כמו כן, כיוון שרוב הילדים פעלו שעות רבות באופן עצמאי במחשב או צפו בטלוויזיה, יש לחזור בהדרגה ולקדם מיומנויות חשובות כמו משחק חברתי, שירים, ריקודים, הצגות, יצירה ומשחקי כאילו חופשיים, המהווים הזדמנות לביטוי רגשי ולחיזוק קשרים חברתיים.
בנוסף, כדאי שהגננת תשים לב לאיתותי מצוקה אצל ילדים והורים ותבנה מחדש את מערכת האמון בינה לבין להורים.
במקביל, מומלץ שההורים יסייעו לילדים לחזור לשגרת יום מסודרת הכוללת התעוררות מוקדמת בבוקר, ארוחות מסודרות והליכה לישון בזמן. אל דאגה, החומר הלימודי שהילדים "הפסידו" במהלך הסגר יילמד בהמשך חייהם בגן ובבית הספר וגם אלו העולים לכיתה א' יגיעו מוכנים.
חזרה לסדר יום קבוע ומאורגן.
הכנת הילדים כל ערב ליום שלמחרת (שינה, אוכל, תיק, בגדים, פרידה).
להפחית לחץ! אין משהו שהילדים הפסידו בתקופה הזו שלא יהיה ניתן להשלים אותו.
לסמוך על הגננות שיתנו מענה איכותי ומקצועי לילדים.
המשך היכרות מעמיקה עם הילדים וההורים ועבודה בקבוצות קטנות לפי תחומי עניין של הילדים.
בנייה או תזכורת של "חוקי הגן".
דגש על הפן הרגשי-חברתי ולא על השלמת ״פערים לימודיים״.
חיזוק הקשר עם ההורים.
איתור איתותי מצוקה של ילדים והורים.