יום חגיגת החיים שמצוין כל שנה ב-22 בינואר, נוסד במקור לחגוג את דור ההמשך, אבל כיום הוא כבר מסמן את כל מה שטוב בחיים עצמם. קל לשכוח לפעמים את הזכות והמזל ליהנות מהחיים ולהתמקד בתסכולי היומיום, אבל בגיל השלישי מתפנה זמן להסתכלות והוקרת תודה. ענת מייק, מנהלת התרבות של דיור מוגן אחוזת צהלה, מציעה כמה דרכים לחגוג את החיים בגיל השלישי.

גרמו לזה לקרות – Make it happen:
תמיד חלמתם לעשות משהו ולא העזתם? אפילו אם כולם אומרים שזה לא לגילכם. טיילו למקום שמעולם לא הייתם לימדו משהו חדש שעוד לא למדתם, לכו לשמוע הופעות רחוב, או מוזיקה שלא יכולתם לשמוע בדרך אחרת ותנו למוסיקה לחלחל. אזרו את האומץ להתגבר על פחד או חשש שעצרו אתכם בחיים, ונסו לחשוב ולממש כל דבר שלא הספקתם עוד לבצע. הגשמה עצמית וניצחון הפחדים יעשירו אתכם ויתנו לכם תחושה של הישג אמיתי. 

זה הזמן להשתמש בכסף שחסכתם
השתמשו בכסף שחסכתם עד היום ותיהנו ממנו – זה מגיע לכם. אל תשמרו את כל כולו עבור הירושה של ילדיכם, התפנקו בדברים שלא הירשתם לעצמכם לרכוש. כעת זה גם הזמן שלכם לחיות כמו שלא חייתם עד עתה. 

יום ללא חיוך הוא יום מבוזבז
זה נשמע פשוט, אבל לעתים קרובות קשה לחייך כשהזמנים קשים. עם זאת, פעולת החיוך מעוררת הורמונים בגוף הקשורים לאושר. חייכו לעצמכם במראה כשמתעוררים לראשונה בבוקר. התחלה עם חיוך עשויה לתת גוון חיובי לכל היום. עודדו מישהו אחר וגרמו לו לחייך ותרגישו איך הלב מתחמם וחווית ההצלחה מעלה גם אצלכם חיוך לשאר היום.

נפש בריאה בגוף בריא
בעיות בריאות קטנות יכולות להפוך לגדולות שמפחיתות את האושר. השתדלו לשמור על הבריאות. תזונה בריאה, שינה טובה ופעילות גופנית מותאמת יישמרו עליכם בכושר גופני ומנטלי ויעלו את רמות האושר.

ידע זה כוח
לימדו תחום חדש שלא למדתם בעבר, שפה חדשה, נגינה, משחקים. למידה של תחום  חדש מאתגרת, מפתחת ומהנה וגם תורמת להפעלת אזורים חדשים במוח ובכך גם שומרת עליו.

חלקו את הידע והמיומנות שצברתם עם העולם. התרומה מהניסיון לעולם מוסיפה תחושה של ערכיות כי העולם צריך אותי. לא רק אני צריך אותו. התחושה שנתת משהו מעצמכם תוביל להרגשת סיפוק אדירה. סיפוק מהנתינה, וסיפוק מכך שיש לך ידע בעל עוצמה, אשר מקנה תחושת ערך.

ענת מייק (צילום: יח''צ אחוזת צהלה)
ענת מייק (צילום: יח''צ אחוזת צהלה)

זיכרונות של שנים
סדרו את כל התמונות והזיכרונות באלבום מיוחד. קחו את הזמן להיזכר בכל אירוע מאחורי כל תמונה. כל אירוע בחיינו שמתועד מעלה בנו רגשות, אך גם זיכרונות, חיים שהיו, אירועים שנשכחו. תקדישו זמן להיזכר בהם, לומר על כל אירוע תודה שהיה לי את האפשרות להיות חלק. הגעגוע לאושר שהיה, יכול להוסיף לנו מוטיבציה להחיות חלק מהאירועים, הנאה מזיכרונות טובים שאף אחד לא יכול לקחת לנו מהראש, מהחוויות.

כתבו  ספר ביוגרפי על החיים. החיים של כל אחד מאיתנו הם סיפור בפני עצמו. ספר ידרוש ממכם לתכנן את סיפור חייכם לפי פרקים, כותרות, אירועים משמעותיים. ספר זה יהיה בעל ערך כלפיי עצמכם כזיכרון חיים, אך גם בעל ערך גבוה כלפי יקיריכם שירצו להכיר אותכם לעומק.

היו גאים בעצמכם והראו זאת לעולם
המשיכו לטפח את השיער, הציפורניים, השיניים והעור שלכם, אל תפסיקו להשתמש בבשמים ובתכשירים שמעניקים לגופכם מראה זוהר, הישארו אופנתיים ופתחו לעצמכם מראה משלכם שעדיין עומד בסטנדרטים של היופי שהגדרתם עבור עצמכם. הדרך החיצונית שבה תראו לאחרים איך אתם מרגישים מבפנים, תעניק לכם תחושת גאווה שתסלק כל מחשבה על כך שזמנכם עבר – זמנכם רק מתחיל עכשיו!

שבט אחים גם יחד
האדם הוא יצור חברתי, צור חברויות חדשות, הכר אנשים חדשים בין אם זה דרך חוגים, או סדנאות. קשרים חדשים יוצרים ריגושים חדשים שמעמיקים לחברויות עמוקות ושיתופיות. לא רק שתמצא חברים חדשים לחיים, גם תפתח את הקשרים הבינאישיים שלך.

אהבה יש באוויר
אהבו את בני הזוג שלכם, אהבו את המשפחה שלכם, אהבו את השכנים שלכם ואהבו את עצמכם. אמרו למישהו כמה הוא חשוב לכם  או החמיאו לו, סתם, בלי לצפות ממנו לשום דבר. אהבה מחזירה אהבה ונותנת הרגשת חום ושמחה בלב אשר יוצרת תחושת אחדות, שייכות וקבלה.

הדובדבן שבקצפת
הניחו את הביקורתיות בצד והוקירו תודה.  העריכו את האחר כמו שהייתם רוצים שיעריכו אתכם. אף אחד לא מושלם. כשאנחנו מוקירים תודה ומעריכים אנו מודים בכך שהאחר בעל חשיבות עבורנו.

הכותבת היא מנהלת התרבות של דיור מוגן אחוזת צהלה