חוקרים מאוניברסיטת אוסקה סיטי ביפן, מצאו כי צריכה של שומשום יכולה להפחית את הסיכון לפתח מחלת פרקינסון על ידי מניעת נזק עצבי שמפר את האיזון של העברת מסרים בין תאי העצב לשרירים.

המחקר, שפורסם בכתב העת Heliyon, ערך ניסוי במשך 36 ימים, שבמסגרתו קיבלו עכברים חומר כימי טבעי המצוי בזרעי שומשום (Sesamol) האחראי להשפעה נוגדת דלקת ונוגדת חמצון. זאת, על מנת לגלות איזו השפעה הייתה לחומר על ייצור רמות הדופמין (Dopamine), שהוא מוליך עצבי המופרש במוח שמאפשר לנו לבצע מגוון של תנועות מתואמות עם הגוף.

הפרשה מועטה של דופמין ממה שצריך באופן טבעי, מקושרת לשינויים משמעותיים במצב רוח ולמחלות כמו פרקינסון, שהיא הפרעה נוירולוגית מתקדמת שפוגעת בתאי עצב המייצרים דופמין במוח. מה שגורם בין היתר לרעידות, אובדן שיווי משקל, דיבור מעורפל, נוקשות שרירים או איטיות בתנועה.

הממצאים חשפו כי עכברים עם פרקינסון שצרכו את הכימיקל הראו שיפור ברמות הדופמין, באיזון ובתפקוד המוטורי, מה שלפי החוקרים מצביע על כך שרכיב השומשום יכול לשמש כתרופה הראשונה למחלת פרקינסון שמגיעה ממקור טבעי לחלוטין. נכון לעכשיו אין תרופה מונעת לפרקינסון, ולאור הממצאים החוקרים מוכנים לקחת את המחקר שלב אחד קדימה לניסויים קליניים.