מגפת הקורונה שלחה את כולנו להתכנס בבית פעם נוספת לסגר הדוק לפני כשלושה שבועות. לנוכח שפע הגירויים בחוץ בתקופת טרום הקורונה גובר החשש של רבים מפני שהייה ממושכת נוספת בבית. בימים אלה הבית משמש כמבצרנו ומגן עלינו מפני הידבקות בנגיף, אז כמובן שעולה השאלה כיצד להעביר את הזמן בבית בצורה הנעימה, הבריאה והיעילה ביותר. במיוחד בימים אלה חשוב להפוך את הסביבה הביתית לנעימה, לבלות זמן איכות ולהשקיע בתחביבים שנשכחו אי שם בשגרה הברוכה.

אז לרגל הארכתו המסתמנת של הסגר השלישי בדקנו איזה הרגלים שינו הישראלים בעקבות שנת הקורונה החולפת, מה הם ישמרו איתם גם אחרי ואיזה מוצרים עוזרים להם להעביר את הסגר בצורה נעימה ויעילה יותר. 

מיכל לוי (48), נשואה + 3, חולון: "הסגר הראשון תפס את כולנו די בהפתעה אבל לשני והשלישי כבר הגענו מוכנים. מתחילת הסגר הראשון אני עובדת מהבית. בתור אחת שהייתה רגילה ללכת אחת לשבוע לספר לפן, עם סגירת המספרות לא רציתי לוותר על המנהג שגורם לי להרגיש מטופחת ומסודרת אז קניתי פן ביתי. לאחר שלמדתי לסדר את השיער בדיוק כמו שאני אוהבת אני חייבת להודות שייקח זמן עד שאחזור לספר כי גיליתי שאני יכולה לסדר לבד את השיער בבית ולהימנע מההוצאה".

ליאור ראובן, יועץ טכנולוגי ב-"UNICO": "בשנה האחרונה ניתן לראות ביקוש הולך וגדל למוצרי טיפוח חשמליים לשיער. ניתן לראות מודעות הולכת וגדלה בקרב המשתמשות בעיקר לשמירה על בריאות השיער, ובזמן שהמספרות סגורות, כל בחורה שנייה שחשוב לה לשמור על טיפוח, אפילו הבסיסי ביותר, רכשה מחליק או פן איכותי לשימוש ביתי, וכל גבר שחשוב לו לשמור על טיפוח בסיסי, רכש מכונת תספורת לשימוש ביתי". 

מחליק לשיער של ''valera swiss'' (צילום: יח''צ)
מחליק לשיער של ''valera swiss'' (צילום: יח''צ)

מרי לוי (47), נשואה + 3, ראשון לציון: "הסגר אילץ אותי להישאר בבית, ולוותר על הרבה תחביבים מתקופת טרום הקורונה. היום אני יכולה להגיד שבזכות הסגר גיליתי את המטבח מחדש, וכל יום אני מבשלת לילדיי ארוחה חמה. הפכנו את המטבח למקום בוא אנו מבלים זמן איכות, אופים, מבשלים ונהנים לאחר מכן מהמטעמים סביב השולחן המשפחתי".

עופר גבאי, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי  ב-"OIG", מסביר: "בעקות הקורונה והסגרים לאנשים יש יותר זמן פנוי. ההישארות הממושכת בבית גרמה לכמות מוצרי הצריכה לעלות. אפשר לראות כיום בכל בית יותר מוצרי מטבח, חשמל, ואף אקססוריז לבית. דווקא בתקופה זו, ניתן לראות את הרצון של הקהל הישראלי להתחדש במוצרים חדשים אשר ינעימו את ההישארות הממושכת בבית".

מסחטת מיצים של ''DAVO'' (צילום: יח''צ)
מסחטת מיצים של ''DAVO'' (צילום: יח''צ)

אסנת כהן (48), נשואה +2, אזור: "גם לאחר שהחלמתי מהקורונה נשארו עדיין תופעות לוואי כמו חולשה, עייפות וחוסר ריכוז. הבנתי שכדי  לחזור לשגרה כמה שאפשר, ולטפל בילדים שלי שנמצאים כבר שנה כמעט ללא מסגרות באופן רצוף, אני צריכה לחזק את עצמי. כבר חצי שנה שאני לוקחת כל יום ויטמין D ואני רואה את השיפור הפיזי בעיקר, שעוזר לי לעבור את היום". 

גיא מרקוביץ', סמנכ"ל שיווק בקבוצת "אמברוזיה SHPHERB": "הציבור הצביע ברגליים והחליט לקחת את המושכות בכל הקשור לחיזוק מערכת החיסון ושמירה על אורך חיים בריא, במיוחד לאור מחקרים אחרונים בתחום שהמליצו על נטילת ויטמין D כחיוני למניעת מחלות ושמירה על מערכת החיסון הטבעית של הגוף".

ויטמין C ו-D, ''סופרהרב'' (צילום: יח''צ)
ויטמין C ו-D, ''סופרהרב'' (צילום: יח''צ)

ריקי לוי (40), נשואה +1, תל אביב: "עם ההבנה שנבלה המון זמן בבית חיפשתי פתרונות קטנים שינעימו את הזמן עבורי ועבור בני משפחתי. אני מקפידה בכל ערב להדליק נרות ליצירת אווירה חמימה ורכשתי מספר מפיצי ריח לחללים השונים בבית כדי לשמור על ניחוח נעים ומזמין". 

נרות ומפיצי ריח לבית, ''סבון'' (צילום: רונן מנגן)
נרות ומפיצי ריח לבית, ''סבון'' (צילום: רונן מנגן)

נופר מורד, מנהלת שיווק ב"סבון": "בשנה האחרונה ראינו עלייה של עשרות אחוזים ברכישת מוצרי אווירה לבית. הישראלים מחפשים נחמות קטנות שינעימו את הזמן בביתם. נרות ומפיצי ריח הפכו למוצרים פופולריים ליצירת אווירה חמימה ומזמינה ושמירה על ניחוח נעים בבית לאורך היום".