בימים הקרים של העונה כשאנו חשופים לשינויים קיצוניים בטמפרטורות בין הקור שבחוץ לחום שבפנים, אנו נתקלים לא מעט בתופעת היובש שעלולה להופיע בלא מעט מקומות. כדי למנוע זאת רבות מאיתנו אימצו לעצמן שגרת טיפוח, אבל מה קורה כאשר מתברר שהיא אינה נכונה עבורנו?

לכל אחת מאיתנו יש שגרת טיפוח אישית שהיא סיגלה לעצמה במהלך השנים. שגרה זו עלולה להשתנות מעת לעת מסיבות שונות כמו למשל, אם קיבלנו המלצות למוצרים שטרם ניסינו מקרובים שלנו, אם יש הנחה משתלמת למשהו חדש שממש בא לנו לנסות, חילופי עונות וסיבות רבות נוספות.

אבל מה קורה ברגע שמתברר כי אנו נוטות לבצע טעויות רבות בשגרת הטיפוח שחשבנו שעד כה נכונה לנו? בטח כבר שמעתן שמומלץ להסיר איפור לפני השינה ולבחור את המוצרים הנכונים עבור העור שלנו. כל זה כמובן נכון, אך עם הגעתה של עונת החורף הקרה שמזמנת לנו הרבה מאוד יובש בהרבה מאוד מקומות, אספנו לכן מספר המלצות של דבורה א. פרטוש, קוסמטיקאית פרא רפואית מוסמכת, שמסבירה כיצד תמנעו מטעויות נפוצות בשגרת הטיפוח שמתרחשות בעיקר בחורף. 

מומלץ למרוח תכשירי לחות ישר אחרי המקלחת (צילום: אמיר יעקובי מטעם סבון)
מומלץ למרוח תכשירי לחות ישר אחרי המקלחת (צילום: אמיר יעקובי מטעם סבון)

למרוח קרם הגנה גם בחורף: "מאוד חשוב למרוח קרם הגנה בכל עונות השנה. נכון שבחורף קר בחוץ, מעונן ויורד גשם, אבל דווקא בעונה זו ישנה חשיבות מרבית למרוח באופן קבוע קרם הגנה, מכיוון שקרני השמש עדיין מסוכנות לעורנו, גם כשלא חם בחוץ", אמרה. לדבריה, קרני השמש פולטות קרינה שעלולה להזיק לעורנו. במקרה הקל - הופעת פיגמנטציה קלה על גבי העור, במקרה החמור - סרטן העור. 

להימנע ממקלחות רותחות: "בעונת החורף כשקר בחוץ כל מה שבא לנו לעשות אחרי יום מפרך בחוץ, אם זה בעבודה, בלימודים או כל פעילות אחרת, זה להיכנס למקלחת רותחת ולשהות שם זמן ממושך. אבל למה בכל זאת כדאי לנו להימנע מזה? מים בטמפרטורה גבוהה עלולים לגרום להורדת לחץ הדם בגוף, מה שגורם להרחבת כלי הדם שלנו. הרחבה זו עלולה לגרום לכלי הדם לאבד מגמישותם וכתוצאה מכך יכולה להיווצר תופעה של הופעת ורידים ברגליים", הסבירה פרטוש והוסיפה כי יש לשהות במקלחת זמן שאינו ממושך תחת מים שהם בטמפרטורה סבירה וחמימה. 

חשוב מאוד להקפיד על שתייה מרובה: "מזג האוויר המבלבל והקריר לא גורם לנו להזיע יותר מדי ולהיות צמאים, אך עדיין זה לא אומר שאנחנו צריכים להזניח את נושא השתייה המרובה גם בעונת החורף", הסבירה. "מבחינת הגוף שלנו הדבר הראשון שיתייבש כתוצאה ממחסור בנוזלים יהיה העור, לכן היובש היא תופעה שמאוד נפוצה בעיקר בעונת החורף, ולכן חשוב מאוד להקפיד על שתייה מרובה, גם כאשר אנחנו לא חשים צמאים", הוסיפה. 

לעולם אל תקלפו לבד עור יבש ומתקלף: "הסיבה הפשוטה היא שמה שנראה לכן כמו התקלפות תמימה בעור עלול להיות בסופו של דבר פריחה, דלקת או אפילו תופעה של מחלת עור, ובמידה ותקלפו את העור יכול להיגרם נזק רב יותר כמו למשל התפתחות של זיהום", אמרה פרטוש. עוד טענה, כי לאחר כל מקלחת יש למרוח באופן קבוע קרם לחות על הפנים ועל הגוף ובכך למנוע יובש וקילופי עור, ואם מבחינים כי היובש והקילופים לא עוברים כעבור שבוע יש להיוועץ עם רופא מומחה. 

מומלץ למרוח תכשירי לחות ישר אחרי המקלחת: "לאחר המקלחת כשהעור עוד לח וטרם הספיק להתייבש זה הזמן הטוב ביותר להעניק לו לחות מקסימלית מאחר ובזמן זה הוא מסוגל לקלוט יותר את הרכיבים שבקרם ולהעניק אפקט מיטבי יותר לגוף", הסבירה פרטוש. "יש שני מוצרים שאני אוהבת באופן אישי להשתמש בהם בעיקר בחורף שמאוד עוזרים לי להתמודד עם יובש. הראשון שבהם הוא קרם גוף משקם של SABON בריח של פטשולי לבנדר ווניל. מעבר לזה שאני מכורה לריח, אני מאוד אוהבת את העובדה שברגע שאני שמה אותו הוא נספג במהירות ומשאיר מרקם עדין וכיפי. המוצר השני שאני אוהבת במיוחד זה קרם ידיים של KB PURE המכיל בתוכו את עשב הטיגריס שהוא בעיקר מסייע לי במקרי קיצון כשהעור שלי ממש יבש בחורף ואני שמה אותו בכל מקום אפשרי".