פעמים רבות אחרי קיום יחסי מין אחד הצדדים, ובדרך כלל הגבר, מוצא עצמו נרדם במיטה. ההיגיון אומר שזה יכול להעיד על חוסר אכפתיות או סתם עייפות, אך מסתבר שיש לזה משמעות אחרת לגמרי. תתפלאו, אך מחקר חדש מצא כי הסיבה לכך היא דווקא אהבת אמת. 

על פי המחקר, שנערך על ידי החוקרים מאוניברסיטת מישיגן ומכללת אולברייט שבפנסילבניה, הנטייה להירדמות אחרי סקס קשורה דווקא לרצון גדול יותר בן הזוג לקשר אינטימי וחיבה. "ככל שאחד מבני הזוג מרגיש בנוח יותר להירדם לאחר קיום יחסי מין, כך התשוקה לקשר חזקה יותר וזה מעיד על תחושת נוחות מול הצד השני", הסביר דניאל קרוגר, מחבר המחקר. 

יחסי מין בליל הכלולות, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
יחסי מין בליל הכלולות, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

אז איך הם גילו זאת?
על פי המידע בכתב העת Journal of Social, Evolutionary, and Cultural Psychology, המחקר בחן 456 משתתפים שענו באנונימיות על סקרים מקוונים. בשאלות הנחקרים התבקשו להעריך את החוויות ורצונות שלהם מול בן או בת הזוג לאחר סקס, ונשאלו בשאלות כמו: "מי נרדם ראשון אחרי סקס?" ולחילופין: "מי נרדם ראשון כשהולכים לישון לא אחרי סקס?". 

על פי הממצאים, המשתתפים שבני זוגם נרדמו אחרי קיום יחסי מין בדרך כלל היו בעלי רצונות חזקים יותר להתכרבלות ופטפוט קצר אחרי מגע. "הירדמות בפני בן/בת הזוג עשויה להיות דרך לא מודעת להרגשה של קרבה ונוחות מול הפרטנר", נכתב.