בחודשי הקיץ החמים מזג האוויר לא עושה חסד עם השיער שלנו ולכן הוא הראשון להיפגע ולהיראות פחות מטופח, דהוי וחסר חיות. לא רק שהקרינה חזקה יותר בקיץ, אנחנו גם מוצאים את עצמנו מבלים יותר מחוץ לבית והפגיעה בשערנו בתקופה זו גדולה מאוד. בנוסף, הכיף הגדול שלנו בקיץ הוא לנפוש בים ובבריכה, מה שיכול להזיק בצורה משמעותית לסיב השיערה.

אם אתם מחובבי חוף הים ובריכות השחייה, כדאי שתדעו כיצד הם משפיעים על שיערנו ואיך ניתן למזער את הנזקים:

הכלור בבריכה והמלח בים פוגעים בצבעו של השיער, במרקם שלו ואף מייבשים אותו מאוד עד לשבירתו. לכן, לפני הכניסה לים ולבריכה מומלץ מאוד לשטוף את השיער במים מתוקים עד לספיגתם באופן מלא בשיער. פעולה זו תפחית באופן משמעותי את ריכוז המלח והכלור בשיער. עם היציאה מהים ומהבריכה יש לשטוף מיד את השיער במים נקיים ומתוקים ולהשתמש בשמפו ומסיכה מתאימה שמכילה לחות מוגברת. 

נדב סונגו, פרזנטור ושגריר "שוורצקופף פרופשיונל ישראל", מציע לקחת בקבוק התזה ריק ולמלא אותו בקרם הגנה בעל SPF גבוה, ולהוסיף מים פושרים ביחס של 1:10 (לדוגמה: 10 מ"ל קרם הגנה עם 100 מ"ל מים). לאחר מכן להתיז על השיער עד לספיגת הקרם.

נוטים להגביר את מספר החפיפות בקיץ? שימו לב לאופן הסירוק שלכם:

סירוק של שיער רטוב, במיוחד שיער יבש ושביר, עלול לשבור אותו, לכן רצוי להסתרק לפני החפיפה בכדי לצמצם את כמות הקשרים. אם בכל זאת נותרו קשרים לאחר החפיפה, יש להתיר אותם באמצעות האצבעות ורק אז להסתרק.

עמית סונגו, פרזנטור ושגריר "שוורצקופף פרופשיונל ישראל": "שימוש בספריי קונדישנר על שיער יבש או לח יכול להקל על פעולת הסירוק ולהפחית משמעותית את זמן ועוצמת הסירוק".

אוהבים שיער בריא ונעים? תעשו לעצמכם טובה ותספרו את הקצוות:

מומלץ לספר את קצוות השיער המפוצלים על מנת לשפר את מראה השיער ולהעניק לו מראה בריא ופרשי. קצוות השיער רגישים לשבירה, מתייבשים במהירות ומתפצלים, וכל אלו גורמים לשיער להיראות שרוף. תספורת טובה תסיר את החלקים הרגישים ותגרום לשיער להרגיש חזק יותר, וכך נוכל להסתרק יותר בקלות.

התספורת המומלצת לקיץ צריכה להיות קצרה יותר מהתספורת הרגילה שלך ומומלץ להגדיל את מספר התספורות בתקופה החמה. נדב מוסיף: "הנחמה המתוקה היא ששיער גדל הרבה יותר מהר בקיץ ולכן - לא בוכים על שיער שנגזר".

בוחרים מוצרי שיער איכותיים? שימו לב למרכיבים החשובים:

רצוי להשתמש במוצרי שיער איכותיים המכילים לחות, קרטין, שמנים איכותיים וללא מלחים. השיער, כמו העור, צמא להזנה בתקופת הקיץ ויש להצטייד במוצרים עשירים בלחות והזנה כדי לשמור עליו מטופח ומבריק לאורך זמן.

עמית מציע טיפ מעניין: "בזמנך הפנוי תחפפי את ראשך פעמיים לתחושה נקייה ונעימה, יבשי את השיער בעדינות במגבת, קחי כמות נדיבה של מסיכה מתאימה ופזרי לאורך השיער, סרקי בעדינות והישארי עם המסכה בין 10 ל-20 דקות. מומלץ לעטוף את השיער בניילון נצמד כדי להעצים את הפעולה".

הכל מתחיל בתזונה:

תזונה בריאה, מאוזנת ועתירת חלבונים עוזרת בשמירה על מראה שיער בריא, יפה ומטופח. ויטמינים ומינרלים חשובים שנמצאים בירקות ובפירות תורמים לברק ומחזקים את השיערה ואף מונעים בעיות בקרקפת. בנוסף יש חשיבות עצומה להקפיד לשתות המון מים. למים סגולות של ניקוי וטיהור הגוף ויש להרבות בשתייה כדי שהקרקפת תייצר יותר לחות ושומן טוב, שישמרו עליה מאוזנת ובריאה.

הכותבים הם פרזנטורים ושגרירי "שוורצקופף פרופשיונל ישראל"