילדים ברכב פרטי שנקבע על ידי מכון התקנים הישראלי.

המערכת כוללת: חיישן משקל אשר מותקן בכיסאות הבטיחות של הילדים ברכב (עד שני כיסאות לרכב), לוח חיווי והתראות בקדמת הרכב, חיבור למוקד חירום לניהול מקרי התראות שכחה וחיווי באפליקציית "הכפתור". מערכת הכפתור BABY פועלת באופן עצמאי: בעת הושבת התינוק בכיסא הבטיחות, המערכת נכנסת לפעולה הודות לזיהוי ההושבה על הכיסא, בין אם הרכב כבוי או מונע. בלוח החיווי בקדמת הרכב תתקבל התראה קולית וויזואלית והכפתור אליו מחובר הכיסא יהבהב. בעת כיבוי הרכב תתקבל התראה וויזואלית באוטו במשך של 30 שניות. לאחר כשתי דקות בהן הנהג לא יוציא את התינוק מהרכב, תצא התראה למוקד החירום ותישלח הודעת סמס לטלפון הנהג בליווי מייל עם הודעת התראה "חיישן שכחת ילדים הופעל ברכבך", תוך הפעלת הבהוב אורות הרכב.

במקביל להתראה, מוקד החירום ינסה לפנות להורה ולמספר חירום נוסף. במקרה שלא יאותר ההורה, יוקפצו כוחות ההצלה למיקום הרכב בזמן הקצר ביותר להצלת הילד. המערכת המתקדמת נשענת על פלטפורמת הכפתור הוותיקה, בעלת חיישני e-Call ותקשורת GPS + GSM. 

המחיר: 1,620 שקלים. קיימים שלושה מסלולים המותאמים ללקוחות: מסלול חירום - 49 שקלים, מסלול מורחב - 59 שקלים (כולל שירותי דרך), הכפתור פלוס - 79 שקלים (כולל שירותי גרירה בלתי מוגבלים).

כפתור BABY (צילום: יח''צ)
כפתור BABY (צילום: יח''צ)

LittleOne.Care

כפתור קטן וייחודי שמגן על ילדים בני 0 עד 3 שנים, ונועד למנוע מראש התפתחות של תקלות, מצבי חירום ובעיות במגוון תחומים הקשורים לאיכות החיים שלהם, ובין היתר מניעה מראש של שכחה באוטו. המערכת מתבססת על אינטליגנציה מלאכותית שמזהה מתי הרכב נמצא בתנועה, מתי הרכב עצר, מתי הדלתות נטרקו וכמובן יודעת לזהות האם הילד הורם מהכיסא שלו או לא. יש לא מעט מקרים של שכחה באוטו שאינם מדווחים ואינם קשורים דווקא לימי הקיץ החמים (בשעות הערב, בחורף). המטרה של המכשיר היא למנוע מראש לא רק את הפגיעה כתוצאה מעליית החום במכונית אלא גם את חרדת הנטישה הנפשית של התינוק.

מערכת  LittleOne.Care מורכבת מכפתור המתחבר לבגד של התינוק ואפליקציה. בכל פעם שהכפתור מזהה חריגה משגרת התנועה ושכחה של הרמת התינוק מהבוסטר שבמכונית לאחר הנסיעה, תתקבל התראה באפליקציה וגם המכשיר של התינוק יצפצף. לפרטים נוספים.

littleone.care (צילום: יח''צ)
littleone.care (צילום: יח''צ)

הנחיות קוליות

רות לביא, מנהלת מעון "התחלה חכמה" בשדרות, מבית החברה למתנ"סים הארצית, מציעה לעשות שימוש בשירותי WAZE המוצעים באפליקציה, ולהקליט בהנחיות הקוליות תזכורת המופיעה עם סיום הנהיגה הכוללת את המילים "מי במושב האחורי". להורדת ההנחיות.

התראות קוליות של WAZE (צילום: יח''צ)
התראות קוליות של WAZE (צילום: יח''צ)