@danavaron1

1,305
posts

31.9K
followers

457
following

מי את?
"דנה ורון, בת 44, נשואה ואם לחמישה. גדלתי ברמת אביב, ודקה לפני הפקת מבצעים מיוחדים בגלי צה"ל חזרתי בתשובה. מגדירה את עצמי כחסידת חב"ד, אשת תקשורת ופובליציסטית. מגישה תוכנית פעמיים בשבוע ברדיו 'קול ברמה' ובכל מוצ"ש ביחד עם בעלי ברדיו ירושלים, משתתפת בפאנלים בקשת, ברשת ובחברת החדשות ומנהלת פלטפורמות תוכן עם למעלה מ־K100 עוקבים ברשתות החברתיות. משתדלת להאיר את היופי והעוצמה שבלהיות יהודי לכל יהודי. עוצמה - כי אני לא 'דתיית מחמד', אלא אומרת את הדברים כפי שהם. מאמינה מאוד בשיח על אף המחלוקות וחושבת שרב השווה על השונה ושהגורל המשותף שלנו הוא מספיק הצדקה כדי לעשות הכל ולחיות כאן יחד בשלום".

מי הקהל שלך?
״הקהל שלי מגוון מאוד, מחרדי ממש שמקבל את התוכן שלי במייל כי אין לו חשבון ברשתות החברתיות, דרך דתי־לאומי־ימני, ועד לשמאל רדיקלי וערבים. כיף שעוקבים אחריי כאלה שהם תומכים נלהבים של אמונותיי וגם כאלה שממש לא, ועדיין נהנים לקבל הצצה לעולם שלי ולנהל ויכוח בעניינים הבוערים. באופן מודע ומגמתי לחלוטין, אני מכוונת את עצמי לקהל שונה ממני״.

דנה ורון (צילום: מתוך אינסטגרם)
דנה ורון (צילום: מתוך אינסטגרם)

לו היית חילונית, את חושבת שגם היו לך כל כך הרבה עוקבים?
״בגלגול החילוני שלי דמיינתי שאני מגישה בערוץ הילדים. תמיד אהבתי במה, תקשורת, תמיד שידרתי בתוכנית רדיו, גם אם האוזניות היו צעצוע, והמיקרופון - עט. לא חושבת שהייתי דמות שונה בנוף, הייתי אחת מני רבים. כאישה חרדית שמביאה תוכן שונה שמאתגר את החשיבה הלא דתית, אני מרגישה מעניינת יותר״.

מתי אנשים חורגים מגבולות הטעם הטוב?
״וואו, מתי לא?! כמעט על כל פוסט שאני מעלה יש המון שאוהבים ולא מעט שחולקים על דעתי. הרשת היא לא מקום סובלני במיוחד, ולצערי לעתים היד קלה על ההדק. ברגע שהתגובה חורגת מנושא הפוסט והופכת להיות השמצות אישיות, עלבונות ונאצות - אני חוסמת״.

האם אי פעם הטרידו אותך מינית באינסטגרם?
״יש הרבה מאוד הודעות הזויות שנשלחות בפרטי, אני תמיד מופתעת לגלות שיש אנשים שלא מוטרדים מעובדת היותי דתייה או נשואה ומרשים לעצמם לפנות באופן בוטה וישיר וכן, בעיקר מטריד. מיותר לציין שהם נחסמים מיד״.

דנה ורון (צילום: מתוך אינסטגרם)
דנה ורון (צילום: מתוך אינסטגרם)

אחרי אילו סלבס את אוהבת לעקוב, ואחרי מי אין סיכוי שתעקבי?
״אני עוקבת אחרי הרבנית ימימה מזרחי, סיון רהב־מאיר, עומרי כספי, אביב אלוש ויובל דיין ובכלל אחרי דמויות שמצליחות לחבר בין הגשמי לרוחני ובין קודש לחול. אני לא עוקבת אחרי דברים שמורידים אותי רוחנית ונותנים לי להרגיש לא טוב עם עצמי, וחושבת שאין צורך לנקוב בשמות ולפגוע במישהו חלילה״.

עד כמה היופי שלך עוזר לך באינסטגרם?
״אני לא מיתממת. אם הייתי גבר עם זקן וכובע שחור וחולצה לבנה, כנראה שלא היו מקשיבים לי באותה פתיחות. החזות הלא חרדית שלי מסירה חסמים ומאפשרת שיח פחות מתגונן ומתקיף. אם היופי היה הסיפור, אז יש ברשת דוגמניות יותר יפות ויותר חושפות ממני. בסופו של יום אנשים עוקבים אחרי מה שמעניין אותם. ויש הרבה מאוד תוכן מעניין בפלטפורמות שלי״.