כבר שנים שחודש יוני מזוהה כחודש הגאווה ברחבי העולם. הוא נחגג במצעדים המפורסמים אבל גם בפעילויות רבות אחרות להגברת המודעות למאבקי הקהילה ולקיום שיח שוויוני בנושא. לאחר שנתיים בהן האירועים התקיימו עם הגבלות או לא התקיימו בכלל, חברות רבות במשק מנצלות את ביטול המגבלות והחזרה למשרדים כדי לחגוג ולהביע את תמיכתן בקהילה.

בחברת אינקרדיבילד (incredibuild), חברת הייטק שמפתחת תוכנה שמאיצה תהליכי פיתוח, החליטו לקיים פעילויות לאורך חודש הגאווה. בין היוזמות - הרצאה לעובדים של ג'ונתן (ג'וני) ניזאר אלחורי, אקטיביסט ופעיל בקהילת הלהט"ב שישתף בסיפורו האישי על היציאה מהארון לצד ההתמודדות והחששות. ג'וני, בן לקצין צד"ל, גדל במשפחה נוצרית ערבית וידבר על הקשר בין ישראלים לערבים ועל קהילת הלהט"ב בחברה הערבית. כמו כן יקיימו במשרדים "Pride Happy Hour", במסגרתה ילבישו את המשרדים בהתאם לצבעי הגאווה לצד מטעמים, קינוחים ומאכלים צבעוניים. זאת ועוד, לאורך החודש לוגו אינקרדיבילד יופיע בצבעי הגאווה בפלטפורמות הדיגיטליות של החברה.

לוגו של חברת אינקרדיבילד  (צילום: אינקרדיבילד)
לוגו של חברת אינקרדיבילד (צילום: אינקרדיבילד)

קלאודזון (CloudZone), חברת הענן של מטריקס, תחגוג את חודש הגאווה עם שורה של פעילויות תומכות שוויון שמתחברות למהות האמיתית של חודש הגאווה. במשרדי החברה יציינו אירוע "Pride Happy Hour", במסגרתו תתקיים הרצאתו של אסף אשכנזי "המסע להורות של משפחת חורי אשכנזי", בה יספר על המסע להורות גאה ועל תהליך הפונדקאות שעבר עם בן זוגו, לרבות פעילותו לקידום האג'נדה של שוויון זכויות לקהילה הגאה בדגש על זוגיות והורות גאה. בנוסף, עדי הייניש, מנכ"ל קלאודזון שמשתייך לקהילת הגאה, ישתף את העובדים בחוויותיו מהמסע האישי שלו להורות. בנוסף, לאורך כל חודש יוני יוחלף לוגו החברה ללוגו בצבעי הקשת ועובדי החברה יעלו פוסטים בהשראת דמויות חשובות בהיסטוריית הקהילה הגאה.

לוגו של חברת קלאודזון (צילום: קלאודזון)
לוגו של חברת קלאודזון (צילום: קלאודזון)

סיילספורס (SALESFORCE), חברת התוכנה האמריקאית שעוסקת בשירותי מחשוב ענן ומספקת שירותי תוכנה כשירות לניהול קשרי לקוחות וכן פלטפורמת פיתוח לאפליקציות עסקיות עבור ארגונים, דרך רשת האינטרנט, תציין את חודש הגאווה במגוון פעילויות ויוזמות המובלות על ידי קבוצת השוויון Outforce - קבוצה ייעודית שפועלת לקידום זכויות הקהילה הגאה בישראל.

במהלך החודש יתקיימו מספר אירועים לעובדי החברה, ביניהם: הדרכה לעובדי ומנהלי החברה בנושא ״יצירת סביבת עבודה להט״ב פרנדלי״ ופאנל עובדים להט״בים בסגנון ״סליחה על השאלה״, במהלכו עובדי החברה יוכלו לשאול שאלות שמסקרנות אותם הקשורות לחייהם כלהט"בים בישראל. בנוסף, העובדים ישתתפו בשיחה על סיפור יציאתה מהארון של חברת הקהילה הגאה, בשיתוף עמותת חוש״ן. לסיום החודש, תתקיים מסיבת גאווה גדולה במשרדי החברה בתל-אביב, שייצבעו בצבעי הגאווה, שתכלול סטנדאפ, קוקטיילים צבעוניים ותקלוט לייב במשרד.

מיכל פורת, Social Media and Creative Content Manager ומובילת קבוצת השוויון Outforce בסיילספורס ישראל: "בסיילספורס אנחנו חוגגים גאווה לאורך כל השנה. חודש הגאווה זו הזדמנות מצוינת להזכיר שהמאבק הלהט״בי הוא מאבק של כולנו, ואנחנו שמחים ושמחות לראות שיתוף פעולה ועניין גדול מצד כלל העובדים באירועי הגאווה שאנחנו מקיימים״.

לוגו של חברת סיילספורס (צילום: סיילספורס)
לוגו של חברת סיילספורס (צילום: סיילספורס)

חברת גראבהאב (GRUBHUB), ענקית משלוחי המזון האמריקאית, תקיים לכבוד חודש הגאווה הרצאה של רוני שוקרון, המוכר בשם הבמה "נונה שלאנט", דמות דראג קווין שיצר. שוקרון הוא מאפר ואמן פלסטי וגם סייע בגן ילדים. במסגרת ההרצאה הוא יראה חלק מהמופע שלו ויספר את סיפור היציאה שלו מהארון, על תחילת דרכו כדראג קווין והחיבור המיוחד עם תחום ההוראה והחינוך.

רוני שוקרון, ירצה בחברת גראבהאב (צילום: עומר געש)
רוני שוקרון, ירצה בחברת גראבהאב (צילום: עומר געש)

לרגל חודש הגאווה וכחלק מהתוכנית השנתית לקידום קהילת ה- LGBTQ+ של JPMorgan, מרכז החדשנות והפיתוח של JPMorgan בישראל יארח את הפעיל החברתי אבי בוסקילה מארגון LGBTech אשר יסביר על החשיבות והכוח שיש לסביבת עבודה מגוונת, שוויונית ומכילה עבור קהילת הלהט"ב. קהילת LGBTQ+ ב-JPMorgan מונה מעל 28 אלף חברים מ-30 מדינות מרחבי העולם ופועלת לקדם סביבת עבודה מגוונת, שוויונית ומכילה, תוך שהיא מעניקה לעמיתיה הזדמנות לבנות קריירה מצליחה ולממש את הפוטנציאל שלהם.