@the_girl_who_knowz

מי את?
"נירית לוי שנידמן, 'החברה שיודעת', בת 39, נשואה פלוס שתי בנות מהרצליה, מעצבת רב־תחומית, יזמית דיגיטל והחברה הזאת שתמיד פונים אליה עם כל השאלות. את קהילת הלייפסטייל 'החברה שיודעת' הקמתי לפני כשלוש שנים כקבוצה סגורה בפייסבוק לחברות הקרובות שלי בלבד, ובה ריכזתי את כל ההמלצות והטיפים שלי באופנה, עיצוב, אוכל טוב, תרבות, חו"ל, עיצוב אירועים ועוד, במקום לענות לאחת־אחת על אותן שאלות בפרטי. לאחר חצי שנה נפתח עמוד אינסטגרם שהפך לבמה המרכזית, וכל התוכן עבר לשם, והפייסבוק הפך למקום שבו העוקבות שלי מתייעצות אחת עם השנייה. בנוסף, פתחתי מעל 30 קבוצות וואטסאפ מקומיות לפי ערים ולפי תחומי עניין שבהן עוברות כאלף הודעות ביום, והחברים שלי לא מבינים למה אני תמיד על שקט".

נירית שנידמן (צילום: פרטי)
נירית שנידמן (צילום: פרטי)

מי קהל היעד של הדף?
״הרוב המוחלט של העוקבים הוא נשי, ואנחנו חולקות אהבה משותפת לאופנה, שופינג, עיצוב פנים, ביוטי, חופשות ותרבות. אומנם במבט ראשון העמוד נראה ׳תל־אביבי׳, אבל הוא מגוון בתכנים, אני יכולה להמליץ על תיק של גוצ׳י ובמקביל לעוף על קנייה ברשתות הסטוק. אני אומנם מהרצליה פיתוח, אבל גדלתי בפרדס חנה, והפשטות של המושבה עדיין חלק מהאישיות שלי״.

למה הדף סגור רק לנשים?
״כמה גברים אתה מכיר שיודעים להמליץ על הגזרה הנכונה בג׳ינס, על הנר עם הריח הכי טוב או איזו מתנה קונים לגיל 6? מעט, נכון? והמעט הזה כן בקבוצה. אני מאשרת כניסה אך ורק לגברים שאני מכירה אישית ויודעת שיש להם מה לתרום לקהילה״.

נירית שנידמן (צילום: פרטי)
נירית שנידמן (צילום: פרטי)

האם יש נשים שאת לא מאשרת את החברות שלהן או חוסמת?
״ברור, אם הייתי מאשרת את כל מי שרוצה להיכנס, גודל הקבוצה היה פי ארבעה, אבל חשוב לי לשמור על קבוצה ממוקדת עם נשים שרוצות לשאול ולענות ולא רק לפרסם. פרופיל בלי תמונות, פרופילים זוגיים - שאף פעם לא הבנתי את הקטע של זה, פרופילים חדשים או כאלה שחברים ב־9,000 קבוצות - יש להם מטרה אחת וזה לפרסם״.

מהו הפוסט הכי מוצלח שלך?
״הריל הכי נצפה שהגיע למעל 70 אלף צפיות - צולם בחופשה עם הבסטי שלי מור סילבר. טוב, נו, יש לה 270 אלף עוקבים. אבל הפוסטים הכי מוצלחים הם פוסטים שבהם אני מדברת על דימוי גוף, במקרה בשני הפוסטים האלה אני בבגד ים ללא פילטרים״.

נירית שנידמן (צילום: פרטי)
נירית שנידמן (צילום: פרטי)

הדף מהווה גם הכנסה כספית?
״חלק מההכנסות שלי מגיע מקמפיינים ושיתופי פעולה. את שיתופי הפעולה אני בוחרת בקפידה, והם מותאמים לאופי הקהילה ולסטייל והטעם האישי שלי, כך שיוצא שאני אומרת יותר ׳לא׳ מ׳כן׳ להצעות שמגיעות אליי. לעולם לא אמליץ על מוצרים שלא ניסיתי או שלא הייתי משלמת עליהם מכספי. בנוסף, אני מפרסמת עסקים שאני מעריכה של העוקבות שלי ללא עלות״.

ספרי על פודקאסט העיצוב שלך.
״הרעיון לפודקאסט ׳דיזיין מאפיה׳ שלי ושל אפי שו - ארטדיירקטור, חוקר אופנה ותרבות וחבר מהתואר בשנקר - התחיל מסדרת לייבים באינסטגרם שבחנה מקרים מעולם האופנה והתרבות. מכיוון שאיכות השמע בלייבים בינונית והאפשרות לשמוע תוך כדי נסיעה או כל פעילות אחרת היא לא נוחה, העוקבים שלנו דרשו פודקאסט. כרגע אנחנו בעונה השנייה״. 

נירית שנידמן (צילום: פרטי)
נירית שנידמן (צילום: פרטי)