התרפקות על העבר היא כמו אוויר לנשימה ורבים היו מוכנים לוותר על אינספור דברים בעבור חזרה לרגע מסוים שהעניק להם פרפרים בבטן וגרם לאישוניהם לבהוק. כפי שנראה "מוזיאון זיכרונות הילדות הנייד" הוקם בדיוק לשם כך על ידי חיים פלדמן, מנכ"ל ומייסד חברת "כיף חיים" לאירועים, ימי גיבוש וימי כיף. פלדמן הקים את מפעל חייו לפני למעלה משלושה עשורים וכשראה שמאז פרוץ מגפת הקורונה בשל מגבלות ברחבי המדינה אירועים מתבטלים והעתיד לא ברור - הוא הבין שפתרונות יצירתיים יספקו עבורו פרנסה מלווה בעשייה והנאה.

"רכשתי בשנים האחרונות חפצים נוסטלגיים בשווקים מסביב לעולם ובישראל כמו מגהץ פחמים, מלודיקה, מכונת כתיבה או חפצים מבית הוריי, וידעתי שניתן למנף את זה להרבה יותר מאוסף. הבנתי שבשביל שאוכל להמשיך לעשות את מה שאני אוהב יש צורך לקחת את זה כמה צעדים קדימה. החלטתי לפתוח את מוזיאון זיכרונות הילדות הנייד בין אם זה למוסדות חינוך, בתי דיור מוגן ואף לאנשים פרטים", מציין פלדמן, ומוסיף בחיוך: "מרגש לראות סבים וסבתות עם ילדיהם, נכדיהם ואף נינים מתרפקים על הנוסטלגיה הזו. זה רגע שקשה לתאר במילים. בסגר האחרון היה סבא שהזמין מאיתנו במיוחד חפצים בכדי להראות אותם דרך החלון לנכדיו שלא ראה חודשים, זה שווה יותר מהכל. מעבר להיבט הכלכלי יש כאן ממש חוויות מרגשות שנוצרו בתקופה זו. ועכשיו ששוב מדברים על מגבלות אפשר לראות שאנשים בעזרת זיכרונות מהעבר מספקים לעצמם חוויה שעושה טוב על הלב". 

בסגרים הקודמים מפיק האירועים הוותיק עשה ממש הסבת מקצוע כשהקים מפעל ביתי לערכות יצירה מהטבע, ערכות והפעלה לכל המשפחה ואף משתלה ביתית לסוקלנטים, וכל זאת בתמיכת רעייתו גלית ומשפחתם.  

חיים וגלית פלדמן (צילום: פרטי)
חיים וגלית פלדמן (צילום: פרטי)

השנה האחרונה לדבריו הייתה צפויה להיות שנה של צמיחה לחברת "כיף חיים" כאשר אירועים לרשויות מקומיות, בתי ספר ואנשים פרטיים היו סגורים חודשים קדימה, אך התכניות השתנו מעת לעת בגלל הקורונה שעדיין עמנו. "למרות שזה לא פשוט לתכנן את הדרך קדימה כל פעם מחדש אני משתדל להיות כמה שיותר אופטימי וברור לי שמוזיאון זיכרונות הילדות הנייד יהווה מצד אחד פתרון חברתי למשפחות ומקומות שרוצים להחזיר את תחושת הקהילתיות, ומצד שני אפילו יראו לדור הצעיר שאפשר ליהנות לרגעים גם מחוץ למסכים", הדגיש פלדמן והוסיף: "התמיכה ממשפחתי וחבריי מראה לי כמה אסור אף פעם לוותר וחשוב להישאר עם תשוקה לעשייה וחיוך על פנים".

מוזיאון זכרונות ילדות נייד (צילום: ''כיף חיים'')
מוזיאון זכרונות ילדות נייד (צילום: ''כיף חיים'')

מוזיאון זיכרונות הנייד שחוצה את ישראל בימים אלו מראה שגם בתקופות מורכבות ובימים בהם השיח על הקורונה חוזר - המנה העיקרית לתחילתו של היום ואף לסופו צריכה להיות אופטימיות אשר מלווה ביצירתיות אינסופית. הרי להיות עצמאי במדינתנו זו משימה לא פשוטה מלכתחילה, אך עם מרכיבים כאלו אפשר לצלוח אותה בכבוד והרוח נשארת איתנה.

ליצירת קשר: חיים פלדמן, "כיף חיים" - 0544718915

בפייסבוק: https://www.facebook.com/KefChaim