בעונות המעבר ישנה תחושה של חוסר נוחות בעור. הוא נראה עייף, חסר חיות וכתוצאה מכך מגורה ומוציא פצעונים" מסבירה טלי אשכנזי, קוסמטיקאית מוסמכת P.M.E. "עור הפנים שלנו חשוף לתנאי מזג האוויר ומושפע מהתנאים הסביבתיים כגון רדיקלים חופשיים, זיהום סביבתי וקרינה כחולה. בנוסף, גם שינויי מזג האוויר "מעמיסים" על העור לכלוך, יובש קיצוני, כתמי פיגמנטציה וקמטוטים. הדבר החיוני החשוב ביותר שיש לעשות הוא להחזיר לעור את הלחות שלו ולהגביר את רמת ההידרציה בעור". 

פעם בשבוע מסיכה לניקוי וחידוש העור (צילום: אינג אימג')
פעם בשבוע מסיכה לניקוי וחידוש העור (צילום: אינג אימג')

שגרת ניקוי יומית - במהלך היום הפנים שלנו מזיעות, פוגשות רדיקלים חופשיים, לכלוך, איפור ואבק, שמצטברים בנקבוביות. חשוב לשטוף את הפנים כל בוקר, ולהקפיד על כך גם בלילה, כדי להסיר את שאריות הלכלוך המצטבר. שגרה זו תבטיח שעור הפנים שלנו יהיה נקי ובריא יותר. השימוש בסבון פנים מותאם אישית הוא הבסיס לשגרת הטיפוח. בחרו בסבון פנים המכיל רכיבים המנקים ומרגיעים את העור וגם מסייעים ומעודדים הסרה של תאי עור מתים. רצוי להשתמש בסבון ללא SLS וחומרים אחרים שגורמים לגירוי ולייבוש העור.

פעם בשבוע פילינג ומסכה  - פילינג תפקידו להסיר תאים מתים מעור הפנים. הוא מחדש את העור ומשפר את כיווץ הנקבוביות. מסיכה סופחת רעלים, מאזנת ומרגיעה את העור. היא מדכאת את יצור הסבום ושומרת על איזון חיידקי נכון לשמירת בריאות העור. שניהם תורמים לספיגה טובה יותר של חומרי ההזנה ולמראה זוהר, בריא, קורן ורענן.

טלי אשכנזי, קוסמטיקאית ובעלים של חברת קוסמטיקה (צילום: יחצ,רון שושן)
טלי אשכנזי, קוסמטיקאית ובעלים של חברת קוסמטיקה (צילום: יחצ,רון שושן)

החדרת לחות ביום ובלילה -  קרם לחות שומר על גמישות עור הפנים ומעניק לו הזנה. חשוב להתאים אותו לסוג העור ומצבו הנוכחי, המשתנה לעיתים עם חילופי העונות. בלילה עור הפנים שלנו פנוי לקליטת רכיבים פעילים ומומלץ להשתמש בסרום לילה המגביר את ההידרציה בעור ומאפשר לרכיבי הלחות להיספג יותר טוב בעור, למשל כזה המכיל פפטידים. הוא מצמצם קמטוטים. מחזק, משפר ומגביר את צפיפות העור.

טיפול קוסמטי לחידוש העור. באדיבות טלי אשכנזי (צילום: רון שושן)
טיפול קוסמטי לחידוש העור. באדיבות טלי אשכנזי (צילום: רון שושן)

הגנה מהשמש חובה – גם כשנדמה שהשמש פחות חזקה, היא עדיין משמעותית, וחשוב להגן על עור הפנים מנזקיה, בעזרת מסנני קרינה. מי ששוכח לשים קרם הגנה באופן יומיומי, טוב יעשה אם ישתמש בקרם לחות לפנים המכיל בתוכו כבר מקדם הגנה. 

"בקיץ מומלץ להימנע מרטינול ומשימוש קבוע בחומצות, וגם מפילינגים עמוקים המקלפים את העור. זאת מכיוון שאנו חשופים יותר לשמש וקיימת נטייה לפיגמנטציה מוגברת בשימוש בחומרים הללו" מוסיפה אשכנזי