קטפתם, תרמתם

"לקט ישראל", ארגון העוסק בקטיף ואיסוף של עודפי תוצרת חקלאית ואיסוף ארוחות מבושלות, מיונן וחלוקתן באמצעות עמותות לטובת מאות אלפי נתמכים בכל הארץ, מציע לכבוד הקיץ למשפחות ברחבי הארץ להגיע לחוות הקטיף של "לקט ישראל". במהלך החודשים יולי ואוגוסט יתקיימו שלושה ימים פתוחים למשפחות בחוות הקטיף, שבהם ניתן יהיה להכיר את הפעילות של "לקט ישראל" מקרוב ולקטוף פירות וירקות מוצלים שיעברו לתרומה לנזקקים וקשישים.
מועד: 25 ביולי, 8 באוגוסט, 15 באוגוסט בשעות 09:00־12:00
עלות: 25 שקלים למשתתף (מגיל 3 ומעלה)

קטיף משפחות (צילום: יחצ)
קטיף משפחות (צילום: יחצ)

למען החקלאים

בצדי הדרך בין מצפה רמון לבאר שבע, פרושות חוות הבודדים אשר הושבו באזור כחלק מפרויקט "דרך היין". החוות, שמשלבות חקלאות מדברית ותיירות ייחודית, מתמודדות עם אתגרים לא פשוטים, בהם מחסור בידיים עובדות, תשתיות לקויות וקושי בהבאת מבקרים. בשבועיים האחרונים לחופש הגדול, בסוף חודש אוגוסט, עת עונת הבציר, מחפשים חקלאים רבים סיוע בעבודה.

על רקע זה יצרו ב"שומר החדש", תנועה חינוכית־התנדבותית, את פסטיבל הבציר, שמשלב מחד סיוע לחקלאות הישראלית בנגב ומאידך פעילות מהנה, ייחודית וערכית למשפחות. "פסטיבל הבציר מתקיים באזור יין ייחודי בישראל, מצפה רמון", אומר ערן רז, חקלאי מחוות ננה.

"יש שם כרמי יין הנטועים באפיקי נחלים באזור חקלאי קדום. הבציר ידני ומתבצע בשעות הקרירות. הפסטיבל מעניק חוויית חיבור לאדמה ולחקלאות ארצנו, ומעל הכל סיוע גדול לחקלאי מצפה רמון".מועד: 16־18 באוגוסט, 21־23 באוגוסט
עלות: 15 שקלים למשתתף (מעל גיל 3) התשלום וההרשמה מראש באתר.

פסטיבל הבציר (צילום: ישי כהן)
פסטיבל הבציר (צילום: ישי כהן)

חיות וחיוכים

פעילות התנדבותית לילדים והורים מתקיימת בבית המחסה לכלבים ולחתולים של "אגודת צער בעלי חיים" ברחוב הרצל 159 בתל אביב. ילדים מגיל 7 עד 14 יכולים להגיע יחד עם הורה מלווה ולעבור הדרכת התנדבות (ללא עלות) על ידי רכזת המתנדבים באגודה. עם סיום ההדרכה יוכלו הילדים להוציא כלבים מהתאים לטיולים בחצר האגודה, לשחק איתם, להבריש את פרוותם וכמובן לחבק ולאהוב אותם, כי זה מה שהכלבים הכי צריכים בעת שהותם בבית המחסה.

בחתולייה יוכלו הילדים להכין משחקים לגורי החתולים, לעזור בניקיון התאים, להאכיל, לשחק איתם במתחם החתולייה ולהעניק להם את האהבה שהם זקוקים לה. "כבר הכל נאמר על הקשר הטוב והחיובי בין ילדים וחיות מחמד", אומרת שמרית קרני, רכזת חינוך ומתנדבים באגודת צער בעלי חיים בישראל. "מחקרים רבים העידו ומעידים על החיבור הטוב הזה, ואנו כאן בבית המחסה רואים זאת בכל יום כשנפגשים ילדים ובעלי חיים. השמחה בעיניים של הילדים כשהם מחבקים כלב וחתול ממש אומרת הכל. גם הכלבים והחתולים מרוויחים שעות של פינוק שחסר להם עד שימצאו בית חם".

לפרטים: 4553*

צער בעלי חיים (צילום: חיים שוורצנברג)
צער בעלי חיים (צילום: חיים שוורצנברג)

חוף מבטחים

רשות הטבע והגנים מציעה ימי התנדבות למשפחות כגון יום התנדבות בגן לאומי פלמחים, הכולל ניקיון בשלושה מקטעי חוף שונים בגן הלאומי ובחורשת הצנחנים הסמוכה, וכן עקירת מיני צומח פולשים (מתאים לכל גיל); וגם התנדבות בשמורת הטבע נחל פרת הכוללת עקירת מיני צומח פולשים, ניקיון בסביבת הנחל, סידור שבילים ואבני שוליים בשמורת הטבע נחל פרת (מתאים לגילי 15 ומעלה). איש צוות של השמורה יקבל את המתנדבים למתן הדרכה על טיפול במינים פולשים והסבר על הנחל, ויצא עמם למשימת ההתנדבות.

פרטים באתר

רשות הטבע והגנים - גן לאומי פלמחים (צילום: יוסי אלוני)
רשות הטבע והגנים - גן לאומי פלמחים (צילום: יוסי אלוני)

גן פתוח

"סאנדו" (Sundo) היא אפליקציה ששותפים בה מאות משקים חקלאיים ברחבי הארץ, ומטרתה לחבר בין הקהילה והחקלאים. בעזרת האפליקציה יכולות משפחות עם ילדים להצטרף לחקלאים במגוון פעילויות: להתנסות בגינת הירק, בכרם, במשק הידרופוני או אפילו בהצלת פרחי בר. הפעילות ללא עלות.
פרטים והרשמה באפליקציה.

סאנדו (צילום: יחצ)
סאנדו (צילום: יחצ)