נכון שאתם אוהבים את המגבות הלבנות הצחורות בבית המלון? עוד מעט תבינו למה. מגבת היא פריט חובה בכל בית ומגבות איכותיות הופכות את המקלחת לחוויה. בכדי לדעת האם המגבת איכותית, יש לדעת מה מאפיין אותה ולבחור את המגבת שמתאימה לכם. ההבדלים בין סוגי המגבות הם בסוג הכותנה, סוג החוטים, צפיפות האריגה וגורמים נוספים שמשפיעים על איכותה.

אז איך יודעים איזו מגבת לבחור ולאיזו מטרה? להלן המדריך המלא לבחירת מגבות גוף נעימות ומפנקות, באדיבות "ערד טקסטיל" שמספקת בין היתר מגבות לבתי המלון הנחשבים בארץ, בארה"ב ובאירופה, כבר למעלה מארבעה עשורים.

איכות המגבות נמדדת לפי המשקל. מגבות ורדינון החל מ-44 שח  (צילום: תמי בר שי)
איכות המגבות נמדדת לפי המשקל. מגבות ורדינון החל מ-44 שח (צילום: תמי בר שי)

הגודל כן קובע

מגבת איכותית טובה ארוגה מחוט איכותי שהוא למעשה כותנה. הכותנה עוברת תהליך עיבוד על מנת למקסם את הספיגה והרכות שלה.

מגבת איכותית תלויה במשקל שלה. ככל שהמשקל גבוה, כושר הספיגה גדל בהתאמה. מגבת איכותית אמורה לשקול בין 550-560 גרם. לרוב המשקל מעיד על צפיפות האריגה: ככל שהאריגה צפופה יותר, כך מגבות הרחצה כבדות ואיכותיות יותר. מגבות עם נפח גדול, יהיו ארוגות בשיטה שבה יש לולאות שארוגות ובולטות משני הצדדים שלה.

FOX HOME מגבת פנים לבנה 59.90 שח (צילום: טל טרי)
FOX HOME מגבת פנים לבנה 59.90 שח (צילום: טל טרי)

הכלל הוא פשוט: ככל שיש יותר לולאות או לולאות ארוכות יותר, נפח המגבת גדול יותר וכך עולה כושר הספיגה. קיימים מספר סוגי חוטים המשפיעים על איכות המגבת כמו חוט כותנה סרוק שהוא רך וחזק במיוחד, חוט זירו טוויסט שמתאפיין ברכותו וחוט כותנה רגיל שממנו אורגים מגבת סופגת ומפנקת.

מומלץ לרכוש מגבות באיכות גבוהה בחנויות טקסטיל ייעודיות. כך תוכלו ליהנות מכל העולמות: המגבות הטובות ביותר במחירים הטובים ביותר. אתם מוזמנים לרכוש מגבות ממומחים אמיתיים, שיעזרו לכם להתאים כל מגבת לייעודה ולצרכים שלכם.

מקלחת זה פינוק. CASTRO HOME מארז ספא 229.90 שח (צילום: אודי דגן)
מקלחת זה פינוק. CASTRO HOME מארז ספא 229.90 שח (צילום: אודי דגן)

כל מגבת והשימוש שלה  

מעבר לאיכות החומר חשוב לדעת לבחור מגבות בהתאם לצורך שהן ממלאות:

מגבות לתינוק – עורם של תינוקות עדין מאד, לכן בבחירה חשוב לוודא שהיא עשויה מ-100% כותנה ומותאמת לעורם העדין.

מגבות חוף – מגבות חוף יכולות להיות באיכות סטנדרטית, אך חייבות להיות קלות לניקוי ואחסון ומותאמות לספיגה של לחות ומים. רצוי לבחור במגבות חוף קלות, כאלה הניתנות לניעור בקלות ומאפשרות התניידות נוחה.

מגבות מטבח – מגבות מטבח נחשבות למוצר הכרחי בבית וחשוב לבחור כאלה שיתאימו לעבודה במטבח, יספגו מים בקלות ויתייבשו במהרה.

מייבש כביסה עדיף על חבל. מגבת ליידי. ערד טקסטיל (צילום: גלעד עדי)
מייבש כביסה עדיף על חבל. מגבת ליידי. ערד טקסטיל (צילום: גלעד עדי)

כביסה נכונה למגבת רכה ונעימה

לאחר רכישת המגבות, חשוב לדעת גם לשמור עליהן. כדי שלא יהפכו נוקשות עם הזמן, יש לכבס ולייבש אותן באופן שלא יפגום בהן. מומלץ לקרוא ולפעול על פי ההוראות שכתובות על התווית, אך עוד קודם לכן קבלו 4 טיפים כלליים וחשובים:

  1. לפני השימוש הראשון והכביסה הראשונה של מגבת, כדאי להשרות אותה במשך כמה שעות במים קרים.
  2. על מנת לשמור על רכות המגבת, מומלץ לייבש אותה במייבש כביסה בטמפרטורה לא גבוהה מידי. ייבוש המגבת על החבל יגרום לה להפוך לקשיחה ולאבד מהמגע הרך שלה.
  3. לפני קיפול מגבת, יש לוודא שהיא יבשה לחלוטין.
  4. בכל סבב כביסה, מומלץ להוסיף שני פקקים של חומץ ביתי (5%) יחד עם מרכך הכביסה. החומץ מונע את הצטברות האבנית על גבי המגבת ומאפשר פעולה מיטבית של חומר הריכוך.

מגבות גולף & קו  (צילום: עידן מלכה)
מגבות גולף & קו (צילום: עידן מלכה)