החלטת שהשנה את מארחת את המשפחה אצלך בערב החג? קודם כל קבלי שאפו. להיות מארחת זה נפלא, במיוחד אם מתארגנים נכון ובזמן. 

פנינו לנתנאלה פניגר, מסעדנית ותיקה ומארחת בכל רמ"ח אבריה. היא מנצחת ביד רמה ואהבה אמיתית על הממלכה הקסומה שלה,  קפה ציונה, פנינה קולינרית ומוסד מוכר בשפלה הידוע באירוח המזמין שבו והאוכל המעולה. 

"אני מרגישה שנולדתי לארח" אומרת נתנאלה "שיש לזה משמעות וערכים, אני מאוד רוקדת בתוך הדבר הזה. בציונה עובדים מהלב, באהבה גדולה לאנשים ובתשומת לב לכל פרט. הכל נעשה בעבודת יד, מחומרי גלם משובחים, נרקם ונשזר אל תוך מארג שלם של טוב ויפה, נעים וצבעוני. הכי חשוב בעיני לזכור להכין מסגרת מתאימה, להסתכל על הדברים כמכלול, על תמונה גדולה, וממנה לרדת לפרטים הקטנים". הנה  כמה טיפים לערב בלתי נשכח, נעים ומהנה. כן כן, מדובר על ערב חג עם המשפחה ובאנו ליהנות.

8 עצות הזהב לאירוח מושלם

1. את קודמת לכל! כמו המשפט שאומר - אמא מאושרת, ילדים מאושרים, בדיוק ככה גם המארחת - צריכה להיות מאושרת. קבעי לעצמך תור למספרה ולמניקור מבעוד מועד, תקני עגילים, בגד חדש, אודם. כל מה שיעשה אותך שמחה.

2. הכיני תפריט מושלם! את ממש לא צריכה לדעת לבשל את האוכל המושלם והכי טעים, רק לכתוב את התפריט המושלם ולדאוג שלכולם יהיה משהו שהם אוהבים לאכול. חשוב שיהיה לכולם מה לאכול, לבדוק אלרגיות, נמנעים וכו׳. אורחים מאושרים הם אורחים שבעים. חלקי מבעוד מועד מי מכין מה. תדאגי שהם יכינו את מה שהם אוהבים, ככה כל מנה תהיה מהאגדות, וביחד כל המאכלים על השולחן ירכיבו ארוחה מושלמת.
 

השקיעי בכלי הגשה (צילום: גיא חמוי)
השקיעי בכלי הגשה (צילום: גיא חמוי)

3. יין חובה! ובטח שבפסח. ראשית לשתות יין בפסח זה חובה. כתוב בהגדה. צריך לשתות יין והרבה. בחרי יין משובח, כדאי להתחיל עם יין לבן, קר יבש וקליל, ואז לעבור ליין אדום. כדאי שיהיה מספיק מאותו סוג - למען מי שמעדיף לא לערבב.

4. בשום אופן לא כלים חד פעמיים. אוסף צלחות גם אם הוא לא אחיד, יכול להיות עיצוב מדליק לשולחן החג. המפה יכולה להיות פשוטה ולא צעקנית ועליה תוכלי לערבב סגנונות שונים של כלי אוכל. הסרוויס האחיד זה ממש פסה. 

5. כלי הגשה למרכז שולחן - הכיני אותם מבעוד מועד. צרפי פתק קטן עם שם האורח שמביא את האוכל והמנה. חוסך זמן והתעסקות כשכולם כבר רעבים ורוצים לאכול.

קפה ציונה (צילום: גיא חמוי)
קפה ציונה (צילום: גיא חמוי)

6. ערך מוסף ומשמעות לחג - הכיני בעצמך את צלחת החג, וודאי שיש מספיק הגדות, יהיה נחמד לכתוב כמה מילים ברוח החג עם זווית ראיה נוספת משלך למילה חירות וחופש. 

7. קבלת פנים! כן כן. מוזיקה יפה, נרות מסביב ועל שולחן החג, פרחים יפים בפינות שונות של הבית וקוקטייל פתיחה קליל ולא חזק מידי - יאפשרו לפתוח את הערב במינגלינג נעים, יקלילו את האווירה ויאפשרו זרימה נעימה להמשך ערב מקסים.

8. תעשי שנ״צ! חובה לשנוץ לפני. תכנון זמנים נכון, קניות בזמן, רשימות מסודרות. אלה יאפשרו לך להגיע בנינוחות לערב החג. כראוי למלכה המארחת בממלכה שלה. קלאס באפס מאמץ! 

מנה חגיגית לפסח (צילום: גיא חמוי)
מנה חגיגית לפסח (צילום: גיא חמוי)

קוקטייל תשאירי לי פרח

קוקטייל נעים ואביבי, מתאים לזמן שלפני הארוחה. נדרשים חומרי גלם טובים, אבל הם יכולים להחזיק מעמד זמן רב בבית ותוכלי להכין אותם בקלות ופשטות בכל פעם שמגיעים חברים או משפחה. אצלנו קוראים לקוקטייל הזה - תשאירי לי פרח.

קפה ציונה קוקטייל תשאירי לי פרח (צילום: יחצ)
קפה ציונה קוקטייל תשאירי לי פרח (צילום: יחצ)

מצרכים
60 מ״ל ג’ין באיכות טובה 
60 מ״ל מונין אננס 
30 מ״ל מונין פסיפלורה 
נגיעה של מונין תות 
לקישוט פלח תפוז, תות שלם פרח מאכל

אופן ההכנה:
אם יש לכם שייקר מקצועי - אז להכניס הכל על הרבה קרח לשייקר 
לבחור כוסות יפות שעושות נעים וחגיגי 
למלא את הכוסות בקרח עד הסוף 
לאחר שיקשוק של כל המרכיבים בשייקר, למזוג לכוס עם הקרח 
לקשט עם פרי טרי ופרח מאכל יפה 
לחיים ובעיקר שיהיה שמח