טרנד פינות הקפה המעוצבות לבית ולמשרד תופס תאוצה אדירה בימים אלה של סגרים והגבלות תנועה. סגירת בתי הקפה מהווה מכה לא פשוטה עבור מאות אלפי ישראלים שנוהגים לפקוד את בתי הקפה מדי יום.

מעצבת הפנים, הדס שלף – בעלת סטודיו לעיצוב "שונות", נתבקשה על ידי לקוחה ותיקה, ליצור עבורה פינת קפה מעוצבת במשרד עו"ד שלה. המעצבת המוכשרת הכינה תכנית עיצובית המשקפת תחליף אמיתי לאווירת בית הקפה.

"פינת הקפה היא תחליף ליציאה לבית הקפה. המשמעות היא שמעשית מתנתקים מכל המולת הבית והמשרד. העיצוב המוקפד ושינוי האווירה מאפשר שזה יקרה אצלנו במרפסת, בפינת משפחה או בכל חלל שאינו חלל ציבורי. כל מקום בו אין כלים מלוכלכים, כביסה או דאר שיש לטפל בו", אמרה  שלף.

"למעשה אני בונה סצינה שלימה בעזרת תפאורה: רקע, טפט, לוח מודעות, ושמה דגש על אלמנט או שניים שהם השואו, מבלי לגעת בקירות או ריצוף. הלוגיקה אומרת שהכול נייד, משתנה, מתחלף וניתן לצביעה", הוסיפה.

בהמשך, ציינה כי היא רוצה לערב תמונות וכל אביזר שייחלץ את הפינה מהמראה הקלאסי של המשרד או הדירה. "מבחינתי, אופי הפינה צריך לקחת בחשבון את הצורך של המשתמש. מי שאוהב קפה עם אווירה עסקית, הייטקית – ניתן בקלות לעצב כזה. מי שרוצה מקום מפלט לקרוא ספר או עיתון – יקבל פינת קפה שונה בתכלית. הכל טמון בבחירת חומרים וצבעים. טקסטורות חומרים יוצרים את ההשראה. יש דגש לפינה פרקטית שלא יהיה אסון אם יישפך שם קפה או יהיו פירורי עוגיות. מי שמזמין את הפינה צריך לאהוב לשבת בה".

מהשיחה מתברר כי הטרנד מלווה בקשה ליצור מעין חדר בריחה. לדבריה, היישום זריז ולא יקר. "המלצתי היא לבחור צבעים וחומרים הנעימים לכם לשהות במחיצתם. תבדקו את עצמכם - האם שילוב עץ יעניק תחושת רוגע ושלווה? האם אתם מעדיפים צבעים עזים, צבעים שקטים, טקסטורות, בדים, גאומטרי, פרחוני? שלבו לתוך המרחב את הקולות שתרצו לשמוע, מוסיקת רקע, ציוץ ציפורים". 

ההמלצה החמה: "חשוב מאוד להימנע מלתלות שעון במרחב שהגדרתם לעצמכם כפינת הקפה, כדי שתוכלו להתמסר לאווירה שעוטפת אתכם בזמן שהותכם, מבלי להרגיש לא בנוח שהזמן מתקתק".