התחדשות במכשירי חשמל לבית מתרחשת כל השנה לפי הצורך, אך לקראת חגים כמו ראש השנה ופסח ניכרת עלייה בביקוש וברכישות. סקר חדש שנערך ע"י מכון המחקר רושינק עבור מותג מכשירי חשמל הבינלאומי Beko, בדק את העדפות הצרכנים והיקפי רכישת מוצרי חשמל בישראל לפני חג הפסח - והתוצאות מפתיעות:

25% מהישראלים מתכננים לרכוש מכשיר חשמלי אחד לפחות, לפני פסח
תוצאות הסקר מראות כי, 25% מהישראלים מתכננים להתחדש במכשיר חשמלי גדול אחד לפחות, לפני החג. מבין הרוכשים, 32% ירכשו מקרר חדש, 31% ירכשו תנור אפייה, 25% יתחדשו במכונת כביסה, 18% במדיח כלים ו-18% במייבש כביסה.

25% מהישראלים מתכננים לרכוש מכשיר חשמלי אחד לפחות, לפני פסח (צילום: יחצ)
25% מהישראלים מתכננים לרכוש מכשיר חשמלי אחד לפחות, לפני פסח (צילום: יחצ)

עלייה של קרוב ל-100% ברכישת מכשירי חשמל באונליין
על פי נתוני Beko, בהשפעת הקורונה השנתיים האחרונות הביאו לעלייה של קרובל-100% ברכישות מכשירי חשמל באונליין, בישראל. בשנת 2019, עמד שעור הרוכשים מכשירי חשמל באונליין על 10% וכיום , על פי הסקר הוא עומד על 19% מכלל רוכשי מכשירי החשמל הגדולים. ועדיין,  64% מהישראלים מעידים כי יעדיפו לבצע רכישה של מכשירי חשמל בחנויות הפיזיות.  

  • 51% מהישראלים מעדיפים לרכוש מוצרי חשמל לבית  בחנות פיזית של רשת ארצית גדולה – מרביתם בגילאי 40 ומעלה (57%), נשים (54%), בעלי הכנסה ממוצעת ומטה (54%), נשואים (55%).
  • 19% ירכשו בערוץ אינטרנטי – בעיקר רווקים (29%), גילאי 25-49 (22%), בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה (21%).
  • 7% יעדיפו לקנות מכשירי חשמל בחנות פרטית, 3% ברשתות "עשה זאת בעצמך" ו- 3% ירכשו ברשת למזון.

*למשיבים ניתנה האפשרות לבחור יותר מתשובה אחת.

עלייה של קרוב ל-100% ברכישת מכשירי חשמל באונליין (צילום: יחצ)
עלייה של קרוב ל-100% ברכישת מכשירי חשמל באונליין (צילום: יחצ)

הישראלים מחכים למבצעי החג
מחיר המוצר מהווה את אחד השיקולים העיקריים בקבלת ההחלטות של הצרכן. הישראלים מחכים למבצעי החג ואף מנצלים אותם כדי ליהנות ממחירים מוזלים ומשתלמים במיוחד ולרכוש מכשירי חשמל חדשים בעלי  טכנולוגיות שיקלו על עבודות משק הבית וישאירו יותר זמן פנוי. הדבר נתמך בתוצאות הסקר המראות ש-47% מהישראלים יעדיפו להמתין למבצעי החג ולרכוש מוצרי חשמל במחירים נוחים ומשתלמים יותר.

הסיבות שמובילות את הישראלים לרכוש מוצרי חשמל חדשים הן מגוונות: 34% מהצרכנים רוצים להתקדם למוצר חדשני יותר, 29% מחליפים מוצר שהתקלקל, 11% מחליפים את המוצר במסגרת שיפוץ הבית ו-11% יחליפו מוצר חשמלי בעת מעבר דירה. 

למה להחליף מכשירי חשמל? (צילום: יחצ)
למה להחליף מכשירי חשמל? (צילום: יחצ)

לבדוק בחנות, להזמין אונליין
46% מהנשאלים העידו כי תחילה הם יעשו בדיקה באינטרנט, ורק לאחר מכן יגיעו לחנות פיזית על מנת לבצע את הרכישה הסופית. 22% יבדקו באינטרנט וירכשו און ליין, 19% לא יעשו בדיקה באינטרנט, אלא יגיעו לחנות וירכשו שם, 6% מהצרכנים יגיעו לחנות על מנת לחפש מוצר חשמלי מתאים, אבל ירכשו בסופו של דבר באינטרנט. 

 גורם ההמלצה העיקרי: אינטרנט
הישראלים ידועים כצרכנים שעוברים כמה שלבים מההחלטה לרכוש מכשיר חשמלי ועד הרכישה ובעיקר מחפשים המלצות בכל מיני מקורות. 52% מחפשים תגובות על המוצר ברשתות החברתיות,  44% מהישראלים יתייעצו עם בן משפחה או מכר קרוב, 36% ישאלו חבר שמבין במוצרי חשמל וטכנולוגיה, 34% יתייעצו עם המוכר בחנות ו-10% לא יתייעצו עם אף אחד ויחליטו על דעת עצמם. 

81% מהישראלים, מתכננים הוצאה גדולה בחודשים הקרובים
חג הפסח מהווה את הפתיחה של עונת ההתחדשות והחופש.  לפי ממצאי הסקר, 81% מהישראלים מתכננים הוצאה גדולה בחודשים הקרובים. 87% מהישראלים מתכננים לצאת לחופשה בקרוב – 45% יטוסו לחו"ל ו-42% ינפשו בארץ. 25% מתכננים הוצאה גדולה על מכשירי חשמל גדולים לקראת פסח, 25% מתכננים לשפץ את הבית בשנה הקרובה (23% מהם יעשו זאת עוד לפני פסח), ו-20% מתכננים לרכוש בקרוב רכב חדש. 19% הרגישו שהם לא עונים על אף אחד מההיגדים.

ההוצאות הגדולות של הישראלים (צילום: יחצ)
ההוצאות הגדולות של הישראלים (צילום: יחצ)