חודשי הקיץ עלולים להיות מסוכנים לכל משתמשי הדרך במיוחד בגלל שרובנו נמצאים בחופשות, אך נהגי אופנוע נמצאים בסיכון גבוה יותר. בקיץ רובנו נמצאים זמן רב יותר על הכביש, נתון שמעלה את הסיכויים לתאונות דרכים. כמו כן לא רק מבוגרים נמצאים יותר זמן על הכביש, אלא גם בני 17 שמבלים את זמנם בחופש הגדול לאחר קבלת הרישיון וכמו שידוע, מעלים את מספר התאונות.

בנוסף, רכיבה על אופנוע עלולה להיות מסוכנת בחודשי הקיץ החמים, במיוחד בשעות אחר הצהריים. נסיעות ארוכות עדיפות בשעות הבוקר או הערב, כאשר טמפרטורת החום יורדת. קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם להימנע מתאונות אופנוע במהלך חופשת הקיץ:

ציוד של חורף: כדי להגן על הגוף מפגיעות, אופנוענים צריכים ללבוש ציוד חורף כגון מעיל וקסדה ורבים מעדיפים לוותר על כך וללבוש בגדי קיץ בלבד. עם זאת, אסור להימנע מלבישת הציוד הכולל, כחלק מנהיגה בטוחה.

הזעת יתר: קל לשכוח מהלחות בזמן שאתה נוהג על האופנוע שלך, אך בנהיגה על אופנוע מאבדים הרבה אנרגיה וגם מלחים עקב הזעה. חשוב לקחת  לנסיעות ארוכות חטיפים ומאכלים מלוחים לדרך. כך תמנעו התייבשות ותחזירו לעצמכם את המינרלים שאיבדתם בהזעה.

הימנעו מקפאין: כמו שנאמר, בזמן רכיבה על אופנוע מאבדים נוזלים רבים וכדאי להימנע מלאבד יותר נוזלים מהרגיל. משקאות עם קפאין משתנים יותר מאשר משקאות אחרים ולכן יש להימנע מלשתות אותם לפני נהיגה על אופנוע. 

לבדוק את האופנוע באופן תדיר בזמן הקיץ: מנוע האופנוע עובד קשה יותר בתקופת הקיץ ולכן יצרוך יותר שמן. יש לבדוק באופן תדיר את מצב השמן באופנוע בחודשי הקיץ.

שמרו על העיניים שלכם: השמש בתקופת הקיץ יכולה לפגוע בעיניים חשופות - מצחייה או משקפי שמש הם מצרך חשוב לנוהגי האופנועים. חוץ מהפגיעה בעיניים, סנוור בזמן נהיגה יכול לתעתע את הראייה של הנהג ולגרום לו לסטות ממסלולו ולראות שונה את הכביש.

השתמשו בטכנולוגיות עזר לאופנועים: כיום יש לא מעט טכנולוגיות שכבר נמצאות בשוק ומהוות עזר לאופנועים, כגון RIDEVISION, אשר מתריעות בפני נהגי האופנוע על סכנות האורבות להם. או למשל, בקרת החלקה (ABS), אשר יודעת לווסת את כוח המנוע הרבה יותר טוב וכך לקבל הפחתת כוח חלקה יותר, בלי המכה הנלווית לניתוק המנוע.