בקרוב יגיעו הימים החמים ההולכים יד ביד עם התפתחות תפרחות עור אצל חלק מהאנשים, לכן כדאי להכין את העור כבר בתחילת עונת המעבר. גירוד בעור נובע לעתים בגלל יובש, זיהום או גירוי, ואילו הפריחה מאופיינת לעתים בגרד, נפיחות ופצעונים קטנים. אולם, לא מדובר במצבים מסכני חיים, ועם טיפול יעיל ומהיר הסימנים יחלפו כלעומת שבאו, אך יש לנקוט באמצעים אשר יפחיתו את הסיכון לזיהום. הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה. כדי להקל על התופעה, יש תחילה להבין מה מעורר את היובש ולטפל בבעיה.  

כיצד להימנע מעור יבש ומגרד?

מריחת קרם לחות מתאים: אוויר יבש = עור יבש. העניקו לעורכם את הלחות בחזרה באביב (או בכל עת של השנה). כדאי להשתמש בקרם עשיר בלחות ושומן על עור לח אחרי המקלחת. אין לנגב את הגוף עם מגבת אלא בטפיחות, כך יש סיכוי לעור לספוג יותר את הלחות של הקרם. יש להקפיד למרוח קרם לחות לכל אורך היום. 

להתקלח עם מים פושרים: מקלחת חמה בסוף יום ארוך יכולה להרגיש מרגיעה במיוחד, אבל חשוב להקפיד לא להתקלח במים חמים אשר מייבשים את העור עוד יותר, מכיוון שהם מורידים את השומן הטבעי שלו. 

בנוסף מומלץ להשתמש בסבונים עם רמת PH נמוכה (3.5), סבונים אלו מייבשים פחות את העור.  

שמירה על מקור לחות לגופכם: חשוב מאוד להקפיד על צריכת המים. אי שתייה מספקת מקשה על העור להרגיש לח ולהראות טוב. 

בנוסף, מומלץ ללבוש בגדים העשויים מ-100% כותנה, להשתמש בתכשירים היפו-אלרגניים, להיזהר ממגע עם מוצרי ניקוי שמגרים את העור (בעיקר בימי הקורונה ששוטפים ידיים לעתים תכופות) ולהקפיד על אכילת מזון בריא ועשיר בנוגדי חמצון.

 שליטה בגרד ומניעת החמרה 

במידה והיובש כבר קיים ומתחיל להחמיר לגרד, הגרד עלול להתפתח לאלרגיית עור. 

שליטה בגרד מושגת על ידי טיפול במגוון רחב של משתנים: חיטוי, ליחוח העור, חיסול החיידק הפעיל, שיקום הרקמה ויצירת תנאים למניעה.

הזנת עור יבש, מגרד ומגורה עם משחה כדוגמת Revamil Balm יכולה לסייע בהרגעת העור והגנה מהתפתחות זיהום.

התכשיר מכיל 25% דבש רפואי טהור משעוות דבורים הידועה כמסייעת בהפחתת גרד ואדמומיות בעור. המשחה לא כבדה, נספגת בקלות אל העור ומזינה אותו ועל כן מתאימה מאוד לאקלים הישראלי. תכונותיה המרגיעות עוזרות להחזיר עור יבש לאיזון מחדש והאנזימים שבה נותנים הגנה אנטיבקטריאלית. 

ניתן להשתמש בתכשיר בנוסף כדי להקל על גירוד וגירויים מפסוריאזיס ואקזמה אך גם לריפוי פצעים שטחיים. חשוב לדעת כי המוצר מכיל מרכיבים איכותיים, היפואלרגני וללא שאריות הדברה ומתאים לשימוש לכל שכבות הגיל וגם לילדים ונשים בהריון. התכשיר אף מתאים לשימוש כעזרה ביתית ראשונה. 

הכותבת היא אחות מוסמכת בחברת CWT