יום העצמאות הוא יום מלא חגיגות, משפחה, חברים, זיקוקים והנאה עבורנו, אבל מה עם הכלבים והחתולים שלנו? למרבית הכלבים והחתולים יש פחד גדול מאוד מרעשים חזקים, שעלול להכניס אותם לחרדה. אומנם אנחנו אוהבים לראות את הזיקוקים בשמיים, אבל עלינו להבין שחיות המחמד שלנו לא. ומעבר לכך, הם מגיבים בצורה אינסטינקטיבית מאוד שעלולה לגרום להם לברוח, לרוץ לכביש, לקפוץ מהחלון ואפילו להיפצע אם לא נשמור עליהם. בכל שנה מחדש, אחרי יום העצמאות, הרשת מוצפת בהודעות בקשה לעזרה למציאת כלבים וחתולים שנעלמו כשברחו מרעש הזיקוקים.

בנוסף, עם ישראל חוגג את עצמאותו ב"על האש" ובמנגלים. גם כלבי וחתולי ישראל חוגגים, אך כדאי לדעת שעבורם החג עלול להסתיים רע מאד. ביום העצמאות המרפאות הווטרינריות מוצפות בכלבים וחתולים הסובלים מפגיעות במערכת העיכול שמקורן באכילת עצמות או בליעת חלקי עץ משיפודים. חשוב לשים לב למי נותן להם מה במהלך הארוחה החגיגית.

ד"ר דיויד רוזנבלט, רופא וטרינר של חברת "ביופט", העניק מספר טיפים לכלבים, חתולים ובעליהם לקראת יום העצמאות:

שמרו על החתולים והכלבים שלכם בבית. חוש השמיעה של הכלבים והחתולים הרבה יותר טוב משלנו, לכן הם שומעים הרבה יותר חזק את הרעשים הפתאומיים והעצומים של הזיקוקים, כך שגם אם החתול שלכם רגיל לצאת וליהנות בגינה, כדאי שיישאר בבית בערב הזה. בנוסף, גם הנפצים לא מועילים לרוגע שלו. חתול או כלב שנזרק לידו נפץ כזה, יעשה הכל כדי לברוח מהסכנה ועלול לרוץ רחוק ככל האפשר, להיפצע או להיעלם. 

אל תשאירו את החתול והכלב לבד בבית והעניקו להם מקום סגור וחשוך בו יוכלו להתחבא. אם אתם יודעים שהחתול/כלב שלכם מגיב בבהלה לרעש הזיקוקים, אל תשאירו את החיות שלכם לבד בבית. תזמינו דוג/קט סיטר, או שפשוט תבקשו מאחד השכנים להיות איתם בזמן שאתם יוצאים החוצה לראות את הזיקוקים.

במהלך מופע הזיקוקים כדאי להגביר רעשי רקע כמו רדיו, טלוויזיה או מוזיקה כדי למסך את הרעש ולהסית את תשומת הלב.

זיקוקים, יום העצמאות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
זיקוקים, יום העצמאות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

וודאו שכלבכם מסומן בשבב תת עורי ולחתול יש קולר עם פרטי יצירת קשר. היו בטוחים שהשבב רשום לכם, וודאו שהכלב רשום במאגר הכלבים של משרד החקלאות באינטרנט. לגבי חתולים - וודאו כי לחתול יש קולר ובו רשום שם ופלאפון עדכני ליצירת קשר.

בלי צמידים זוהרים: אחד המוצרים הפופולריים ביום העצמאות עלול להיות מסוכן. הרחיקו את הצמידים מחתולים ומגורי כלבים על מנת שהאחרונים לא יכרסמו אותם.

אל תגזימו בכמויות של השאריות עמן אנו מפנקים את חיות המחמד. הקפידו שלפחות 80% מהמזון של הכלב והחתול יהיה המזון המסחרי הרגיל שלו.

חג שמח ובטוח!