יום הכלב הבינלאומי חל היום (רביעי) ומוקדש כולו להולכים על ארבע המתוקים שמכניסים אושר לחיינו ומהווים חלק בלתי נפרד מהם. בשנים האחרונות יותר ויותר מקומות עבודה מאפשרים להגיע עם החבר הכי טוב למשרד והכלבים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהווי החברה. מבחינת הכלבים - היתרון הוא שהם לא נשארים לבד בבית ומחכים בלחץ שהבעלים יחזרו הביתה ויורידו אותם לטיול. מבחינת העובדים ומקומות העבודה, מחקרים הוכיחו שנוכחות של כלבים תורמת להפחתת מתחים ולשיפור היחסים בין העובדים. זה התחיל בחברות ההייטק והיום התופעה קיימת במגוון של חברות.

הכירו את ההולכים על ארבע שמצאו מקום עבודה:

שם הכלב: סימבה.

שם החברה: Digitalent בית הספר למקצועות השיווק והדיגיטל. 

שם הבעלים של הכלב ותפקיד: אלי שוורץ, בוגר בית הספר וכיום מנהל מחלקת מדיה ודיגיטל במנורה מבטחים.  

מתי הכלב מגיע למשרד: כל שיעור שמתקיים פעם בשבוע. 

האם מקום העבודה נחשב "דוג פרנדלי", ואם כן מה המשמעות? מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית דיגיטאלנט: "אנחנו מאפשרים לכל התלמידים להביא את הכלבים שלהם, כמו גם לעובדים. נוכחות של כלב במשרד או בכיתה ישר מעלה את מצב הרוח ומעלה חיוך על הפנים".

האם הכלבים תורמים לפריון של העובדים במשרד או מפריעים לעבודה? דשקוב: "תלמידים שמגיעים עם הכלב לשיעור הופכים את המקום לנעים יותר, והכלבים עצמם לא רק משפרים את האווירה, אלא גם תורמים לעלייה בתפוקה ולפריון גבוה יותר של התלמידים, מה גם שכיף ללטף אותם ולשחק איתם, והם מכניסים את כולם למצב רוח כיפי בהפסקות".

הכלב סימבה (צילום: יח''צ)
הכלב סימבה (צילום: יח''צ)

שם הכלבה: לולה. 

שם החברה: אייטם מדיה יחסי ציבור.

שם הבעלים של הכלבה ותפקיד: יהודה שוויצר, בעלים ומנכ"ל. 

מתי הכלבה מגיעה למשרד: פעם בשבוע בערך. 

האם מקום העבודה נחשב "דוג פרנדלי", ואם כן מה המשמעות? שוויצר: "מאוד. אנחנו מאפשרים לעובדים להביא את הכלבים שלהם מתי שהם רוצים, זה מוסיף הרבה אנרגיה ושמחה למשרד. יש פארק גדול ליד המשרד בו הכלבים יוצאים לטיולים".

האם הכלבים תורמים לפריון של העובדים במשרד או מפריעים לעבודה? שוויצר: "מחקרים רבים מראים כי כלבים במקום העבודה מפחיתים את תחושת המתח שחווים העובדים ועוזרים להעלות את שביעות הרצון ממקום העבודה. הם משפרים את מצב הרוח של העובדים ומעלים את המורל".

הכלבה לולה (צילום: אייטם מדיה)
הכלבה לולה (צילום: אייטם מדיה)

שם הכלבה: דובי.

שם החברה: xpat הממוקמת במתחם חללי העבודה המשותפים Urban Place בירושלים.

שם הבעלים של הכלבה ותפקיד: דיויד וקסמן.

מתי הכלבה מגיעה למשרד? כל יום.

האם מקום העבודה נחשב "דוג פרנדלי", ואם כן מה המשמעות? וקסמן: "רשת מתחמי עבודה משותפים Urban Place נוקטת מדיניות ידידותית לכלבים ומאפשרת לדובי להגיע למשרדים ולשחק עם הכלבים של שאר חברי הקהילה. אין ספק שהיא הפכה לכוכבת וחברי הקהילה קובעים תורים ביניהם כדי לשחק ולטייל איתה במתחם".

הכלבה דובי (צילום: אורית בן חיים)
הכלבה דובי (צילום: אורית בן חיים)

שם הכלב: ג'וני.

שם החברה: חברת P-Cure שפיתחה פתרון אשר מפחית באופן משמעותי את עלויות ההתקנה וכמות המשאבים הנדרשים להקמה והפעלה של מרכז טיפול בפרוטונים, ובד בבד, מגביר את יעילותו הקלינית. 

שם הבעלים של הכלב ותפקיד: ד"ר מיכאל מאראש, מייסד ומנכ"ל החברה. 

מתי הכלב מגיע למשרד: כמה פעמים בשבוע, בהתאם ללו"ז שלי.

האם מקום העבודה נחשב "דוג פרנדלי", ואם כן מה המשמעות? מאראש: "בקומת הייצור והמכונות אנחנו מקפידים על נוהלי ביטחון מחמירים, על מנת להגן על העובדים. קומת המשרדים לעומתה היא רחבה יותר ויש בה שטיח, ולכן באופן טבעי התחושה בה הרבה יותר משוחררת. נוסף על כך, אנו לא מקפידים על לבוש רשמי, ויש מי שאפילו מרגישים בנוח עד כדי כך שהם מסתובבים יחפים. בתוך התחושה הזו, להביא את הכלב למשרד זה טבעי מאוד. הוא מסתובב בין העובדים ומקבל ליטופים ופינוקים מכולם. בתקופות של לחץ ועומס עבודה, יש עובדים שיושבים איתו דקות ארוכות, משחקים ומלטפים אותו, וזה עוזר להם להירגע, ולחזור לעבודה נינוחים יותר".  

האם הכלבים תורמים לפריון של העובדים במשרד או מפריעים לעבודה? מאראש: "ג'וני הוא כלב מאוד שקט ונוח, אז הוא לא מפריע לאף אחד. אנחנו עובדים עם שותפים שונים בבתי חולים ברחבי  ארה"ב ואירופה, ורוב המשקיעים שלנו יושבים בסין, כך שלאורך כל היום מתנהלות במשרד שיחות זום, ולפעמים הוא מופיע על המסך לכמה דקות. את השותפים שלנו זה מאוד משעשע, הם חושבים שזה מקסים ונותן להם הרגשה של נינוחות בהתנהלות מולנו. אנחנו מאמינים שזה גם מסייע להפוך את הקשר מולם לכזה שהוא פחות נוקשה והרבה יותר קרוב".  

הכלב ג'וני (צילום: פי קיור)
הכלב ג'וני (צילום: פי קיור)

שם הכלבה: ליצ'י.

שם החברה: Coinmama.

שם הבעלים של הכלבה ותפקיד: נמרוד שלום, חשב במחלקת הכספים (Financial Controller).

מתי הכלבה מגיע למשרד? כל יום.

האם מקום העבודה נחשב "דוג פרנדלי", ואם כן מה המשמעות? שגיא בקשי, מנכ"ל Coinmama : "החברה שלנו מאוד "דוג פרנדלי". כולם מקבלים את הכלבה באהבה, מלטפים אותה ומתייחסים אליה מאוד יפה. היא מרגישה בנוח על הספות במשרד ואף נהנית לשוטט לבדה ברחבי המשרד". 

האם הכלבים תורמים לפריון של העובדים במשרד או מפריעים לעבודה? בקשי: "אפשר לומר שהם תורמים לפריון, ליצ'י משרה רוגע ונעימות ובעיקר מחברת בין אנשים עם צחוק ואהבה".

הכלבה ליצ'י (צילום:  קוינמאמא)
הכלבה ליצ'י (צילום: קוינמאמא)