עונת החתונות מביאה עמה השנה טרנדים מגניבים ומגמות חדשות, צבעוניות ומעניינות, שמתכתבות עם השינוי הגלובלי והמודעות לשמירה על כדור הארץ. הטרנדים באים לידי ביטוי בצילומים, בעיצוב, באוכל, בשמלה ועוד, ויכולים להפוך חתונה רגילה לאירוע חד-פעמי ויצירתי. אלה הטרנדים לחתונות שמככבים ב-2022:

מיני חתונה 

לפעמים מדובר בהפקה שהיא לא פחות מעוד מיני-חתונה. לא פחות מיום צילום מיוחד עם סטיילינג הכולל בגדים, איפור ושיער, בחירת מיקום מתאים – ליד הים או ביער, אולי אפילו ברחוב - ואפילו אביזרים משלימים כמו לוח עם מגנטים או קטנוע מיוחד, כלב מתוק ועוד. השנה, צילומי "סייב דה דייט" צפויים לתפוס את מקומם של צילומי הטראש – ואנחנו בעד.

חופה חיצונית לנוף 4000 שנות היסטוריה של ירושלים העתיקה (צילום: Herschel Gutman)
חופה חיצונית לנוף 4000 שנות היסטוריה של ירושלים העתיקה (צילום: Herschel Gutman)

איפה החתונה? 

עוד הבנה שהרבה זוגות הגיעו אליה ב-2022, גם כנראה במסגרת ה"הכל גדול יותר", היא שלפעמים צריך פשוט לפצל את החתונה למספר אירועים. מתחילים בחופה בבית הכנסת, בעיקר למשפחה הקרובה, יותר נעים ואינטימי, כאשר המסיבה תהיה בערב נפרד של כיף גם לחברים, או לחילופין במסיבת צהריים ביום אחר. אפשר גם לפצל את החתונה לפי שעות, ולחגוג עם החברים באפטר-פארטי עד הבוקר. לרוב תקבלו שתי הזמנות – אחת לחופה והשניה למסיבה.

חופה חיצונית מעוצבת  (צילום: Arie.Sutton)
חופה חיצונית מעוצבת (צילום: Arie.Sutton)

מתחשבים בכדור הארץ

ב-2022 יש יותר מודעות מאי פעם לשמירה על כדור הארץ. לכן, צילומי טראש הכוללים לרוב צבעים, בלונים ושאר מוצרים שאינם ידידותיים במיוחד לסביבה, יורדים מגדולתם ומחליפים אותם צילומי "סייב דה דייט", שלרוב אינם דורשים הפקה מלכלכת. מעבר לזה, מתחמי האירועים כמו אולם האירועים "עולמיא" נותנים מקום גדול יותר לקיימות. למשל – קשיות מחומרים מתכלים וכוסות רב פעמיות בבר, הזמנות דיגיטליות המחליפות את המודפסות עם שדרוג קל ומידי לשליחה בוואטסאפ ועוד.

מהשמלה ועד הנעליים 

כלה שמחליפה כמה שמלות בערב אחד כבר ראינו, אבל שמלה שהיא פטנט עם חלקים מתחלפים? זה כבר גאדג'ט. הוא חוסך התעסקות, כסף וזמן, שלא תמיד יש לפני החתונה. אפשר להתחיל את הערב בשמלה רשמית יותר לקבלת הפנים והחופה, כשמתחילים הריקודים לשלוף את השרוולים, ובהמשך להסיר גם שכבה מהחצאית ולקבל גזרה קלילה יותר – באורך או בנפח. החלקים הנשלפים, אגב, יכולים לפעמים לקבל תפקיד אחר. לגבי הנעליים, אנחנו כבר בקלאס אחר, כלות במגפי בוקרים – בהחלט כן. העקבים ונעלי הבובה, כמו שאנחנו יודעות, הם לא הנעליים האידיאליות לריקודים, בטח ליד הטרנד החדש (והגאוני) של מגפי בוקרים לכלה. כן, אפשר כבר למצוא את האופציה בחנויות לנעלי כלות, ולבחור את אלו שהכי מתאימות לשמלה. 

דור טובול בשמלה של מעצבת שמלות הכלה רינת שחם (צילום: שחף ביטון)
דור טובול בשמלה של מעצבת שמלות הכלה רינת שחם (צילום: שחף ביטון)

עמדת צילום בקניון - לתוך החתונה ולרחבה! 

זוכרים את עמדות הצילום שהיו פעם בקניונים? הן עדיין קיימות במקומות מסוימים אפילו, בעיקר לצילום פספורט – אז הגירסה החדשנית שלהם מככבת לאחרונה בחתונות. עם המון שדרוגים ואופציות, המגנטים אולי כאן להישאר לסבא וסבתא ולמקרר, אבל עמדת צי'ז מפוארת עם שידרוגים לגמרי עולה עלייה מפתיעה לרחבה. 

כל המנות, כל הסוגים

ב-2022, כשהכל גם גדול יותר וגם מודע יותר, מתחמי אירועים מגישים בחתונות מספר תפריטים או לפחות מגוון של אופציות לבחירה. בנוסף לתפריט הקלאסי נראה תפריט טבעוני, תפריט כשר, תפריט ילדים, ועוד. בכלל, השנה רואים יותר ויותר מקומות המגישים בופה "הכל כלול", וכך האורח יכול לאכול מתי שבא לו. גם אז יש לרוב חלק שכולו טבעוני, חלק כשר, חלק לילדים... הקינוחים מופיעים בשלב מוקדם יותר לטובת אלו שצריכים לצאת מוקדם ולא רוצים לפספס.

תודה שבאתם, הנה העציץ שחשוב שתשקו באהבה 

בהמשך ישיר לשמירה על הסביבה ולמזכרות ייחודיות יותר, יכול להיות שתזכו לצאת מהחתונה הבאה שהוזמנתם אליה עם שי מיוחד ומשמח – עציץ קטן, לרוב עם צמח תבלין. הטרנד שהחלו לפרוח ממנו ניצנים בשנים האחרונות (ראיתם מה עשינו פה?) תפס תאוצה, ועולה עם טרנד טיפוח הגינות האורבניות שאנחנו רואים בכל מקום – גם בבתים וגם במתחמי האירועים השונים.

וואן עם החברים הכי טובים? רכב אספנות? בעיקר לא BMW

ה-BMW, המרצדס והלימוזינות של ימי הזוהר נדחקות לשולי הכביש הימניים השנה ומפנות את מקומן לרכבים שגם הם חלק מטרנד ה- Less is more. למשל, וואן כמו בוודסטוק עם כל החברים, שהנהג הוא באמת נהג ולא אבא או חבר, אופנועים, קטנועים, וספה עם סירה ועוד מגוון רכבי אספנות מגניבים. אין ספק שזו כניסה הרבה יותר מעניינת לאירוע שלכם, ובינינו - אם שותים לא נוהגים, ובחתונה כולם שותים!